آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

رزمنده دوران دفاع مقدس؛خرمشهر در تاریخ‌معاصر ایران تبدیل به یک نماد و الگوی مقاومت شد

خرمشهررزمنده دوران دفاع مقدس، گفت: با توجه به محدودیت‌ها و دشمنی استکبار شرق و غرب در نابودی و مقابله با انقلاب‌اسلامی، کسی باور نمی‌کرد که خرمشهر از دشمن پس گرفته شود لذا خرمشهر در تاریخ‌معاصر ایران تبدیل به یک نماد و الگوی مقاومت شد.

محمدرضا مقدادی معروف به حاج صادق از رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس در رسته‌های اطلاعات و رزم است که سال‌ها در عرصه‌های دفاع مقدس به دفاع از وطن و ارمان‌های انقلاب اسلامی پرداخته است‌.

محمدرضا مقدادی با اشاره به رمز پیروزی رزمندگان در طول دوران دفاع‌مقدس به‌خصوص آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: تعبد و تقید به رسالت جهاد و رویارویی با استکبار جهانی به گونه‌ای بود که تمامی رزمندگان، حضور در جبهه را به عنوان یک تکلیف دینی و ملی واجب می‌دانستند لذا با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها با هشت سال مقاومت علی‌الخصوص در عملیات بیت‌المقدس به پیروزی رسیدند.

 

وی به وجه‌تمایز عملیات بیت‌المقدس با سایر عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: این عملیات حدود بیست و چهار روز از ۱۰ اردیبهشت تا سوم خرداد طول کشید، دشمن به دنبال فتح خرمشهر و ماندگاری در این خاک بود و همچنین با توجه به اینکه هدف از جنگ، حاکمیت مطلق بر اروند‌رود بود تحقق آن در گرو فتح خرمشهر و آبادان بود.

نمونه عملیات بیت‌المقدس هرگز اجرا نشده بود

این پیشکسوت دوران دفاع‌مقدس تصریح کرد: طی این عملیات حدود پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خاک اشغالی ایران آزاد شد که نمونه‌ آن در هیچ یک از عملیات‌های دیگر وجود نداشت، بیت‌المقدس یک عملیات ترکیبی در دشت، رودخانه، باتلاق و شهر بود که با تاکتیک‌های متفاوت اجرا شد.

مقدادی با اشاره به اجرای دو عملیات موفق فتح‌المبین و بیت‌المقدس با فاصله زمانی کوتاه، بیان کرد: پس از آزادسازی دشت‌عباس، شوش و شمال‌غرب خوزستان طی عملیات فتح‌المبین کمتر از یک ماه شاهد آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس بودیم.

وی به ابعاد روانی و سیاسی این عملیات اشاره و عنوان کرد: دشمن با تبلیغات فراوان شکست ایران را در خرمشهر اعلام کرده بود لذا با این عملیات، شکست سنگین مادی و معنوی را متحمل و بسیاری از هم‌پیمانانش را نیز از دست داد، همچنین در این عملیات قریب به ۲۰ هزار نفر از جبهه دشمن به اسارت گرفته شد.

این پیشکسوت دوران دفاع‌مقدس خرمشهر را نماد و الگوی موفقیت و پیروزی دانست و ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها و دشمنی استکبار شرق و غرب در نابودی و مقابله با انقلاب‌اسلامی، کسی باور نمی‌کرد که خرمشهر از دشمن پس گرفته شود لذا خرمشهر در تاریخ‌معاصر ایران تبدیل به یک نماد و الگوی مقاومت شد که این‌ موفقیت با الطاف ویژه الهی، اراده مصمم رهبر‌ کبیر‌ انقلاب و تلاش رزمندگان با انسجام و همدلی و خودباوری رقم خورد.

مقدادی تصریح کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر چه در طول تاریخ و چه در حال حاضر و در آینده خرمشهر در تمامی عرصه‌های امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … به یک نماد و الگو در راستای مقاومت و ایستادگی در عبور از چالش‌ها و مشکلات مبدل شد.

وی با اشاره به وظایف مردم و مسئولین در تحقق اهداف نظام‌جمهوری‌اسلامی اظهار کرد: پیروی از ولایت‌فقیه رمز پیروزی در تمامی دوران است لذا همگی اعم از مردم و مسئولین در تمامی حوزه‌ها باید به این اصل، التزام عملی داشته باشند، این همان رمزی است که سبب‌ساز فتح خرمشهر شد.

این رزمنده دوران دفاع‌مقدس در پایان خاطرنشان کرد: انسجام، همدلی، خودباوری، اتکای به نفس و عدم تسلیم در برابر دشمن از رموز موفقیت در طول تاریخ گذشته و آینده است.

/هشت دی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا