آخرین خبرهااسلایدرملی

در بادیه تشنگان بمُردند وز حلّه به کوفه می‌رود آب

در حالی که برخی کانون‌ها مدیر روابط عمومی ندارند و به حالت نیمه‌تعطیل در آمده‌اند و روابط‌ عمومی اسکودا نیز کاملا یک طرفه و به مثابه تابلوی اعلانات عمل می‌کند، آقای کوشا دقیقاً چه کسانی را پند می‌دهد؟

در حالی که برخی کانون‌ها مدیر روابط عمومی ندارند و به حالت نیمه‌تعطیل در آمده‌اند و روابط‌ عمومی اسکودا نیز کاملا یک طرفه و به مثابه تابلوی اعلانات عمل می‌کند، آقای کوشا دقیقاً چه کسانی را پند می‌دهد؟

به گزارش تدبیرشرق، در شرایطی که کانون‌های وکلای دادگستری از ضعف مفرط در حوزه روابط‌ عمومی متضرر گشته و نتوانسته‌اند حوزه عمومی را با خود همراه کنند، رییس اسکودا در پیامی زیبا، روز ملی «ارتباطات و روابط عمومی» را به جامعه روابط عمومی کشور به خصوص واحدهای روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور تبریک گفت.
در پیام جعفر کوشا به مناسبت روز ملی روابط ‌عمومی آمده است: «روابط عمومی امروزه دیگر آن فرایند یک‌طرفه سنتی و قدیمی نیست. روابط عمومی‌های کانون‌های وکلا باید علاوه بر ایفای نقش‌های سنتی، مجرای ارتباط و تعامل کانون‌ها با مردم هم باشند. ارتباط موثر و دو طرفه با مردم، از ضرورت‌های مدیریت در دنیای امروز است؛ دوران گویندگی صرف به سر آمده و باید گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های مردم هم داشته باشیم. روابط عمومی‌ همان گوشی است که نهاد وکالت به وسیله آن صدای مردم و حرف آن‌ها را می‌شنود.»
دکتر کوشا در بخش دیگری از پیام خود آورده است: «اقناع، اکسیرِ تاثیرگذاری ارتباطات در عصر حاضر و فرایندی است که با گسترش استفاده از رسانه‌های جدید، به دشواری حاصل می‌شود. در دوره و زمانه‌ای که الگوهای ارتباطی دگرگون شده و مخاطبان خودشان تولیدکننده موثر پیام شده‌اند، اقناع به روش‌های گذشته و با نگاه سنتی اتفاق نمی‌افتد. از همین‌رو اطلاع‌رسانی رویدادها و بیان مواضع نهاد وکالت، صرفا با نگاه سنتی گذشته و مدل‌های اطلاع‌رسانی کلیشه‌ای بی‌فایده است. برای این‌که مجموعه وسیع تلاش‌ها در نهاد وکالت ابتر نماند، لازم است روابط عمومی‌های کانون‌های وکلا با استفاده از نیروهای خلاق رسانه‌ای و متخصصان تولید محتوا و حرفه‌ای‌ها، طرحی نو دراندازند و روش‌های تازه‌ و نوآورانه‌ای را برای ارتباط موثرتر با مردم بیابند.»
سالیان سال است غالب روابط‌عمومی‌های کانون‌های وکلا و در پیشانی آن‌ها اسکودا، توفیق ملموسی پیرامون قرابت مردم به کانون وکلا و نهاد وکالت نداشته‌اند و حتی در کش و قوس طرح ضد مردمی تسهیل نیز نتوانستند جامعه را نسبت به آن حساس و تهدیدهایش را برای مردم تبیین کنند. گویی روابط عمومی اسکودا و برخی کانون‌ها عادت به از قافله عقب ماندن دارند و به مثابه تابلو اعلانات عمل می‌کنند.
پیام دکتر کوشا به مناسبت روز ملی روابط‌ عمومی بسیار صحیح و جامع بود؛ لکن در شرایطی که روابط ‌عمومی اسکودا به تریبونی یک طرفه بدل گشته و نابه‌سامانی و عدم توانایی در اقناع عمومی و تعامل با رسانه‌های تخصصی موجب گله‌مندی بسیاری از وکلا از اسکودا شده، مطلوب آن است جناب کوشا توصیه‌های به‌جای فوق‌الاشاره را نصب‌العین اتحادیه تحت ریاست خود قرار دهد و سپس به پند و اندرز کانون‌ها بپردازد که علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَکبَرُ العَیبِ ان تَعیبَ ما فیکَ مِثلُهُ.» بزرگ‌ترین عیب آن است که از چیزی خُرده گیری که مانند آن در خودت وجود دارد.
البته در کنار ضعف‌های روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، مباشرت مداخله‌گرانه و مخرب مدیران برخی کانون‌ها در امور مربوط به روابط‌عمومی و عملاً به تعطیلی کشاندن این کمیسیون تخصصی و مبدل ساختن آن به تابلوی اعلانات و عدم استفاده از وکلای جوان و ایده‌پرداز و مصادره آن در کانون‌های استانی، دغدغه بسیاری از وکلاست که مع‌الأسف بوی بهبود ز اصلاح روند واپس‌گرایانه آنان شنیده نمی‌شود.

/عدل نامه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا