آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

مجموع فروش نمایشگاه کتاب به بیش از ۲۱ میلیارد تومان رسید

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به افزایش فروش نسخه‌های کتاب در این دوره نمایشگاه گفت: تا ساعت ۱۳ جمعه ۲۲ اردیبهشت مجموع فروش در بخش مجازی ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش تدبیرشرق، دومین نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمعه ۲۲ اردیبهشت در بخش اجرایی نمایشگاه کتاب برگزارشد.
علی رمضانی با اشاره به سهم کتاب‌فروشان از نمایشگاه گفت: هدف ما تسهیل دسترسی کتاب به مردم است. رساندن بسته‌ها به موقع و سلامت بسته‌ها مساله ای است که پست برای آن تلاش می‌کند.

سخنگوی سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره آخرین آمار فروش کتاب در بخش مجازی گفت: ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مجموع فروش بخش مجازی تا ساعت ۱۳ جمعه ۲۲ اردیبهشت است. از این میزان فروش ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم ناشران و ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم کتاب‌فروشان بود. در مجموع ۱۷۸ هزار نسخه کتاب فروخته شده است.

به گفته او پنجشنبه و جمعه هفته آینده هم نمایشگاه یک ساعت تمدید خواهد داشت، درباره سه‌شنبه هم اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

نصب بیش از ۱۰ هزارمترمربع بنر تبلیغاتی

رمضانی با اشاره به هدف شناسایی آثار ایرانی از غیرایرانی‌ها در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به همین دلیل بخش عربی نمایشگاه در حال فعالیت است. در نتیجه بخشی از محتوای فارسی به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود و همچنین تولید محتوای غیرفارسی هم در این دوره نمایشگاه فعال است.

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: ازطرفی مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این مرکز در روز ۲۱ اردیبهشت ۶۹۵۹ تماس ورودی و ۵۲۶ تماس خروجی داشت. تماس ورودی به معنی تماس‌هایی است که با این مرکز پاسخگویی گرفته و منظور از تماس خروجی، تماس‌هایی است که در نتیجه پیگیری مسئولان بخش پاسخگویی با افراد برقرار شده است.

به گفته او تا سومین روز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۵۰۰ هزار نقشه بین مردم توزیع و همچنین بیش از ۱۰ هزار مترمربع بنر تبلیغاتی نمایشگاه در سطح شهر نصب شده است.

تخلف یک ناشر موجب تعطیلی غرفه‌اش شد

رمضانی با اشاره به تعطیل شدن غرفه یک ناشر در بخش عمومی فروش کتاب توضیح داد: مشاهده تخلف ابتدا موجب تعطیلی چند ساعته این غرفه شد و بعد غرفه تعطیل شد، مسائل دیگری مطرح است که بعد از قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهدشد.

به گفته قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه اسباب‌بازی به صورت جداگانه در نمایشگاه کتاب غیرقانونی است اما اگر همراه کتاب باشد طبق آیین‌نامه و نظارت مسئولان با آن برخورد خواهدشد.

او افزود: غرفه روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کنار پایتخت کتاب هم در نزدیکی سالن کودک و نوجوان مستقر هستند.

مردم پیش از حضور در نمایشگاه کتاب باید برنامه‌ریزی کنند

رمضانی با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های تهویه هوا در سالن شبستان خراب شده است، ادامه داد: دلیل نامناسب بودن هوا در شبستان این مساله است و مسئولان تلاش دارند تا دستگاه تهویه هوا سریع‌تر تعمیر شود.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر اینکه بازدیدکنندگان بخش آموزشی نمایشگاه باید از مترو مصلی به نمایشگاه کتاب بیایند، ادامه داد: برای اینکه مسافران پس از پیاده شدن از ایستگاه مصلی امکان ورود به نمایشگاه از طرف سقف را دارند می‌توانند به بخش آموزشی دسترسی داشته باشند و بعد از پله‌های این بخش پایین بیایند و از شبستان و سایر سالن‌ها دیدن کنند.

او افزود: باید توجه داشت مصلای امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه طراحی نشده است. ماشین‌های مخصوص معلولان و جانبازان با هماهنگی قبلی استفاده برای این گروه‌ها هستند.

بن‌های معلمان و گارگران از وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری شود

رمضانی درباره بن‌هایی که به معلم‌ها و کارگران وعده داه شده بود، گفت: بانک ملی و وزارتخانه‌های مرتبط پیشنهاد ارائه این بن‌ها را داده بودند و باید از طریق آن‌ها پیگیری شود.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا