آخرین خبرهااجتماعیملی

تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ماه

بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ماه در عین حال بر تزریق نوبت‌های یادآور واکسن کرونا تاکید کرد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ماه در عین حال بر تزریق نوبت‌های یادآور واکسن کرونا تاکید کرد.

بابک عشرتی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: ما از قبل هم انتظار افزایش موارد بیماری، پس از تعطیلات نوروز را داشتیم که این اتفاق هم به وقوع پیوست. به دنبال افزایش مبتلایان به بیماری ابتدا تعداد افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند و سپس تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش می‌یابد و شواهد هم نشان می‌دهد این روند افزایشی کرونا به احتمال زیاد تا آخر فروردین ادامه یابد.

عشرتی ادامه داد: عمده مواردی که درحال حاضر به واسطه ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند گروه سالمندان یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و یا نوبت یادآور واکسن‌های کرونا را تزریق نکرده‌اند.

او در خصوص علائم فعلی بروز کرونا در افراد، توضیح داد: شروع علائم مانند گذشته با آبریزش بینی، تب و لرز، گلودرد و … است. در صورتی که فرد مشکل زمینه‌ای داشته باشد ممکن است این علائم تشدید شود و به دنبال آن درگیری ریه و تنگی نفس اتفاق افتد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا عفونت چشمی هم جزء علائم جدید ابتلا به کرونا است یا خیر؟، بیان کرد: برخی از ویروس‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و… علاوه بر علائم ذکر شده، علائم چشمی هم دارند. در شرایط فعلی ما تنها با یک ویروس کرونا سر و کار نداریم، ممکن است علائم چشمی مربوط به کسانی باشد که با سایر ویروس‌ها درگیر شده باشند.

این اپیدمیولوژیست با تاکید بر اینکه کرونا دیگر جزئی از زندگی بشر است، تصریح کرد: توصیه کلی ما این است که کسانی که به بیماری مبتلا می‌شوند و علامت دارند تا ۵ روز بعد از بهبود علائم حتما در منزل بمانند چون این کار سبب می‌شود از گردش بیماری در سطح جامعه جلوگیری شود. این مسئله در مورد دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دارد؛ چون معمولا کودکان علائم سبک‌تری دارند اما انتقال بیماری از سمت آنها خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به لزوم تزریق نوبت‌های یادآور واکسن کرونا، گفت: بالغین و بویژه کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند حتما باید واکسن تزریق کنند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: کرونا یک بیماری ویروسی است و اکثر مبتلایان به آن نیز نیازی به مصرف آنتی‌ بیوتیک ندارند؛ از این رو مردم نباید از پزشک خود درخواست تجویز آنتی بیوتیک داشته باشند؛ زیرا سبب افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌شود و آنهم مشکلات خود را دارد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا