آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

کشف ۵۶۲ پمپ آب خانگی قاچاق در رشت

پمب آب مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از کشف محموله قاچاق پمپ به میزان 562 دستگاه خبر داد و گفت: با هر گونه احتکار، اختفاء از فروش، عرضه محصول خارج از شبکه نظارتی،عدم ثبت در سامانه جامع انبارها با هدف گرانفروشی به شدت برخورد می شود.

به گزارش تدبیرشرق ، تیمور پورحیدری در آخرین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان در سال جاری از لزوم شدت اقدامات نظارتی در جهت نظام مندی بازار سخن گفت و اظهار داشت: کمیسیون نظارت مرجع ساماندهی و تعیین چارچوب فعالیت های صنفی است و هیچ صنفی حق اقدام خودسرانه را ندارد و ملزم به اجرای مصوبات کمیسیون نظارت هستنند.

وی نظارت بر بازار عیدانه را اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان دانست و افزود: در راستای طرح ضربتی نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسین این اداره کل ضمن حضور مستمر در بازار، امروز موفق به کشف انبار پمپ های آب خانگی شدند که اغلب آن وارداتی و فاقد ثبت در سامانه جامع انبارها بود .

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان؛ ارزش ریالی پمپ های مکشوفه را بیش از ۲۴ میلیارد ریال برشمرد و تشریح کرد: پرونده تخلف پمپ های مذکور تشکیل  شد و اقلام به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل گردید.

پورحیدری با اشاره به ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مطابق با این قانون همه کالاهای وارداتی می بایست شناسه کالا و کد رهگیری داشته باشند و در غیر اینصورت قاچاق محسوب می شود که پمپ های کشف شده فاقد شناسه کالا بودند.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۱۶_۱۶-۵۶-۵۳

 وی همچنین در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان که صبح امروز در محل اداره کل صمت گیلان برگزار گردید گفت: بر اساس پیش بینی ها پس از گذشت دوسال کرونایی، با گردشگران زیادی به استان مواجه خواهیم بود لذا به رسم مهمان نوازی؛ روسای اتحادیه های اقلام پرمصرف، در ایام عید با جدیت نسبت به خود نظارتی اقدام کنند تا نیاز به برخوردهای تعزیری نباشد.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۱۶_۱۶-۵۶-۴۷

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا