آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

مقدم دوست کارگردان «عطرآلود»: مخاطب باید هدف فیلم را از دیدگاه خود دریافت کند

مقدم دوست کارگردان فیلم «عطرآلود» درباره تغییر در فیلمنامه این اثر می‌گوید: اگر قطعه‌ای از این فیلمنامه برداشته شود، انگار گامی از مسیر این تغییر برداشته شده است و به نظرم تغییر دیگر برای مخاطب ملموس نخواهد بود.

به گزارش تدبیرشرق، هادی مقدم دوست کارگردان فیلم سینمایی «عطرآلود» از تجربه ساخت این اثر گفت: این فیلم برای من یک تجربه جدید از حیث سینما، مضمون و شکل و داستانی که باید آن را می ساختم، بود.

وی درباره حال درونی آدم‌ها در فیلم‌هایش بیان کرد: نمایش حال درونی آدم‌ها و تغییراتشان غیر از اینکه عنصر مهم نمایشی است و موضوعی برای جذابیت است، یک دغدغه مهم برای مخاطب هم هست که در زندگی شاهد این تغییرات باشد. به نظرم موضوع تغییر مساله آدم‌هاست و دوست دارند این حال درونی و تغییر درونی را هم ببینند.

هادی مقدم‌دوست کارگردان «عطرآلود» درباره هدفش از ساخت این فیلم تصریح کرد: واقعیت این است که نمی‌توان از هدف درباره ساخت فیلم سخن گفت چون روی نتیجه آن اثر می‌گذارد و بیشتر باید درباره دریافت مخاطب از فیلم صحبت کرد. اگر من از هدفم بگویم در واقع گفته‌ام شما باید فیلم را اینگونه ببینید؛ درحالیکه تماشاگر باید دریافت خود را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال درباره لحظات آرام فیلم و نسبت آن با التهاب امروز گفت: زندگی ترکیبی از غم و امید است. زمانی نیست که اینها همه با هم وجود نداشته باشد در حقیقت در لحظه‌ای که بیمناک یا محزون هستید حتما امید هم دارید. امروز که در آن هستیم چند سال دیگر «گذشته» می‌شود و بازگشت به معصومیت تعبیر بهتری برای سوالی است که پرسیدید.

مقدم‌دوست درباره همکاری با آهنگساز یادآور شد: من پیش از این با او در سریال «سرباز» همکاری داشتم و به قریحه آهنگسازی‌اش اعتماد دارم. من همین ترکیب‌ها را از مسعود سخاوت دوست خواستم؛ موسیقی‌ای که وقار و حزن داشته باشد. من یک یا دو بار منزل او رفتم و درباره موسیقی‌ای که ساخته بود، نظراتی می‌دادم ولی کار اصلی را خود سخاوت‌دوست انجام داد.

مقدم‌دوست درباره تغییر فیلمنامه عنوان کرد: قوس شخصیت و چالش تغییر آدم از نقطه‌ای به نقطه دیگر برای من اهمیت دارد. من طرح را که دیدم، فهمیدم این چالش را دارد. اگر قطعه‌ای از این فیلمنامه برداشته شود، انگار گامی از مسیر این تغییر برداشته شده است و به نظرم تغییر دیگر برای مخاطب ملموس نخواهد بود.

مقدم دوست در پایان درباره همکاری با حمید نعمت الله کارگردان سینما عنوان کرد: از زمانیکه من بیشتر فیلم ساختم، تنظیم برای نوشتن با یکدیگر به هم خورد و نتوانستیم فیلم ها را با یکدیگر بنویسم. با این حال من برایم آرزوست که دوباره با آقای نعمت الله بنویسم.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا