آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

باید به استراتژی‌هایی که از آنها جواب گرفته‌ایم برگردیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای رهایی از مشکلات اقتصادی، به استراتژی‌هایی که تجربه کردیم و جواب گرفتیم و در دهه‌های اخیر آنها را رها کردیم، برگردیم.

به گزارش تدبیرشرق، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز ۲۶ اسفندماه در شورای اداری شهرستان زرند ادامه داد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم پیروز شد و تداوم پیدا کرد و دفاع مقدس را مردم اداره کردند و این استراتژی موفق ما بود که باید از آن الگو بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به “اقدامات سردار قاسم سلیمانی و پیروزی‌هایی که در بیرون مرزها به دست آورد” اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی با حضور مردم و مجاهدان عرصه تولید و دانش و معرفت امکان پذیر است و این جبهه فتح می شود اما با نظام بروکراسی و اداری چنین تحولی رخ نخواهد داد.

او ادامه داد: باید خداباور بود. سختی‌ها و مشکلات زیاد است و مسیر مبتنی بر عقلانیت، عدالت و معنویت که ارکان آموزه ‌های امام راحل است و مکتب شهید سلیمانی بر همین مبانی قرار گرفته، در اقتصاد نیز راه‌گشا است.

قالیباف بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش بر این است که تمرکز زدایی در کشور انجام شود زیرا همه اختیارات در همه بخش‌ها در تهران متمرکز شده است.

او با بیان این مطلب که در سه سال گذشته بیشتر تصمیمات ما مربوط به مسائل اقتصادی بوده، اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در تمرکززدایی در تبصره ۱۸ در حوزه اشتغال است به طوری که حدود ۹۰ درصد اختیارات آن را به استان ها واگذار کردیم تا شورای برنامه ریزی استان در آن خصوص تصمیم بگیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: در بحث مولدسازی نیز از سال ۸۲ تا ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ قانون مولدسازی تصویب شده تا مولدسازی اتفاق بیفتد اما اتفاق نیفتاد و برخی گفتند که این مولدسازی غیرقانونی است اما این قانون است و در این مولدسازی، خصوصی سازی و اصل ۴۴ نیست و در اموال منقول و سهام و … نیست و بلکه مربوط به اموال غیرمنقول و مازاد بخش دولتی است که هزینه زیادی بر ما تحمیل می کنند.

او خطاب به فرمانداران و استانداران و شورای اداری گفت: پای کار باشید. بخش قابل توجهی از مشکلات به دست خود شما در اینجا با کمترین هزینه و سرعت بیشتر حل می شود.

قالیباف عنوان کرد: در برنامه پنج ساله هفتم نیز مباحثی که داریم را با همین نگاه دنبال می کنیم و ظرفیت‌های خوب پیشران مثل حوزه معدن و نفت در اولویت هستند.

او با بیان اینکه قانون مفصل دانش بنیان ها تدوین و تصویب شده و حرکت بسیار مهم و موثری در پیشران ها است، تصریح کرد: یک مدیر امین و قوی برای کارکردن هیچ محدودیتی ندارد و هیچ بهانه و حجتی برای کار نکردن ندارید. کار کنید. خیلی اوقات وقت خود را پر می کنیم ولی کار انجام نمی دهیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: از موضع فردی که از پشت خاکریز آمدم می گویم کار در هر کجا که هستیم، اختیار و پول نمی خواهد. کار در ذات خود این دو گوهر را دارد. اگر نوشتید پول بدهید و اختیار بدهید تا کار کنیم خواسته یا ناخواسته قصدتان کار نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا