آخرین خبرهااقتصادیملی

دلار چقدر گران می شود و مردم چه باید بکنند؟

سعید آگشته، کارشناس مسائل اقتصادی نوشت: اینکه اساسا چرا ارزش پول ملی پایین می آید و دوم افزایش قیمت دلار و نرخ ارز چرا اتفاق می افتد و تا کجا می تواند ادامه داشته باشد و مردم باید چه کنند، توضیحات قابل توجهی لازم دارد.

به گزارش تدبیرشرق، یکی از مهم ترین موضوعاتی که این روزها هم محافل سیاسی هم محافل اقتصادی و هم خانواده ها را درگیر خودش کرده بحث پایین آمدن ارزش پول ملی ، پایین آمدن قدرت خرید مردم، بالا رفتن قیمت دلار و موضوعاتی از این دست می باشد که در اقتصاد کلان وجود دارد و تاثیرات ان در لایه ها و طبقات اجتماعی مختلف بسیار حائز اهمیت است؛ هم به لحاظ سیاسی هم به جهت اجتماعی و هم اقتصادی.

من با دو سوال ساده اگر بخواهم موضوع را شروع کنم اول اینکه اساسا چرا ارزش پول ملی پایین می آید و دوم افزایش قیمت دلار و نرخ ارز چرا اتفاق می افتد و تا کجا می تواند ادامه داشته باشد و مردم باید چه کنند؟

من اگر بخواهم به این دو سوال ساده و روزمره پاسخ دهم باید عرض کنم هر واحد پولی دارای یک ارزش منطقه ای و محلی در سطح جغرافیای خودش و کشور خودش است.

ارزش پول کشورها به پشتوانه آن ها و به میزان حمایت و پشتیبانی از آنها است. مهمترین علت اینکه ارزش پول یک کشور سقوط می کند به نظر من سوء مدیریت و نا کاربلدی تیم اقتصادی در حوزه مدیریت پولی و اقتصادی آن کشور است و هرچقدر این ناکارآمدی بیشتر باشد و از سطح بانک مرکزی تا سطح بنگاهداری اقتصادی گسترش پیدا کرده باشد، پایین آمدن ارزش پول ملی آن کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت.

/آسیا نیوز

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا