آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

“آنتن” باعث شد در فوتسال زنان شگفتی رقم بخورد؛دروازه‌بان ایرانی ساراگوسا: روزهای سختی داشتم

فوتسالزهرا لطف‌آبادی دروازه‌بان 25ساله فوتسال زنان که در حال حاضر در لالیگا شاغل است طی گفت وگویی از شرایط خودش در اسپانیا و هیجانش در زمان تماشای مستقیم فوتسال زنان ایران می‌گوید.

به گزارش تدبیرشرق، بعد از پخش مستقیم سوپرلیگ فوتسال زنان از طریق “آنتن” که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد، تنها لژیونر فوتسال زنان ایران که در حال حاضر در لالیگا و در تیم ساراگوسا به عنوان دروازه‌بان بازی می‌کند، با ارسال یک پیام از تماشای مسابقات داخلی فوتسال زنان از طریق “آنتن” تشکر کرد. به همین بهانه و البته به دلیل درخشش زهرا لطف آبادی در لالیگا، به گفت‌وگو با این لژیونر موفق نشستیم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

در ابتدا در خصوص شرایط تیم خودت یعنی ساراگوسا در اسپانیا صحبت کنیم، اوضاع خوب است؟

در این خصوص باید بگویم که فردا اولین بازی دور برگشت ماست و هیچ استراحتی برای نیم فصل نداشتیم علت آن هم این است که برای تعطیلات کریسمس به مدت دو ‌هفته لیگ اسپانیا تعطیل بود. در نیم فصل اول مسابقات را با رتبه سیزدهم در جدول تمام کردیم و اصلا وضعیت خوبی در جدول نداشتیم اما در آغاز نیم فصل دوم ما می‌خواهیم محکم‌تر از قبل کار کنیم. شرایط خودم هم از نظر روحی و آمادگی بدنی نسبت به قبل خیلی بهتر شده است.

چند هفته ابتدایی را از ترکیب تیم دور بودی، اما به ترکیب اصلی برگشتی.

من تقریبا ۵ هفته بازی نکردم و با فرصتی که در یکی از بازی‌ها بهم داده شد توانستم خودم را به کادرفنی ثابت کنم و از آن بازی به بعد، سرمربی در هر بازی به هر دو دروازه‌بان برای یک نیمه بازی می‌دهد. که فکر می‌کنم این اتفاق خوبی برای من و تیم بوده است. البته تا جایی که من با لالیگا آشنا شدم، معمولا اغلب تیم‌ها از همین رویه استفاده می‌کنند.

بعد از گذشت این چند ماه، به زندگی در اسپانیا عادت کردی یا همچنان شرایط سخت است؟

از نظر روحی و سختی شرایط می‌توانم بگویم در ماه‌های ابتدایی واقعا روزهای سخت و ‌دشواری را تجربه کردم، چرا که زبان اسپانیایی واقعا سخت است و تنها بودن نیز فشار مضاعفی را به روحیه من وارد می‌کرد که به همین دلیل حتی مدتی درگیر بیماری جسمی شدم و حدود دو ماه زمان برد تا بتوانم به تنهایی خودم را درمان کنم، اما الان که از حضورم در اسپانیا ۶ ماه گذشته است، خداروشکر شرایط خیلی بهتر شده و من به زبان اسپانیایی نیز مسلط‌تر شده‌ام و در حال حاضر تنها چیزی که بسیار آزاردهنده شده دوری از خانواده‌ام است.

هدفت در ادامه مسیر فوتسال چیست؟

هدفم در حال حاضر دوام آوردن در لیگ اسپانیاست، چرا که با این تیم تا ۲۰۲۴ قرارداد دارم و باید در ادامه مسیر تلاشم را بیشتر کنم، اما در حال حاضر شرایط تیم ایده‌آل نیست و متاسفانه اسپانسرهای زیادی را از دست دادیم، ولی همچنان امیدواریم که در ادامه راه نتایج بهتری کسب کنیم و شرایط را تغییر دهیم.

بازی این هفته پیکان و حفاری را از طریق “آنتن” تماشا کردی و برای ما پیغام هم فرستادی، اینکه موفق شدی از اسپانیا برای اولین بار مسابقه هم تیمی‌های قدیمی‌ات را تماشا کنی چطور بود؟

راستش هفته قبل که بازی پیکان از طریق آنتن پخش شده بود، خبر نداشتم و وقتی خلاصه مسابقه را در “ورزش سه” دیدم متوجه این اتفاق شدم، اما بعد از پرس‌وجو متوجه شدم که این هفته هم مسابقات فوتسال زنان به طور زنده پخش خواهد شد و من واقعا دلتنگ دیدن بازی دوستانم بودم، با توجه به اختلاف ساعت ایران و اسپانیا بر خلاف عادت همیشگی‌ام در ساعت ۸:۳۰ صبح بیدار شدم که بازی را به طور زنده تماشا کنم و اوایل مسابقه با چشم‌های بسته و‌ خواب‌آلود مشغول تماشا بودم که با شروع طوفانی حفاری فکر می‌کنم خواب به کلی از چشمانم رفت. ادامه بازی را با لذت بالا و هیجان دیدم، حتی در وجودم همان استرس و هیجان قبل بازی که خودم همیشه در ایران داشتم را حس می‌کردم.

پس حسابی لذت بردی.

باید بگویم که برای من اینجا واقعا لذت‌بخش بود، هم به دلیل دلتنگی بسیار زیاد و هم بخاطر کیفیت بازی که دو تیم‌ داشتند، واقعا با این اتفاقی که شما در “آنتن” و “ورزش سه” رقم زدید، به نظرم یک گام فوق‌العاده در مسیر پیشرفت فوتسال زنان برداشتید. چرا که جمعه شاهد خلق یک شگفتی از تیم حفاری بودیم که موفق شد تیم صدر جدول را شکست دهد، پس واقعا می‌توانیم نقش رسانه رو در کیفیت بازی و‌ انگیزه بازیکن‌ها ببینیم، واقعا خوشحال هستم که بعد از سال‌ها که تمام بازیکن‌ها و مربی‌ها درخواست پوشش رسانه مسابقات داشتند، بالاخره این اتفاق افتاد. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و از طرف خودم به جامعه فوتسال زنان بابت این اتفاق خوب تبریگ می‌گویم.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا