آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

برای عبور از «زمستان سخت»؛ واحدهای صنفی گیلان باید از ساعت ۲۰ تعطیل کنند !

زمستان سختمعاون اقتصادی استاندار گیلان، با بیان اینکه امروز و فردا کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها غیر حضوری خواهند بود، گفت: در این مقطع زمانی، صرفه جویی در مصرف برق نیز لازم است و مردم در کنار صرفه جویی در مصرف گاز، مصرف برق را نیز کاهش دهند.

معاون اقتصادی استاندار گیلان، ضمن قدردانی از مردم در صرفه جویی مصرف انرژی، اظهار کرد: صرفه جویی به معنی درست مصرف کردن است و مردم باید از دمای آسایش برخوردار شوند.

وی گاز و برق را سرمایه ملی دانست که باید استفاده درست و صحیح از آنها شود و گفت: در حال حاضر نیروگاه های استان از گاز استفاده نمی کنند و سوخت دوم یعنی گازوئیل را به کار گرفته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه برای تولید برق نیز از گاز استفاده می کنیم، یادآور شد: در این مقطع زمانی، صرفه جویی در مصرف برق نیز لازم است و مردم در کنار صرفه جویی در مصرف گاز، مصرف برق را نیز کاهش دهند.

معاون اقتصادی استاندار گیلان از کلیه ادارات و مراکز دولتی خواست دمای ۱۸ درجه سانتیگراد را رعایت کنند و متذکر شد: علاوه بر ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی، کلیه بانک ها و نهادهای عمومی و شهرداری ها و سازمان های خصوصی نیز حتما باید دمای ۱۸ درجه سانتیگراد را رعایت کنند و در صورت دریافت گزارش افزایش این دما، حتما گاز آن اداره را قطع می کنیم.

وی مدیران دستگاه ها و روسای سازمان ها را مسئول نظارت بر مصرف گاز دانست و اضافه کرد: در روزهای تعطیل حتما موتورخانه های ادارات دولتی خاموش شود.

معاون استاندار گیلان، تکلیف ملی برای فعالیت اصناف را تا ساعت ۱۸ دانست و عنوان کرد: اصناف و واحدهای تجاری استان گیلان می توانند تا ساعت ۲۰ به ارائه خدمت بپردازند؛ رستوران ها و اغذیه فروشی ها و مراکز تهیه و توزیع غذا نیز می توانند تا ساعت ۲۳ مشغول فعالیت باشند.

وی از اعمال نظارت کامل بر اصناف خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز و فردا، ۲۱ و ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها غیر حضوری خواهند بود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا