آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

ایران – انگلیس؛ گزارش لحظه به لحظه از اولین دیدار ایران در جام جهانی قطر

جام جهانی قطرتیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه الخلیفه دوحه با هم دیدار می‌کنند. شما می‌توانید گزارش لحظه به لحظه این بازی و حواشی آن را در این خبر پیگیری کنید.

دومین بازی رقابت‌های جام جهانی یکی از مهم ترین و حساس‌ترین‌هایش به حساب می‌آید. ایران و انگلیس قرار است یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های جام را برگزار کنند. چرا که علاوه بر مسائل فوتبالی سیاست هم بر سر این بازی سایه انداخته است. ایران در سومین حضور پیاپی در جام جهانی و ششمین حضورش در تاریخ این رقابت‌ها به دنبال اولین صعودش از دور گروهی رقابت‌های جام‌جهانی است. حداقل دو حضور قبلی به ایران این را ثابت کرده که برای صعود باید نمایش قدرتمندی در بازی نخست داشته باشد.

به گزارش فرارو، با این مقدمه اهمیت بازی با انگلیس برای ایران دو چندان است. از دست دادن امتیاز در این بازی اگرچه پرونده ایران را در جام نمی‌بندد اما روحیه و انگیزه را برای دو بازی بعدی تا حد زیادی تضعیف می کند. در مقابل اما پیروزی یا کسب امتیاز در این بازی می‌تواند یک گام مهم برای ایران در مسیر صعود از گروهش باشد. صعود ایران از دور گروهی جام جهانی می‌تواند مهم‌ترین دستاورد فوتبالی ما در چهار دهه اخیر باشد.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱

با توجه به برگزاری مسابقه فوتبال تیم ملی ایران و انگلیس در ساعت۱۶:۳۰ امروز، در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی و شادی آفرینی در میان دانش آموزان و ضرورت تسهیل تماشای این رویداد ورزشی- فرهنگی، مدارس شیفت عصر شهر تهران امروز، ۴۰ دقیقه قبل از شروع بازی، توسط آموزش و پرورش شهر تهران تعطیل اعلام شد.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۱۶

کریم انصاری‌فرد سومین جام‌جهانی پیاپی زندگی فوتبالی‌اش را در قطر تجربه می‌کند. این اتفاق برای کمتر ایرانی رخ داده و حالا انصاری‌فرد در پناه علاقه و اعتماد کی‌روش سومین حضور پیاپی‌اش در جام‌جهانی را تجربه می‌کند. انصاری‌فر در جام جهانی هم تجربه کاپیتانی را دارد و هم گلزنی را. آخرین گل ایران در جام‌های جهانی را کریم انصاری‌فرد با پنالتی مقابل پرتغال به ثمر رساند و ایران را به تساوی ارزشمند برابر یاران رونالدو رساند. اسکوچیچ چندان به کریم انصاری‌فرد علاقه‌ای نداشت اما بازگشت کی‌روش به تیم ملی او را امیدوار کرد گه بار دیگر بری تیم ملی در جام جهانی بازی کند.

ایران - انگلیس؛ فوتبال روی موج سیاست

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۲۳

صفحه ۴۳۳ پوستری برای دیدار ایران و انگلیس منتشر کرد. در این پوستر مهدی طارمی از ایران و هری کین از انگلیس حضور دارند. تیم ملی از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران به مصاف انگلیس می‌رود.

ایران - انگلیس؛ فوتبال روی موج سیاست

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۱۳

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس ممکن است به خاطر اقدامی که در دیدار مقابل ایران انجام می‌دهد، بازی مقابل ولز را در جام جهانی از دست بدهد. یکی از اتفاقات حاشیه‌ای این بازی، تصمیم هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس برای بستن بازوبند OneLove در حمایت از همجنسگرایان است. این تصمیم در روزهای گذشته جنجال زیادی به پا کرد چرا که فیفا با بستن این بازوبند در جام جهانی مخالفت کرده است. هری کین روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی با ایران گفت: «به وضوح اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم بازوبند را ببندیم. من می دانم که اتحادیه فوتبال انگلیس با فیفا صحبت می‌کند و تا زمان بازی آنها تصمیم خود را خواهند گرفت.» این در حالی است که به نوشته نشریات انگلیس، این تصمیم ممکن است با جریمه اتحادیه انگلیس و همینطور هری کین روبرو بشود. «دیلی میل» در این ارتباط اظهار نگرانی کرد که هری کین ممکن است به خاطر این اقدام، از داور مسابقه با ایران کارت زرد بگیرد و در نهایت محروم بشود.

ایران - انگلیس؛ فوتبال روی موج سیاست

/فرارو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا