آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

نماینده مجلس: فیلتر «اینستاگرام» و «واتس اپ» موقتی است

فیلتریک نماینده مجلس گفت: با بیان اینکه به نظر می‌رسد محدودیتی که در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ ایجاد شده موقتی باشد و بیشتر برای موضوعات امنیتی به این شکل درآمده، افزود: البته مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی کار بزرگ و زمان بری است

به گزارش تدبیرشرق؛ حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: تصمیمی که برای محدودیت‌ها در پیام رسان‌های اینستاگرام و واتساپ به وجود آمده، هیچ ارتباطی به مجلس شورای اسلامی و دولت و یا وزارتخانه خاصی ندارد و تصمیم صریح شورای عالی امنیت ملی است که به دلیل شرایط کشور فعلاً سرعت این دو پلتفرم محدود شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد محدودیتی که در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ ایجاد شده موقتی باشد و بیشتر برای موضوعات امنیتی به این شکل درآمده، افزود: البته مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی کار بزرگ و زمان بری است، ولی به تدریج مردم باید به سمت پیام‌رسان‌های ایرانی حرکت کنند و از آنها بیشتر استفاده شود.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح صیانت از فضای مجازی و ارتباط آن با فیلتر کردن اینستاگرام و واتساپ، گفت: هیچ‌گاه منظور از اجرای طرح صیانت از فضای مجازی فیلتر کردن پیام رسان‌های خارجی نبوده و تأکیدی که مجلس وکمیسیون فرهنگی بر آن داشت این بود که اگر یک پلتفرمی قرار است در کشور فعالیت کند، ابتدا باید به قوانین و مقررات کشور احترام بگذارد و آن را اجرا کند و سپس مسئولان آن پلتفرم در موضوعات مختلف پاسخگو و مسئولیت‌پذیر باشند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: وضعیت پیام‌رسان‌های ایرانی بهتر از قبل شده است، ولی با توجه به فضای رقابتی که در کل پیام‌رسان‌های دنیا وجود دارد، پیام‌رسان‌های ایرانی برای اینکه بتوانند مورد استقبال و اعتماد مردم قرار گیرد نیاز به بهتر شدن و ایجاد قابلیت‌های بیشتری نسبت به مشابه خارجی دارد.

خارجی‌ها خواهان آرامش در ایران نیستند

وی با اشاره به تجمعات و اعتراضاتی که در چند هفته گذشته کشور اتفاق افتاده، گفت: کسانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند ورشکستگان سیاسی هستند که بیشتر دنبال تسویه‌حساب‌های قدیمی هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند و دائماً دنبال بهانه‌ای هستند که به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس، گفت: دشمنان در فضای رسانه‌ای خود سیاه نمایی می‌کنند و در حال حاضر فضای کشور و مخصوصاً خیابان‌های تهران آرام است و کسب و کارهای مردم روال خود را دارد، در حالی که عده‌ای قصد دارند فضای کشور را ناآرام جلوه دهند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: خارجی‌ها نمی‌خواهند احساس آرامش و امنیت در کشور به وجود بیاید و با هیاهوهای رسانه‌ای و شگردهای خود احساس ناآمنی را دائماً به داخل جامعه تزریق می‌کنند. البته بسیاری از موضوعات همچون فضای مجازی و پلتفرم‌هایی که همراه سیاست‌های کشور نیستند باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه شعار و مطالبه‌ای که در حال حاضر در بعضی از تجمعات کشور مطرح می‌شود به هیچ عنوان دغدغه و نگرانی مردم نیست، گفت: مشکلات اصلی عموم مردم موضوع گرانی، بیکاری و به‌طور کلی وضعیت معیشتی و اقتصادی است که باید به آن رسیدگی شود، ولی آنچه مشاهده و شنیده می‌شود برنامه‌هایی است که خارج نشینان برای براندازی نظامی جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن مانند حجاب دارند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا