آخرین خبرهااسلایدرفوریملی

شاکری: اکثر دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی آزاد شده‌اند/ با اغماض و رأفت با بازداشتی‌ها برخورد شده است/ مشکلی پیش بیاید، حتما مداخله می‌کنیم


به گزارش تدبیرشرق، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درخصوص روند نگهداری از بازداشت‌شدگان دانش‌آموز و دانشجو طی ناآرامی‌های اخیر گفت: من به شخصه پیگیر این مساله بودم و هستم و براساس اخبار و اطلاعاتی که دارم تا روزهای اخیر کاملا با اغماض و رأفت با این افراد برخورد شده است.

وی ادامه داد: مبنا هم این بود که با توجه به دستور اکید حضرت آقا و رئیس قوه قضائیه افراد بازداشت شده تفکیک شوند و طبیعتا هم همینطور است. یعنی باید میان افرادی که برای مثال تحت تاثیر اخبار جعلی و فشار رسانه‌ای یا فشار هم‌سالان به خیابان آمدند و اقداماتی انجام دادند با کسانی که آشوبگر بودند، تخریب کردند و دست به اعمال مجرمانه زدند، یک تفاوت و تمایز قائل شد. درخصوص دانشجویان و دانش آموزان هم که من پیگیری کردم و در جریان روند کار هستم، اکثریت آزاد شده‌اند.

شاکری افزود: بنابراین در میان بازداشت‌شدگان تقریبا تمامی افرادی که سابقه قبلی یا بزه انتسابی نداشتند، آزاد شدند و به نظرم در زمینه آزادی افراد بازداشت شده روند خوبی در جریان است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه بیان کرد: اکثریت افرادی که در بازداشت هستند و زمینه آزادی آن‌ها فراهم نشده احتمالا دارای جرائم سنگینی بوده‌اند. مطمئن هستم که در مراجع قضایی هم تمام موازین رعایت می‌شود و اینطور نیست که فکر کنیم مثلا بنا بر این است که برخورد تندی با این‌ها شود.

شاکری همچنین عنوان کرد: یک مساله دیگر بحث موازین قانونی دانشگاه است، یعنی ممکن است افرادی قواعد آموزشی دانشگاه را زیر پا گذاشته باشند که این مساله باید درون دانشگاه و بر اساس مقررات آموزشی دانشگاه رسیدگی شود.

وی ابراز داشت: در مجموع به‌نظر من کار با روند خوبی دارد مدیریت می‌شود و اگر مشکلی پیش بیاید ما حتما دخالت می‌کنیم.

/ایلنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا