آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

امید ایران برای اولین طلای کشتی آزادنبرد قاسمپور – کاکس، حساس در حد یزدانی – تیلور

کشتی

کشتی ایران شب سختی را برابر تیم ملی آمریکا گذراند، سه شکست برابر آمریکایی‌ها شب تلخی را برای ایرانی های کشتی دوست رقم زد.

به گزارش تدبیرشرق، 18 دقیقه سخت و نفس گیر کشتی های مهم ایران و آمریکا در تشک های کشتی بلگراد در صربستان برای ایرانی ها و سه کشتی گیر ایران شب تلخی را برای ایرانی ها رقم زد تا اختلاف امتیازی بین ایران و آمریکا در سال نبود روس ها؛ کفه ترازو جنگ قهرمانی را به طرف آمریکایی‌ها سنگین تر کرد.


شکست نزدیک یونس امامی در دیدار نیمه نهایی وزن 74 کیلو برابر کایل دیک آمریکایی ها با سه عنوان قهرمانی جهان و مدال برنز المپیک با نتیجه دو بر دو، شکست دوباره محمد نخودی در فینال وزن 79 کیلوگرم برابر ابر ستاره کشتی آمریکا جردن باروز با خورجینی از مدال های رنگارنگ از رقابت های جهانی و المپیک و شکست تلخ و باور نکردنی کاپیتان و پرمدال ترین کشتی گیر تاریخ ایران حسن یزدانی برابر دیوید تیلور در کشتی یکطرفه، همه مردم ایران را دربهت و حیرت فرو برد.


ورزش اول ایران هیچ وقت در برابر آمریکایی‌ها در یک تورنمنت در دیدارهای مهم و حیاتی قافیه را به این صورت نباخته بود و حالا قرار است از ظهر امروز به وقت تهران تمامی نگاه ها به سه وزن باقی مانده رقابت‌ها و کشتی حساس و انتقامی جیدن کاکس آمریکای و کامران قاسمپور در وزن 92 کیلو باشد. رقابتی انتقامی برای کاکس برای جبران شکست نیمه نهایی  قهرمانی جهان 2021 اسلو نروژ و دیداری حساس برای مردم ایران برای شکست یک آمریکایی در پای سکوی قهرمانی جهان.


کامران قاسمپور رفیق نزدیک حسن یزدانی که به دلیل حضور حسن به یک وزن بالاتر صعود کرد و در سال قبل در دیدار نیمه نهایی کاکس را با نتیجه سه بر سه شکست داد، برای قهرمانی دوباره جهان و نشان دادن اقتدارش در این وزن در فینال باید تنه به تنه این کشتی گیر زوردار و کوه عضله آمریکائی ها بزند. دو شکست دو جویباری در فینال این رقابت ها برابر جردن باروز و دیوید تیلور و شکست امامی لرستانی برابر دیک آمریکایی ها در پای فینال، انگیزه کامران را برای شکست دادن حریف آمریکایی کمتر از کاکس که برای جبران می آید نمی‌کند. کشتی گیر سرعتی ایران با زیرهای بی نظیر خودش برای گرفتن اولین طلای ایران در رشته های آزاد و فرنگی در رقابت های 2022 بلگراد چاره ای جز بردن این رقیب پر زور و خوش اخلاق ندارد. جنگ زور و فن در کشتی این دو در نیمه نهایی سال قبل با پیروزی فن و کشتی به نفع نماینده ایران به پایان رسید و حالا باید دید کامران می تواند اتفاق سال گذشته را دوباره تکرار کند؟


آمریکایی ها در کشتی های امسال نشان دادند، آنها از لحاظ آمادگی جسمانی در بهترین حالت ممکن قرار دارند و در برابر رقبای خود از این جنبه کشتی بهتر آماده شده اند. آنها که امشب سه کشتی گیر دیگرشان در فینال وزن های 74،57و 92کیلو به روی تشک خواهند رفت، شب گذشته نیز به دو طلا و یک نقره رسیدند تا نشان دهند از لحاظ تیمی به جز قهرمانی به سکوی دیگری فکر نمی کنند و این سکو هم چاره ای جز تسلیم برابر این همه آمادگی رقیب دیرینه ندارد.


باید منتظر ماند تا کشتی فینال قاسمپور و کاکس در فینال امشب را دید تا با پیروزی او طعم تلخ شکست شب گذشته کشتی ایران کمی به شیرینی برگردد. شبی که خواب را بر ورزش دوستان خراب کرد و همه را با امید کشتی قاسمپور تا صبح زنده نگاه داشت.

محمدرضا تقی خانی

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا