آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهرک صنعتی آستارا توسعه می‌یابد

آستارامدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان از تلاش‌های برای برنامه‌ریزی در جهت توسعه شهرک صنعتی آستارا خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، مهدی محبوبی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در آستارا اظهار کرد: با توجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی این شهرستان از جمله برخورداری از مرز زمینی و دریایی، ظرفیت خوبی وجود دارد که بیش از اینها در حوزه صنعت پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در آستارا اعلام آمادگی می‌کنند که به دلیل نبود زمین امکان جذب آنها در منطقه وجود ندارد، افزود: از این رو  تلاش می‌شود یک عرصه صنعتی جدیدی را با همکاری و همسویی فرمانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، برای شهرک صنعتی آستارا تعریف کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان یادآور شد: البته از زمان آغاز به کار دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در راستای ارتقای حوزه صنعت آستارا توانستیم افزون بر ۶۵ میلیارد ریال پروژه را در این شهرستان اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: تعدادی از این پروژه‌ها در یک سال گذشته برای شهرک صنعتی آستارا پایه‌ریزی شد که از جمله می‌توان به اجرای زیرسازی، آسفالت و روشنایی این شهرک با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

محبوبی بیان کرد: جدای از اینها برخی هزینه‌های جانبی نیز برای زیرسازی آسفالت و روشنایی شهرک صنعتی آستارا انجام شده است که ارزش آنها به بیش از ۲۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین برنامه داریم نسبت به تامین ایستگاه آتش‌نشانی، خودروی اطفای حریق و فیبرنوری شهرک صنعتی آستارا اقدام کنیم که هر یک بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

شهرک صنعتی آستارا در سال ۱۳۸۷ به مساحت ۲۰ هکتار در حاشیه روستای کوهپایه‌ای هودول از توابع بخش مرکزی این شهرستان ایجاد شده است و در حال حاضر ۲۲ کارخانه و کارگاه در زمینه تولید شیرآلات برنجی، پلی‌اتیلن، سایبان، تزئینات چوبی و دکوراسیون، پوشاک و دستگاه‌های برش فلزات در آن فعالیت می‌کنند.

شهرستان آستارا که با جمعیت بیش از ۹۱ هزار نفر ۲ بخش و چهار دهستان دارد، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا