آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر در نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی؛ شیلات، تالاب، اسکله و ساحل هویت یک شهر بندری هستند

شهر بندری«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر، با حضور در خانه ملت و نشست کمیسیون کشاورزی که با هماهنگی نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و همراهی رییس و عضو شورای اسلامی شهر صورت گرفت، به بررسي مباحثي چون احیاء تالاب، اسكله، بازسازي و بهره‌برداری از ساحل (طرح سالم‌سازی) و مجموعه صد هکتاری شیلات پرداختند.

به‌گزارش تدبیرشرق, «مرتضی عاطفی» شهردار به‌همراه نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر، رییس و عضو شورای اسلامی شهر با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به بررسي مباحثي چون احیاء تالاب، اسكله، بازسازي و بهره‌برداری از ساحل و مجموعه صد هکتاری شیلات پرداختند.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد و گفت: در خصوص تالاب مقرر شد به‌زودی مجلس شورای اسلامی، پیگیری تخصیص بودجه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، را در دستور کار قرار دهد که این امر در خصوص احیاء تالاب، موثر خواهد بود.

عاطفی در ادامه شرح داد که با توجه به‌اینکه بهره‌برداری از ساحل از مهمترین موارد مورد بررسی بود، نهایتا نتیجه بر این شد که سازمان محیط زیست ظرف دو ماه آینده طرح تفصیلی گردشگری پارک ملی بوجاق را مصوب کند تا در مورد ساحل بندر كياشهر نیز تعیین تکلیف شود.
شهردار بندر کیاشهر با مهم شمردن ضرورت يهسازي طرح سالم‌سازی و ایجاد امکانات رفاهی برای شهروندان و گردشگران، این شهر ساحلی، تشریح کرد: در حال پیگیری این موضوع از طریق مراجع استانی نیز است.

همچنین در مورد مجموعه صد هکتاری شیلات نیز ابراهیم نجفی نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را در کمیسیون مطرح کرد و نتیجه بر این شد، سازمان شیلات در بازه زمانی ۱۵ روز، به تعیین تکلیف این مجموعه بپردازد و اگر امكان راه‌اندازی آن را در اختیار ندارد، به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در ادامه تاکید کرد، بهره‌برداری از اسکه بندر کیاشهر از مطالبات مهم مردم این شهر بندری است و با رایزنی‌های انجام شده، به‌زودی به حل مشکلات بین شیلات و سازمان محیط زیست هم پرداخته می‌شود.

حاتم پورباقری، رییس شورای اسلامی بندر کیاشهر نیز در این نشست به حرائم رودخانه و تعیین حد بستر کارشناسی‌شده اشاره کرد و خواستار رسیدگی و حل مشکلات شهروندان در این زمینه شد.

شهر بندری

شهر بندری

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا