آخرین خبرهااسلایدرحوادثخبر داغ

گلایه خانواده جانباختگان حادثه متروپل از تأخیر در عدم برگزاری دادگاه/ برخی از خانواده‌ها می‌گویند به نان شب هم محتاج هستند

متروپلبازماندگان حادثه متروپل آبادان خواستار بررسی هرچه سریع تر این پرونده در دادگاه و محاکمه خاطیان آن شدند. برادر یکی از جانباختگان این حادثه گفت: برخی از خانواده‌ها به نان شب هم محتاج هستند. خیلی از جانباختگان زن و بچه‌هایشان مستاجرند و یک زن تنها با چند تا بچه بی پناه مانده است. اقوام و بستگان هم شرایط مالی شان به گونه‌ای نیست که بتوانند از آنها حمایت کنند.

فاجعه متروپل آبادان حوالی ظهر دوم خرداد ماه امسال در خیابان امیری واقع در مرکز آبادان رخ داد که منجر به جان باختن 43 نفر و مصدوم شدن 37 نفر شد. اما هنوز پس از گذشت 2 ماه هیچ دادگاهی در این باره برگزار نشده است. بنا به گفته مقامات رسمی حسین عبدالباقی مالک این ساختمان نیز که بسیاری آن را مسبب اصلی این حادثه می‌دانند در این ساختمان کشته شد و برادر او مجید نیز یکم مرداد ماه در آبادان به قتل رسید.

سهیلا ، خواهر آمنه امینی نیا یکی از جانباختگان حادثه متروپل گفت: خواهرم 34 ساله در بخش روابط عمومی هلدینگ حسین عبدلباقی کار می‌کرد که روز حادثه در محل کارش بود و بعد از یک هفته توانستند پیکر خواهرم را از زیر آوار بیرون بکشند و در این مدت من و پدر و مادرم بی قرار و منتظر کنار ساختمان فروریخته متروپل منتظر بودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مدت از سوی هیچ ارگان و سازمانی از ما دلجویی نشد غیر از چند نفری از نیروهای سپاه که آمدند و تسلیت گفتند؛ تازه یک عده در این وسط می‌خواهند قتل مجید عبدالباقی برادر حسین را که چند روز پیش در آبادان کشته شد را هم گردن خانواده‌های حادثه دیده بیندازند.

خواهر آمنه افزود: دریس یکی از وکلای آبادان که پسر او هم در این حادثه کشته شد و وکالت همه خانواده‌ها را بر عهده دارد به عنوان یکی از مظنونان حادثه قتل مجید عبدالباقی دستگیر شده است. هیچ خبری هم از برگزاری دادگاه علنی برای محاکمه مقصران این حادثه تا الان نیست. البته هفته پیش قرار بود برگزار شود که اعلام کردند تمامی ادارات خوزستان به علت گرما تعطیل است. این استان همیشه در این فصل گرم است و دلیل برای تعطیلی ادارات وجود ندارد. دادگاه به هفته بعد یعنی همین هفته موکول شد که در این هفته هم خبر قتل مجید عبدالباقی آمد.

وی گفت: آن طور که ما شنیدیم بیش از 70 درصد قضیه را گردن عبدالباقی انداخته‌اند و یکی مثل شهردار را یک درصد مقصر دانسته‌اند.

هیچ نهاد دولتی در این مدت جویای حال ما نشد

در ادامه نیز مسلم برادر کریم ابراهیمی مقدم(بندری) یکی دیگر از جان باختگان حادثه متروپل به ایلنا، گفت: برادرم داربست بند ساختمان متروپل بود که همان روز حین استراحت با همکارانش در مغازه‌ای داخل زیر زمین نشسته بود که این اتفاق پیش آمد اما یکی از دوستانش که برای خوردن آب به طبقه بالا رفته بود نجات پیدا کرد و همه آنها زیر آوار ماندند.

بندری ادامه داد: کریم 28 ساله و دو تا دختر سه و یک ساله دارد. بعد از 15 روز توانستند پیکر برادرم را از زیر آوار در بیاورند. روزهای سختی برای من و خانوادم بود. در شرایط سخت تنها خیرین کنارمان بودند و هرچقدر از محبت شان بگویم کم است که چقدر هوای خانواده مرحوم برادرم را داشتند. هیچ نهاد دولتی در این مدت جویای حال ما نشد و تنها سپاه به خانواده جانباختگان متروپل سر زد.

وی عنوان کرد: من و مرحوم برادرم از سال 92 در یکی از هلدینگ‌های حسین عبدالباقی کار می‌کردیم و روز حادثه در ساختمان روبه روی متروپل مشغول کار بودم که با این حادثه از کار بیکار شدم.

بندری ادامه داد: اگر این حادثه در هرکجای دیگر رخ می‌داد تاکنون به پرونده‌اش رسیدگی می‌شد، تا کنون نه تنها از مقامات مسئول استان از بازماندگان حادثه دلجویی نکرده که حتی نپرسیدند در این دو ماه از لحاظ اقتصادی خانواده‌ها زندگی شان را چطور گذراندند.

وی گفت: انتظار ما از مسئولان این است که مسببان حادثه هر چه زودتر به سزای اعمال شان برسند تا دوباره شاهد چنین اتفاقی نباشیم و حق و حقوق جانباختگان و مالباختگان حادثه هم در سریع‌ترین زمان پرداخت شود. برخی از خانواده‌های حادثه دیده به نان شب هم محتاج هستند. خیلی از جانباختگان زن و بچه شان مستاجرند و یک زن تنها با چند تا بچه بی پناه مانده است. اقوام و بستگان هم شرایط مالی شان به گونه‌ای نیست که بتوانند از آنها هم حمایت کنند.

جانباختگان به حق و حقوق شان خواهند رسید

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها هم در ادامه اظهار داشت: پس از بازدید از محل ریزش ساختمان به کمیته حقیقت یاب و بررسی شورای عالی ، حادثه متروپل را گزارش دادیم. برای مسئولان مربوط هم ارسال شد. اما در خود شورای استان به دلیل عدم برگزاری جلسات هنوز گزارشی یا بحثی در این باره نشده است.

ناصری ادامه داد: تمامی مسئولانی که در حادثه موضوع متروپل به نوعی مقصر بودند، حتی شهرداران سابق هم دستگیر، بازجویی و یا زندانی شده‌اند؛ این نشان می‌دهد مسئولان قوه قضاییه به طور جد پیگیر پرونده هستند. اما بدیهی است روند قضایی پرونده زمان‌بر است.

عضو شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه عمق فاجعه زیاد است و همین باعث طولانی شدن زمان بررسی پرونده است ،گفت: حتی افرادی در اهواز که چند سال پیش در آبادان شهردار بوده‌اند را بازداشت و زندانی کرده‌اند. خانواده‌های جان باختگان حادثه متروپل نگران نباشند و حتما به حق و حقوق شان خواهند رسید.

21 نفر در بازداشت

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان هم روز گذشته در باره آخرین وضعیت پرونده حادثه متروپل به رسانه‌ها گفت: به محض وصول پرونده به دادگستری شهرستان مرکز استان جهت رسیدگی به شعبه ویژه کیفری ۲ ارجاع شد.وقت رسیدگی برای هفته آینده تعیین شده است که پس از دادرسی قانونی با رعایت مقررات و تشریفات رسیدگی در اسرع وقت و حداقل زمان ممکن رأی مقتضی و متناسب در این زمینه صادر خواهد شد.

تعداد افراد بازداشت شده در ارتباط با این حادثه هم طبق اعلام دادگستری ۲۱ نفر هستند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا