آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

آیین رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان

جشنواره تئاتر شهروند
پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با حضور مسئولین و جمعی از اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه رونمایی شد 

به گزارش تدبیرشرق ؛ آیین رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان عصر دیروز سه شنبه 28 تیر 1401 با حضور فرهاد براتی فرماندار لاهیجان، رسول فرخی میکال نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید رحمانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، رضا زنده دل شهردار لاهیجان، نگار نادری رییس اداره ارشاد لاهیجان ، محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی جشنواره ،بهمن کنعانی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای ستاد اجرایی جشنواره و جمعی از مدیران، اصحاب رسانه و هنرمندان تئأتر لاهیجان برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدعلی صادق حسنی مدیر اجرایی جشنواره ضمن قدردانی از همکاری نهادهای دست اندکار به ارائه گزارشی از چگونگی روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت :پس از بررسی داوران بازبین ۱۲ اثر هنری در بخش مسابقه و سه اثر در بخش جنبی و ۵ کار در بخش کودک از میان ۱۶۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته شدند  که قرار است طی سه روز در هفت نقطه شهر برای عموم به اجرا درآید .

 پس از آن رضا زنده دل شهردار و دبیر اجرایی جشنواره گزارشی از اقدامات شهرداری برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره بیان نمود.وی ضمن اشاره به موقعیت فرهنگی شهرستان لاهیجان تاکید کرد شهر لاهیجان یکی از  بهترین گزینه ها  برای برگزاری چنین  رویداد فرهنگی بزرگی است و برگزاری یازده دوره موفقیت آمیز آن نشانی بر این مدعاست.

رسول فرخی میکال نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در خصوص لاهیجان گفت : لاهیجان دارای پتانسیل هایی فراوانی خصوصا در حوزه فرهنگی  است و این مسئولیت مارا سنگین تر می کند.

وی در ادامه از جذب یک میلیارد تومان  اعتبار جدید برای حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و افزود : بر آن هستیم با بخشی از این اعتبار همایش بزرگ آل بویه را برگزار کنیم و بخش دیگر آن را صرف  برنامه های فرهنگی و هنری در سال جاری کنیم.

وی به ساخت پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان اشاره داشت و ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه تصریح کرد: اهتمام ویژه ما برای  تسریع در ساخت این پروژه است زیرا مردم فرهنگ دوست لاهیجان شایستگی و بایستگی آن را دارند.

در ادامه مجید رحمانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ضمن قدردانی از همکاری و تلاش گروهی برای برپایی جشنواره شهروند گفت: جشنواره ی ملی که رویای بین المللی شدن دارد نیاز است که نهادهایی چون استانداری و نهادهای مدیریت شهری دیگر شهرستانهای گیلان پای کار بیایند.

فرهاد براتی فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه گفت: شهر زیبای لاهیجان دارای پتانسیل های فراوانی است و لاهیجان توانایی برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی را دارا می باشد.وی اضافه کرد: همه مدیران با همه امکانات امسال پای کار هستند و از هنرمندان عزیز هم به خاطر همکاری با این جشنواره تشکر می کنیم

در ادامه کنعانی رییس شورای شهر لاهیجان نیز ضمن سخنانی از اهمیت چنین رویدادهای فرهنگی در شهرستان لاهیجان  از همه دست اندرکاران این جشنواره تشکر وقدردانی کرد و اعلام داشت مسئولین شهری  از  این دست برنامه ها که تاثیر زیادی بر نشاط اجتماعی جامعه خواهد گذاشت حمایت خواهند نمود.

پیش درآمد رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان  اهدای حکم دبیری  جشنواره به شهردار لاهیجان از سوی رییس مرکز هنرهای نمایشی کشور توسط مسئولین حاضر در نشست بود.

در پایان این نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان برگزار شده بود مراسم رونمایی از پوستر اجرا شد.

یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری رضا زنده دل شهردار لاهیجان در ۷ نقطه از سطح شهر لاهیجان طی ۳ روز از 31 تیر الی دوم مرداد ماه سالجاری با حضور داوران مطرح کشور برگزار می گردد.

/روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا