آخرین خبرهااستان هااسلایدر

فرمانده سپاه آستانه: ابزار رسانه قوی ترین ابزار در جنگ نرم است/ شهید خوش سیرت، چمران منطقه بود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان عصر امروز در نشست خبری یادواره شهید عارف سردار مهدی خوش سیرت که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه آستانه اشرفیه برگزار شد گفت: رسانه ها با انتقال و انعکاس یاد و خاطره شهدا، پیام رسان آرمان های شهدا باشند.
به گزارش تدبیرشرق، سرهنگ پاسدار مهدی پارسا با اشاره به اینکه یک خبرنگار همواره باید حضرت زینب کبری(س) را الگوی خویش قرار دهد، چرا که این بانوی بزرگوار مصائب دشت کربلا را به گوش همگان رساند و پیام کربلا را با دقت و ظرافت لازم بازنشر کرد، گفت: شهدا با تاسی از سیدالشهدا ،با شهادت کار حسینی انجام داده و سند عزت را به ارمغان گذاشته اند و حال لازم است رسانه ها با انتقال و انعکاس یاد و خاطره شهدا و زنده نگهداشتن نام و معرفی شخصیت آنها درابعاد مختلف  رسالت زینبی خود را انجام دهند .
وی با اشاره به اینکه امروز دوران جنگ رسانه‌ای است، تصریح کرد: اصحاب رسانه نقش موثری در روایت دقیق، صریح، سریع و امیدآفرین از رویدادهای مختلف دارند و بدون رسانه‌های حرفه‌ای، منصف و متعهد امکان هم‌آوردی با دشمنان در عرصه جنگ روایت‌ها وجود ندارد.
پارسا انتقال و انعکاس ندادن رشادت های شهدا و ایثارگران را به نسل های بعد جفا به نسل حاضر و آینده دانست و خاطر نشان کرد: در بزرگداشت یادواره شهید خوش سیرت که در ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۶ تیرماه در گلزار شهدا شهر آستانه اشرفیه برگزار می شود بیش از  ۸۰ خبر نگار گیلانی اخبار یادواره شهید خوش سیرت را در ابعاد مختلف انعکاس خواهند داد.

سرهنگ حمید یحیی پور فرمانده سپاه آستانه اشرفیه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه کارگروه های مختلفی برای یادواره شهید عارف سردار مهدی خوش سیرت در نظر گرفتیم که با توجه به اینکه کارگروه رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست .افزود: در این یادواره از ظرفیت همه اصحاب رسانه استفاده شود و با هم افزایی ، در انعکاس و شناساندن شخصیت فرا استانی شهید به جامعه و زنده نگهداشتن یاد و خاطره این سردار عارف سهیم باشیم.
یحیی پور در ادامه افزود: شهید خوش سیرت هم ارزشی بود و هم بسیجی و هم پاسدار ،این شهید بزرگوار عمود خیمه جبهه انقلاب به همراه دیگر سرداران در استان گیلان بود
فرمانده سپاه آستانه اشرفیه با اشاره به مکتبی بودن و تشریح شخصیت سردار خوش سیرت بیان کرد: این شهید بزرگوار یک فرمانده نظامی صرف نبود بلکه ایدئولوژی و مکتب را شناخته بودند بر اساس این شناخت بود که به دفاع از میهن و انقلاب برخواست و به گفته همرزمانش او چمران منطقه بود.
وی همچنین افزود: این سردار عارف علاوه بر اینکه در عرفان و نظامی گر سرآمد بود در بین مردم هم از جایگاه ویژه ای داشت و از خصوصیات بارز ایشان تعامل ، دستگیری از مردم خانواده های شهدا و هم افزایی بین ارکان اجرایی شهرستان جهت کمک به جبهه دفاع از اسلام و انقلاب بود.
وی ابزار رسانه یکی قوی ترین ابزار در جنگ نرم دانست وگفت:شاید نسل دانش آموز ما با ابعاد شخصیتی این شهدا آشنا نباشند این وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد. امیدواریم ابعاد شخصیت شهید خوش سیرت با استفاد ابزار متفاوت رسانه بهتر جامعه و نسل های آینده بشناسانیم.
او در پایان بیان کرد: ما روزی فکر نمی کردم جبهه مقاومت این وسعت شود یا اینکه اربعین بتوانیم به کربلا برویم همه اینها به واسطه رهنمود های امام و رهبری و رشادت شهدای ما بوده است. که به این توانمندی رسیده ایم.

سرگرد پاسدار مهدی علیجان دبیر کمیته رسانه یادواره شهید عارف سردار مهدی خوش سیرت گفت: نقش مهم رسانه در کشور؛ منعکس کردن آرمان‌های ملت از طریق الگو سازی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل امروز است و باید در این مسیر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب استفاده کنند، در واقع شهید خوش سیرت می تواند الگویی برجسته برای خبرنگاران باشد .
در پایان مدیر مرکز فضای مجازی سپاه شهرستان آستانه اشرفیه به تشریح برنامه های ستاد یادواره شهید مهدی خوش سیرت پرداخت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا