آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

در حالت عادی این بازی را نمی‌باختیم؛ عدم تمرکز و ناراحتی اردونشینان؛ هشدار به تیم ملی

تیم ملیشاگردان دراگان اسکوچیچ با دو پاس اشتباه اولین دیدار جدی برای حضور در جام جهانی قطر را با شکست 2 بر 1 پشت سر گذاشتند.

به گزارش تدبیرشرق، در روزهای پایانی سال 1400 بود که هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم به عزل موقت عزیزی‌خادم گرفت و در نهایت چند روز پیش از اینکه جلسه سرنوشت‌‎ساز مجمع عمومی فدراسیون که منجر به عزل مهرداد سراجی نیز شد شکل بگیرد، رئیس سابق فدراسیون فوتبال با حکم کمیته اخلاق فرصت حضور در این جلسه و دفاع از خودش را هم پیدا نکرد.

در این  مدت اما برخلاف ادعای اعضای هیئت رئیسه و احسان اصولی سخنگوی فدراسیون که با قاطعیت ادعا داشتند کارهای اجرایی فدراسیون فوتبال با قوت در حال پیگیری است، تیم ملی فوتبال ایران شرایط بسیار بدی را تجربه کرده است و بازی‌های دوستانه تیم ملی نیز یکی یکی از کانادا گرفته تا اروگوئه لغو شدند؛ تا درنهایت از اردوی کانادا به اردوی قطر در شرایط آب و هوایی بسیار گرمی برسیم که صدای بازیکنان را درآورده و پس از چند روز بلاتکلیفی سرانجام بازی دوستانه مقابل الجزایر نهایی شد.


دیدار برابر الجزایر به عنوان اولین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پس از راهیابی به جام جهانی 2022 برگزار شد؛ جایی که شاگردان اسکوچیچ نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند و با وجود اینکه در نیمه دوم با تعویض‌های سرمربی کروات تیم ملی حساب کار به تساوی کشیده شد، در ادامه بار دیگر شاگردان جمال بلماضی شرایط را در دست گرفتند و گل دوم را هم وارد دروازه امیر عابدزاده کردند.

اما نکته قابل توجه هر دو گل، عدم تمرکز بازیکنان تیم ملی بود که با مصاحبه‌های پخش شده از برنامه فوتبال برتر نیز مشخص بود به وضعیت موجود تیم ملی و اردوی شکل گرفته در قطر اعتراض شدیدی دارند و هر کدام با ادبیات خاص خودشان نسبت به عملکرد تیم ملی در جام جهانی قطر واکنش نشان دادند.

شاگردان اسکوچیچ در واقع اگر با تمرکز بیشتری وارد زمین می‌شدند و احتمالا در شرایط بهتری می‌توانستند از این فرصت مناسب تقریبا یکماهه برای هماهنگی استفاده کنند، روی گل اول، مهاجم الجزایر با اشتباه جهانبخش صاحب فرصت مسلم گلزنی نمی‌شد و در نیمه دوم هم امید نورافکن با دفع اشتباه توپ زمینه‌ ثبت گل دوم تیم حریف را مهیا نمی‌کرد؛ اشتباهاتی که معمولا نه از نورافکن به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران سر می‌زند و نه جهانبخش که یکی از موفق‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال کشور به شمار می‌رود.

هر چه هست این روزها تیم ملی فوتبال ایران با شرایط بسیار بدی آماده حضور در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان در قطر می‌شود. آنچه مسلم است نه بازیکنان تمرکز لازم برای کادر فنی را دارند، نه مربیان تیم ملی می‌توانند به طور صرف تمرکزشان را در شرایطی که تدارکات تیم با مشکل مواجه است، روی امور فنی بگذارند.

در این شرایط باید امیدوار باشیم که فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه آن که به تازگی یکی از مخالفان خود را از صحنه بیرون کرده‌اند، با فراموش کردن اختلافات داخلی به فکر فراهم کردن بهترین امکانات برای تیم ملی فوتبال ایران باشند تا از بروز فاجعه و شاید کسب بدترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی جلوگیری کنند.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا