آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

در جلسه ستاد اجرایی اولین جشنواره تمشک بندر کیاشهر با اصناف مرتبط با خوراک عنوان شد؛ نقش موثر مردم و اصناف کیاشهر در برند سازی محصول تمشک

جشنواره تمشکدر دیدار شهردار کیاشهر و دبیر اجرایی نخستین جشنواره تمشک کیاشهر با رستوران داران ،شیرینی پزان و قنادان بندر کیاشهر جزئیات بخش خوراک جشنواره مطرح شد .

به گزارش تدبیرشرق ،به نقل از روابط عمومی اولین جشنواره تمشک بندر کیاشهر ، در دیدار مرتضی عاطفی شهردار کیاشهر و دبیر جشنواره تمشک ،رضا حقی دبیر اجرایی این جشنواره و جانعلی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کیاشهر با اصناف بخش خوراک ،رستوران دارن ،شیرینی پزان و قنادان این شهر ،جزئیات اجرای برنامه های جشنواره تمشک مطرح گردید.

رضا حقی دبیر اجرایی نخستین جشنواره تمشک کیاشهر گفت : جشنواره های خوراک محور در کشور از سال ۹۴ شروع شد و یکی از این اولین جشنواره های خوراک محور ،جشنواره کدو بود که در زمان تصدی آقای مهندس عاطفی بر شهرداری منطقه دو رشت به وقوع پیوست و آغاز شد .

وی افزود :این جشنواره های خوراک محور معمولا محصولات یک شهر یا منطقه هستند که بدین گونه به برند تبدیل می شوند و محتوا سازی جشنواره ها شامل بخش‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره ها ،نیروهای بومی و محلی آن منطقه نقش مهمی دارند ،گفت : نیمی از برند سازی یک منطقه به برگزاری خوب جشنواره ها و نیمی دیگر به عملکرد و فعالیت اصناف و مردم آن شهر بستگی دارد که بتوانند یک محصول را برند سازی کرده و وارد چرخه اقتصادی نمایند.

مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر و دبیر جشنواره تمشک کیاشهر در این جلسه اظهار کرد : یکی از مباحثی که باید در استان دنبال کنیم مبحث خوراک است .گیلان استان مستعدی در زمینه خوراک می باشد و اگر رشت شهر خلاق خوراکشناسی انتخاب نشد نه صرفا به دلیل تنوع خوراک در رشت بلکه به دلیل تنوع خوراک در استان بوده است که رشت به نمایندگی استان به عنوان یکی از ۱۷ شهر خلاق خوراک شناسی در دنیا انتخاب گردید.
عاطفی اضافه کرد : این تنوع در اکثر نقاط استان قابل مشاهده است و اگر بخواهیم به سمت توسعه گردشگری و برند سازی برویم طبیعتا یکی از راههایی که می توانیم برای برند ساختن یک شهرستان دنبال کنیم مبحث مرتبط با خوراک و تنوع آب و هوایی می باشد .
وی گفت : برگزاری جشنواره ها به صورت فصلی از برنامه هایی است که برای شهر کیاشهر در نظر گرفته شده و یکی از این موارد جشنواره تمشک می باشد .البته تمشک مختص کیاشهر نیست همانطور که بسیاری از محصولات صرفا مختص یک شهر و روستا و یک منطقه نیست اما تنوع و گستردگی محصول تمشک در کیاشهر را داریم و می توانیم بر روی این محصول تکیه کنیم و آن را تبدیل به برگزاری یک جشنواره کنیم.

دبیر جشنواره تمشک کیاشهر ادامه داد : همچنین در خصوص زمان برگزاری جشنواره و اینکه این محصول در آن زمان به وفور یافت می شود ، باید عرض کنم که جشنواره به صورت نمادین است و هدف این است که بیان کنیم محصول تمشک در کیاشهر وجود دارد و می تواند یک محرک اقتصادی برای این شهر باشد و مواد غذایی از این محصول تولید شود که در طول سال موجب عرضه و درآمد زایی و چرخه اقتصادی باشد .

عاطفی اذعان داشت : برای هر فصل در کیاشهر جشنواره ای در نظر گرفته شده و استارت شروع این جشنوارها با جشنواره تمشک است و امیدواریم در فصول مختلف میزبان گردشگرانی که برای بازدید از جشنواره های ما در این شهر حضور پیدا می کنند ،باشیم و تمامی این موارد دست به دست دهد و شاهد تحول اقتصادی در این شهر باشیم.

شهردار بندر کیاشهر تاکید کرد : برای برگزاری جشنواره تمشک ،شهرداری این شهر ریالی هزینه نمی‌کند و تمامی هزینه ها بر عهده اسپانسر و حامی مالی جشنواره شرکت وسام می باشد.

گفتنی است در این جلسه که مورد استقبال فعالین صنف قرار گرفت ،هر یک از حضار به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و موارد مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت .همچنین مقرر گردید در جلسه دیگری ایده ها و طرح های اصناف مربوطه ارائه و اجرایی شود.

لازم بذکر است نخستین جشنواره تمشک بندر کیاشهر سوم لغایت دهم تیر ماه جاری در ساحل بندر کیاشهر برگزار می شود.

/انطباق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا