آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ ایران مقابل ازبکستان متوقف شد / حذف تلخ شاگردان مهدوی‌کیا

ایرانتیم ملی فوتبال امید کشورمان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در آخرین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به مصاف ازبکستان، میزبان مسابقات رفت که در نهایت این مسابقه با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

تیم ملی فوتبال امید کشورمان با تساوی مقابل ازبکستان از مسابقات زیر 23 آسیا حذف شد.

تیم ملی فوتبال امید کشورمان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در آخرین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به مصاف ازبکستان، میزبان مسابقات رفت که در نهایت این مسابقه با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

با این نتیجه شاگردان مهدوی کیا دو امتیازی شدند و با توجه به تساوی ۲ بر ۲ در دیگر دیدار گروه اول بین قطر و ترکمنستان، تیم کشورمان با قرار گرفتن در رتبه سوم نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

ازبکستان با تساوی برابر ایران هفت امتیازی و به عنوان تیم اول گروهی راهی مرحله بعدی شد. ترکمنستان هم با ۴ امتیاز و ایستادن در جایگاه دوم از این گروه صعود کرد اما قطر با امتیاز برابر با ایران به دلیل تفاضل گل کمتر قعرنشین گروه شد.

داور: احمد ابوبکر الکاف( عمان)

کمک‌ها: ابوبکر العمری و رشید الغیثی(هر دو از عمان)

کارت زرد: ابوبکر توردیالیف از ازبکستان/ مهدی احمدی، سامان فلاح و یادگار رستمی از ایران

کارت قرمز: –

گل: اتابک جورکوزیف(۲۱) برای ازبکستان/ آریا یوسفی(۶۲) برای ایران

ترکیب ازبکستان: ولادیمیر نظروف، ابوبکر توردیالیف، جلال الدین سیدیکوف، اتابک جورکوزیف، الدوربک بگیموف، عباسبک فیض الله اف، اودیلبک ابومجیدوف، شاخزود تایروف(۶۴- محمد غدیر حمرالیف) دیور خلماتوف(۶۴- جسوربک جلال‌الدینوف) روسلانبک جیانوف(۶۴- هوجیمات ارکینوف) و علیشر اودیلوف(۵۳- خوسین نورچائف)

سرمربی: تیمور کاپادزه

ترکیب ایران: پارسا جعفری، امیر جعفری(۴۶- امیر علی صادقی) میلاد کر، سامان فلاح، علیرضا خدایی(۴۶- محمد حسین اسلامی) محمد قربانی، محمد خدابنده لو، یاسین سلمانی(۶۴- یاسین سلمانی) مهدی هاشم نژاد، مهدی احمدی و آریا یوسفی(۷۸- بلال آرازی)

سرمربی: مهدی مهدوی کیا

دقیقه ۲۱

روی ارسال دیور خلماتوف از سمت راست زمین ایران اتابک جورکوزیف با ضربه سری دقیق گل اول ازبک‌ها را به ثمر رساند.

در دقیقه 2 این مسابقه ضربه بازیکن ازبکستان به تیر عمودی سمت چپ دروازه جعفری برخورد کرد.

هواداران ازبکستانی به جز بخش محدودی از سکوها، تمام ظرفیت ۲۱ هزار نفری استادیوم مرکزی تاشکند را پر کرده بودند.

علیرضا باویه و عرفان شهریاری به دلیل محرومیت و علی پیلارام به سبب خروج از لیست، از روی سکوها این بازی را تماشا کردند.

بهترین موقعیت ایران تا دقیقه ۵۵ روی حرکت در عمق زیبای یاسین سلمانی ایجاد شد اما ضربه کاپیتان تیم امید را پس از عبور از دو مدافع حریف، نظروف مهار کرد و در ریباند هم ضربه اسلامی را دروازه بان ازبک‌ها راهی کرنر کرد‌.

در دقیقه ۵۷ صحنه مشکوکی درون محوطه جریمه ازبکستان رقم خورد اما احمد الکاف عمانی و تیم VAR پس از بررسی فیلم این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی برای شاگردان مهدوی کیا نداشتند.

در دقیقه ۶۲ ارسال کوتاه محمد حسین اسلامی از سمت راست زمین با ضربه آریا یوسفی در مقابل دروازه ازبکستان به گل تساوی ایران تبدیل شد.

/انتخاب

پس از برخورد توپ به دست مدافع ازبکستان در دقیقه ۸۲ بار دیگر داوران VAR مشغول بررسی صحنه شدند اما پس از چند دقیقه وقفه در جریان بازی بار دیگر احمد الکاف دستور به ادامه بازی داد و برای تیم کشورمان اعلام پنالتی نکرد.

در دقیقه ۴+۹۰ ضربه سر امیر علی صادقی در مقابل دروازه ازبک‌ها به تیر عمودی سمت راست دروازه این تیم برخورد کرد و بهترین فرصت برای پیش افتادن ایران از بین رفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا