آخرین خبرهاخبر داغعلم و تکنولوژی

کوله پشتی واقعیت مجازی عجیب Zotac

ZotacZotac در رویداد جهانی Computex 2022 از نسل چهارم رایانه‌های شخصی بازی VR قابل حمل خود که در یک کوله پشتی قرار طراحی شده است و VR GO 4.0 نام دارد، رونمایی کرد. کل این رایانه شخصی به شکل یک کوله پشتی است و فضایی برای قرار دادن وسایل اضافی مانند تنقلات و کیف پول ندارد.

شرکت Zotac در رویداد جهانی Computex 2022 از نسل چهارم رایانه‌های شخصی بازی VR قابل حمل خود که در یک کوله پشتی قرار طراحی شده است و VR GO 4.0 نام دارد، رونمایی کرد. کل این رایانه شخصی به شکل یک کوله پشتی است و فضایی برای قرار دادن وسایل اضافی مانند تنقلات و کیف پول ندارد.

به گزارش تدبیرشرق، Zotac می‌گوید می‌توان برخی اجزاء این کوله پشتی مانند حافظه را ارتقاء داد. این کوله پشتی گیمینگ بی سیم مجهز به پردازنده Core i7-11800H ، شانزده گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه M.2 NVMe SSD می‌باشد. قسمت پشتی این کوله پشتی یک محفظه درایو ۲.۵ اینچی SATA 3 برای ذخیره سازی اضافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این محصول همچنین با کارت گرافیک Nvidia RTX A4500 عرضه می‌شود؛ کارت گرافیکی که برای بسیاری از گیمر‌هایی که به کارت های گرافیک بازی GeForce انویدیا عادت دارند آشنا به نظر نمی‌رسد؛ اما یک GPU حرفه‌ای است. این کارت دارای ۵۸۸۸ هسته و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 است که عملکردی مشابه کارت گرافیک RTX 3060 در بازی ارائه می‌دهد. قیمت و تاریخ عرضه این محصول هنوز به طور دقیق مشخص نیست. با توجه به سحت افزار، قیمت آن حدود ۲۳۰۰ دلار و ۲۸۰۰ دلار می‌باشد. این کوله پشتی بازی برای هدف قرار دادن مصرف کننده روزمره در نظر گرفته نشده است، اما مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به واقعیت مجازی قرار خواهد گرفت.

Zotac نشان می‌دهد که این محصول بیشتر برای طراحان و توسعه دهندگان طراحی شده است نه گیمر‌های معمولی. فناوری به کار رفته در رایانه شخصی کوله پشتی واقعیت مجازی، به توسعه دهندگان و طراحان سه بعدی این امکان را می‌دهد تا چیز‌های خلاقانه را در واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و یا واقعیت ترکیبی (MR) تجربه کنند. همچنین افزودن سخت‌افزار قدرتمندتر، تجربه همه‌جانبه‌تری را در بازی‌های VR فراهم می‌کند. یکی از کاربرد‌های اصلی این سیستم، تجربه واقعیت مجازی آن است. در سال‌های اخیر مراکز VR زیادی در سراسر جهان افتتاح شده‌اند که به مصرف‌کنندگان این فرصت را می‌دهند که بازی‌های واقعیت مجازی یا محتوا را در یک فضای بزرگ امتحان کنند.
در ادامه مشخصات فنی این محصول را بررسی می‌کنیم:

پردازنده هشت هسته‌ای و شانزده رشته‌ای Intel Core i7
کارت گرافیک RTX A4500 16GB GDDR6
۱۶ گیگابایت رم DDR4
۵۱۲ گیگابایت حافظه M.2 SSD، ویندوز ۱۱ پرو از پیش نصب شده، رم و حافظه قابل ارتقا
نورپردازی SPECTRA 2.0 RGB
تکیه گاه و بند پد دار، مواد پوشیدنی ضد عرق
تا ۵۰ دقیقه زمان پخش
طراحی حرارتی هوشمند

/فرارو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا