آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

سازمان ثبت اسناد: تمام سواحل کشور به‌زودی دارای اسناد کاداستری می‌شوند / دفاتر سنتی ازدواج و طلاق برچیده می‌شود

اسناد کاداستریرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقدامات لازم نسبت به صدور سند در سواحل کشور که عقب نشینی ۶۰ درصدی داشته اند در حال انجام است به این ترتیب در آینده نزدیک تمام سواحل دارای اسناد کاداستری خواهند شد.

حسن بابایی در خصوص سنددار کردن سواحل کشور، اظهارکرد: سنددار کردن سواحل کشور آغاز شده است و اقدامات لازم نسبت به صدور سند در سواحل دریاهای شمال و جنوب که عقب نشینی ۶۰ درصدی داشته اند در حال انجام است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در خصوص معضل زمین های اوقافی، بیان کرد: این عرصه ها قابل خرید و فروش نبوده و تنها قابلیت اجاره دارند اما به دلیل عدم نظارت لازم متولیان وقف، زمین ها مورد دخل و تصرف قرار گرفته و سند سازی شدند.

وی بیان کرد: به محض اینکه سازمان اوقاف اسناد و مدارک لازم را ارائه کند اگر سندی هم صادر شده باشد اقدامات لازم جهت ابطال اسناد صورت خواهد گرفت.

بابایی در خصوص جزئیات نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق، اظهار کرد: نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق یکی از دستاوردهای دوران تحول و تعالی است که در اردیبهشت ماه به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

وی افزود: ازجمله نوآوری هایی که در این نظام نامه وجود دارد این است که تمامی دفاتر ازدواج و طلاق به عنوان یک واحد تلقی می‌شوند و می‌توانند در هر دو حوزه ازدواج و طلاق ورود کنند که این امر باعث تسریع در امور می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از راهبردها در دوران تحول و تعالی هوشمند سازی و الکترونیکی شدن است کلیه اقدامات در دفاتر ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی انجام و دفاتر سنتی برچیده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ظرف مدت یکسال تمام سردفتران، پرونده های سنتی و دفاتر را به صورت الکترونیکی آرشیو و داده آمایی می‌کنند.

بابایی در ادامه گفت: با توجه به ارتباطی که بین دفاتر ازدواج و طلاق و بانک های اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک وجود دارد صحت اسناد تنظیمی بالا خواهد رفت.

وی افزود: طبق ماده ۲۹ نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق این امکان فراهم شده است که دفتر ازدواج و طلاق مختص اهل تشیع با رعایت قوانین و مقررات همچنین موازین فقهی به ثبت اسناد ازدواج و طلاق اهل سنت نیز ورود کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا