آخرین خبرهااستان هااسلایدرفرهنگی و هنری

فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اعلام شد

شهردار لاهیجان و دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از اعلام فراخوان این جشنواره خبر داد.
به گزارش تدبیرشرق، رضا زنده دل در گفت و گویی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهيجان با مشاركت اداره كل هنرهای نمايشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گيلان با هدف ارتقای ارزش های جامعه و ترويج مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی و محوریت عنوان سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و چشم انداز روشن برای جامعه سالم ، شهرپاك و آرام با مشاركت شهروندان ، هنرمندان و نهاد ها و سازمان های شهر لاهيجان برگزار مي نمايند.
وی اضافه کرد: تئاتر خیابانی به عنوان یک رسانه ارزشمند، تاثير گذار، پر مخاطب و مردمی به واسطه ارتباط صميمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام امکان طرح معضلات و مشکلات را داشته و با نشان دادن ارزش ها در برابر کاستی ها، بی شک در ارتقای فرهنگی و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب در جامعه بسیار تأثیرگذار است.
دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: در جشنواره پیش رو هدف آن است تا با مشاركت ارزشمند شهروندان در كنار هنرمندان و همراهی جهادی مديران و مسئولان شهری یازدهمین گام بلند نيز با توان بالا ؛ عزم همگانی با شعار ارتقای فرهنگ شهروندی همچون سال های گذشته استوار و محكم برداشته شود.
رضا زنده دل افزود: حفظ و ارتقای مولفه های فرهنگ اصيل ایرانی اسلامی، ارتقای سطح دانش شهروندی، به منظور بهبود زندگی شهری،ارتقای مشاركت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاك و اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی از اهداف جشنواره امسال است.
شهردار لاهیجان و دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: موضوعات جشنواره امسال شامل شهروند« تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» جهت عینیت بخشیدن به شعار سال، افزایش سرمایه گذاری، بهبود کسب و کار، هویت سازی ایرانی، تقویت سرمایه انسانی، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت، حمایت از کالای ایرانی، شهروند؛ فرهنگ ایثار و شهادت،شهروند؛ آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند؛ همراهی برای گذر از بحران های محیط زیستی همچون بحران آب و ایجاد فرهنگ پایدار حفظ سرمایه های ملی، شهروند؛ آسيب های اجتماعی، شهروند؛ترویج کتاب و کتابخوانی، شهروند؛ حقوق کودک ، شهروند ؛ محيط زيست ( چالشها ؛ مخاطرات ؛ راهكارها )، شهروند؛ مشاركت مسئولانه درصرفه جويی منابع انرژی ؛ حفظ فضای سبز ، اموال عمومی، مديريت زباله و پسماند و ترافيك، شهروند؛ حمایت از چای ایرانی می باشد.
زنده دل گفت: در بخش مسابقه آثار این بخش از میان نمایش های خیابانی متقاضی با اولویت محورهای مورد تاکید جشنواره شهروند انتخاب می گردد. این بخش رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار 12 نمایش خواهد بود . آثار این بخش می بایست پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده باشد .متقاضیان شرکت در بخش مسابقه می بایست لوح فشرده حاوی فایل تصویری و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیر خانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال نمایند.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اضافه کرد: در بخش ویژه نمایش کودکان و نوجوانان، ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه های سنی در راستای ارتقای کنجکاوی ، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها ، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین ، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی پذیرای نمایش های تولید شده در قالب نمایش زنده و عروسکی خواهد بود. علاقمندان به شرکت در این بخش می توانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. این بخش غیر رقابتی و سقف پذیرش آثار در این بخش 4 اثر می باشد.
وی گفت: به آثار راه يافته به جشنواره تا سقف 80 ميليون ريال كمك هزينه تعلق مي گيرد و به برترين های هر بخش بر اساس آرای هيئت داوران جوايزی اهدا خواهد شد.
به گفته دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با توجه به شرایط شیوع کرونا،به منظور صیانت از سلامت هنرمندان و مخاطبان جشنواره، تزریق حداقل دو نوبت واکسن برای شرکت کنندگان الزامی است.
زنده دل افزود:مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 15 تیر 1401 بوده و 25 تیرماه آثار برگزیده اعلام خواهد شد و زمان برگزاری جشنواره نیز هفته نخست مرداد می باشد.
شهردار لاهیجان در پایان از همکاری صمیمانه مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرماندار لاهیجان، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای شهر لاهیجان برای بهتر برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا