آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

استقلال قهرمانی لیگ را با تمامی آمارهایش می‌خواهدفرهاد و رکوردهای افسانه‌ای در دسترس

استقلالاستقلال می‌تواند با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، رکوردهای زیادی را در لیگ برتر پشت سر بگذارد.

به گزارش تدبیرشرق، فصل شیرین فرهاد، هر لحظه برای او شیرین‌تر پیش می‌رود. درحالی‌که پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند که استقلال در سه دیدار سخت خارج از خانه برابر سپاهان، فولاد و مس رفسنجان امتیاز از دست بدهد و خودشان با غلبه بر رقبا به صدر جدول نزدیک‌تر شوند، اما تیم مجیدی همه را شگفت‌زده کرد و از همین سه بازی دشوار، ۷ امتیاز به دست آورد و قهرمانی خود را شیرین‌تر کرد.
حالا آبی‌های پایتخت ۲۹ هفته را بدون شکست سپری کرده و در گام آخر می‌توانند با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، رکوردهای متعددی را در لیگ برتر ایران از خود به‌جای بگذارند. رکوردهایی که شاید سالیان سال نیاز باشد تا تیمی از راه برسد و آنها را جابه‌جا کند.

* جام طلایی تو را می‌خواند
تاکنون هیچ تیمی در فوتبال ایران نتوانسته است در لیگ برتر بدون شکست به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند. پرسپولیس تنها تیم لیگ برتر است که در لیگ‌های هجدهم و بیستم با تنها یک شکست فصل را به پایان رساند و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این کمترین تعداد باخت یک تیم قهرمان در لیگ برتر ایران است.
حالا استقلال ۲۹ هفته را بدون شکست سپری کرده و تنها یک بازی دیگر برای ثبت این رکورد تاریخی فاصله دارد. اگر آنها برابر نفت مسجدسلیمان مغلوب نشوند، با یک خط تیره بزرگ مقابل تعداد باخت‌هایشان، جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.

* کسب ۷۰ امتیاز، رکوردی تاریخی در فوتبال ایران
تاکنون هیچ تیمی در فوتبال ایران نتوانسته در یک دوره از رقابت‌های لیگ داخلی به ۷۰ امتیاز دست پیدا کند. حالا یک موقعیت استثنایی برای تیم فرهاد مجیدی پیش‌آمده تا بتوانند با حضور هوادارانی که برای جشن قهرمانی به آزادی می‌آیند، از سد نفت مسجدسلیمان عبور کرده و به امتیاز هفتادم دست یابد.

* بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم
استقلال حتی با یک تساوی نیز می‌تواند رکورد بیشترین تعداد امتیاز یک تیم در فوتبال ایران را بشکند. تاکنون پرسپولیس (۲ بار)، سپاهان (۲ بار) و خود استقلال یک‌بار توانسته‌اند با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ برتر شوند. آبی‌پوشان اکنون به این رکورد رسیده‌اند و حتی با یک تساوی نیز ۶۸ امتیازی شده و رکورد بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ برتر را از آن خود می‌کنند.
نکته مهم اینکه هر دو باری که سپاهان به این تعداد امتیاز  رسید، لیگ برتر ۱۸ تیمی بود و آنها پس از ۳۴ بازی به این عدد دست یافتند. آن یک موردی که استقلال نیز فصل را با ۶۷ امتیاز به پایان رساند هم لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم برگزار شد.

* بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر
استقلال در فاز دفاعی یک‌فصل استثنایی را سپری کرد. آنها فقط در یک بازی و مقابل مس رفسنجان در استادیوم آزادی بیش از یک گل دریافت کردند و از ۲۹ بازی برگزار شده، تنها در ۸ بازی دروازه خود را باز شده دیده‌اند و در ۲۱ مسابقه موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند.

استقلال تا به اینجای کار و قبل از برگزاری هفته پایانی، ۱۰ گل خورده و می‌تواند یک رکورد افسانه‌ای را از خود به‌جای بگذارد؛ رکوردی که البته پیش از این نیز در اختیار تیم استقلال در فصل 97-98 بوده است حالا در شرایطی که تیم مجیدی تنها 2 گل برابر نفت مسجد سلیمان دریافت کند، بهبود پیدا کرده و باز هم به نام آبی ها پایتخت خواهد بود.

استقلال در دومین سال حضور شفر که البته در هفته های پایانی آن مجیدی هدایت استقلال را بر عهده داشت با دریافت 13 گل در 30 هفته بهترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرده و در میان تیم هایی که قهرمان شده اند، پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم، هجدهم و بیستم با دریافت تنها ۱۴ گل در کنار استقلال خوزستانی که در لیگ پانزدهم همین تعداد گل را دریافت کرد، عملکرد بهتری داشته اند و حالا مجیدی این شانس را دارد تا این عنوان را به انحصار خود در آورد.

اگر تیم فرهاد مجیدی بتواند مقابل نفت مسجدسلیمان روز خوبی داشته باشد، رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ با عددی دست نیافتنی از آن استقلال می‌شود. آن هم در فصلی که دو مدافع اصلی آبی‌پوشان به دلیل مشکلات سربازی از این تیم جدا شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا