آخرین خبرهااستان هااسلایدر

بدعت جدید با بهانه های عجیب؛ آغاز حذف و اخراج کارمندان حامی دولت قبل در استانداری گیلان

شنیده ها از راهروهای استانداری گیلان حکایت از آن دارد که به دستور استاندار ، حذف و اخراج کارمندان حامی دولت قبل آغاز شده است.

این در حالی است که در دولت های گذشته معمولا افرادی که دارای سمت و پستهای مدیریتی بوده اند، بعد از تغییر دولتها از پست مدیریتی برکنار می‌شدند تا فضا برای حضور نیروهای حامی دولت پیروز در انتخابات فراهم گردد و افراد قبلی چون کارمند مجموعه بودند(اعم از قراردادی و پیمانی و رسمی) بصورت کارشناس مشغول به کار بوده اند. ولی حال  بسیاری از مدیران گذشته از آذر ماه سال پیش همچنان بدون پست سازمانی و اتاق و میز و صندلی در مرخصی اجباری به سر می برند و یا دستور حذف آن ها صادر شده است. یعنی قرار است حقوق بگیرند، بدون این که پستی داشته باشند. به جای آن ها افراد جدیدی وارد استانداری شده اند که برخی از آن ها در چارت وزارت کشور نیستند.

طبق شنیده ها برخی مدیران دولت گذشته در سطوح میانی استان درشرف اخراج قرار گرفته اند و بدون اینکه درخواست اخراج آن ها به کمیته تخلفات اداری ارجاع داده شود  دستور  عدم قرارداد با آن ها صادر شده است. در حالی که  نیروهای قراردادکارمعین دارای کدشناسه کارمندی از سازمان اداری و استخدامی هستند و عدم انعقاد قرارداد در صورت رای کمیته تخلفات اداری امکان پذیر است.

بهانه اصلی مدیران ارشد دولتی این است که این افراد بانی وضع موجود هستند. البته اگر آن ها مقصر هم باشند برخورد با آن ها کار غیرقانونی نمی طلبد. ولی سوال اینجا است که مگر مدیرکل اداری و یا فرماندار و بخشدار مقصر وضعیت اقتصادی و یا افزایش تورم هستند؟ دیگر وقتی قیمت ها با طرح اقتصادی همین دولت افزایش پیدا می کند که نمی توان گردن کارمند میان پایه و دون پایه دولت قبل را گرفت. با این حساب  باید با 24 میلیون نفری که به رئیس جمهور قبلی رای دادند برخورد کرد.

رویه اخراج کارمندان بنا بدلایل تسویه حساب سیاسی موضوع جدیدی است که با حضورتیم جدید استانداری که اکثرا شناختی از مجموعه وزارت کشور ندارند، در استانداری گیلان آغاز شده است . این  بدعت نادرستی است که اگر تبدیل به رویه شود باید منتظر اقدامات متقابل از سوی دولتهای بعدی در این خصوص بود که قطعا به صلاح امور کشور و استان نخواهد بود و نیازمند تجدید نظر شخص آقای استاندار در این خصوص میباشد و با توجه به بومی بودن وی بلاشک این موضوع در اذهان گیلانیان باقی خواهد ماند.

//حکایت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا