آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادیخبر داغ

روغن سرخ کردنی در گیلان منتظر تقاضای فروشگاهها

روغن سرخ کردنیبازار روغن سرخ کردنی گیلان روزهای پرتلاطم را پشت سر گذاشت، اما طبق گفته های مسئولان استان در حالی که توزیع روغن به بیش از ۲ برابر مصرف رسیده است، همچنان با بی میلی فروشگاهها برای دریافت سهمیه روغن مواجه هستیم.

به گزارش تدبیرشرق,طبق برآوردها و گزارشات رسمی با تامین ۴۰ هزار تن روغن خام برای کارخانه های روغن استان در حال حاضر دغدغه ای برای تامین روغن سرخ کردنی گیلان وجود ندارد. بنابر اعلام جهاد کشاورزی گیلان؛ روزانه بیش از ۲ برابر نیاز استان روغن توزیع می شود اما با این وجود همچنان شاهد فقدان روغن سرخ‌کردنی در فروشگاههای بزرگ و کوچک هستیم.

براساس اظهارات مسئولان بعضی فروشگاهها این محصول را به‌ دلیل تغییر قیمت از کمتر از قبل تقاضا و عرضه می‌کنند که همین مسئله باعث غیبت روغن سرخ کردنی در قفسه فروشگاهها شده است. اما این موضوع به معنای کمبود روغن سرخ کردنی نیست و ذخایر استان نیز تا چندین ماه نیاز این منطقه را تامین می کند.

عرضه روزانه ۱۲۰ تا ۲۰۰ تن روغن در گیلان 

معاون توسعه بازرگانی و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در همین ارتباط گفت: در حال حاضر کمبود روغن سرخ کردنی وجود ندارد و با وجود اینکه نیاز روزانه استان ۷۰ تُن است، اما میزان توزیع بستگی به نیاز به ۱۲۰ تا ۲۰۰ تُن در روز رسیده است.

قاسم جوادزاده مقتدر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین از توزیع روزانه بیش از ۲۰۰ تن روغن سرخ‌کردنی خبر داد و افزود: هیچ کمبودی برای این محصول در استان وجود ندارد و تمامی واحدهایی که پروانه کسب و کد «نقش» داشته باشند، می توانند این محصول را دریافت کنند.

وی نبود روغن در برخی فروشگاهها را ناشی از عدم تقاضای آنان عنوان کرد و گفت: برای توزیع این محصول در فروشگاههای زنجیره ای محدودیتی وجود ندارد و به میزان تقاضا قابل تامین است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز گفت: روغن از تمامی انواع به میزان کافی در استان موجود است و برای عرضه آن توسط خرده فروشی ها نیز در حال هماهنگی هستیم.

سید جلال الدین شکریه افزود: بازرسی ها توسط اتاق اصناف و دستگاه‌های مربوطه نیز به صورت مستمر از بازار انجام می شود و هیچ تعارفی با کسی نداریم و در صورت هرگونه تخلف قاطعانه با متخلفان برخورد می شود.

اکنون کالاهای اساسی از جمله مرغ و روغن به میزان کافی در استان موجود است و مردم بدون دغدغه می توانند محصولات مورد نیازشان را از بازار تهیه کنند.

مانور تشدید نظار ت و بازرسی در گیلان با حضور ۲۳۰ تیم نظارتی  نیز طی هفته گذشته در استان برگزار و با متخلفان قاطعانه برخورد شد.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا