آخرین خبرهااسلایدرحوادثخبر داغ

گروگانگیری در اداره اموال تملیکی ایلام

گروگانگیریصبح امروز در سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام شخصی اقدام به گروگانگیری کرد که این حادثه سه کشته و هفت مجروح به جا گذاشت و گروگانگیر نیز سرانجام خودکشی کرد.

صبح امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در ایلام فردی که گفته می‌شود از ‌نیروهای سابق ‌اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان این استان بوده اقدام به گروگانگیری کرد‌‌ که بلافاصله نیروهای نوپو در محل حاضر شدند.

پس از مدتی یکباره صدای رگبار از داخل این اداره شنیده می‌شود و گروگانگیر پس از به رگبار بستن کارکنان با اسلحه کلاشینکف، اقدام به خودکشی می‌کند.

۴ کشته و ‌۷ زخمی و خودکشی گروگانگیر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ‌ایلام به تسنیم ‌گفته است در این حادثه، گرو‌گانگیر‌ سه نفر از کارکنان اداره اموال تملیکی ایلام (۲ نفر زن و ۱ نفر مرد) را کشت و خودش نیز دست به خودکشی زد.

سرهنگ فرزاد یاسمی افزوده است: این حادثه صبح امروز در محل ‌اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام رخ داد و در پی آن یکی از کارکنان سابق این اداره که اخراج شده بود اقدام به گروگانگیری و در نهایت تیراندازی به‌سمت عوامل این اداره کرد.

وی تصریح کرد: در پی این حادثه هفت نفر هم زخمی شدند. به‌گفته ‌یاسمی ‌وضعیت برخی از مصدومان وخیم گزارش شده است و ابعاد مختلف موضوع نیز در دست بررسی است.

مجروحان در بیمارستان امام خمینی شهر ایلام بستری هستند.

سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام در محدوده مرکز این شهر واقع شده است.

گروگانگیر اخراج نشده نبود؟

بنیاد مستضعفان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرده است که فرد گروگانگیر شاکی بوده و علت شکایت او هنوز کاملا مشخص نیست که منشا داخلی داشته یا خارجی و در حال پیگیری برای اعلام جزئیات این حادثه هستیم. همچنین انگیزه او از قتل هنوز مشخص نیست، اما گروگانگیر کارمند اخراج شده نبوده و فقط از کار معلق شده که به زودی اطلاعات دقیق‌تر اعلام می‌شود.

اسامی کشته‌شدگان این حادثه میلاد فتاحی، سعید رستمی، شیوا محمدی و ناهید روشنی است.

میلاد فتاحی فرزند الیاس فتاحی معاون سیاسی سابق استانداری ایلام است.

به گفته فرمانده انتظامی استان ایلام کسانی که کشته یا مجروح شدند از کارمندان بوده‌اند و ارباب رجوع نبودند.

گروگانگیر ۲ قبضه نارنجک به همراه داشت

رئیس کل دادگستری استان ایلام در تشریح جزییات این حادثه گفته است: فرد مهاجم با انگیزه شخصی صبح امروز با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است.

علیمحمدی ادامه داد: این فرد به وسیله شلیک گلوله کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت ۳ نفر از کارمندان د‌ر محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه، خود را از پای در می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام افزود: بر اثر پرتاب نارنجک ۵ تن از کارکنان این اداره نیز مجروح شدند.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است، عنوان کرد: شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است.

/فرارو

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا