آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

شناسایی ۶۸ واحد تولیدی با ظرفیت تولیدی مناسب در گیلان

واحد تولیدینماینده عالی دولت در استان گیلان از شناسایی ۶۸ واحد تولیدی با ظرفیت تولیدی بسیار خوب در این استان خبر داد و گفت: به‌طور جدی در تلاش برای راه‌اندازی این واحدها و نیز فعال‌سازی مجموعه‌های نیمه‌فعال و توسعه آنها هستیم.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌های گیلان قابلیت افزایش تولید را دارند، اظهار کرد: در چند سال گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی در گیلان به دلایل مختلف تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند لذا یکی از اهداف دولت در این استان احیا واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به فرسودگی برخی از ماشین آلات موجود در واحدهای تولیدی گیلان افزود: : فعال‌سازی واحدهای تولیدی دارای امکانات و ماشین‌آلات که به دلایلی تعطیل بوده یا تولید نمی کنند، ازجمله برنامه‌های مهمی‌ست که دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از شناسایی ۶۸ واحد تولیدی با ظرفیت تولیدی بسیار خوب در این استان خبر داد و افزود: به‌طور جدی در تلاش برای راه‌اندازی این واحدها و نیز فعال‌سازی مجموعه‌های نیمه‌فعال و توسعه آنها هستیم.

به گفته عباسی رفع موانع پیش روی افزایش ظرفیت کارخانه تولید کاشی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، در دستور کار است و این مجموعه در فاز نخست با اشتغال زایی ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم تا هفته‌های آینده فعال می شود.

وی با تأکید بر ظرفیت صادرات کارخانه تولید کاشی در استان گیلان بیان کرد:  تولیدات این کارخانه را علاوه بر تامین نیازهای گیلان و نیز استان‌های همجوار، دارای ارزش صادراتی است که می‌تواند منجر به ارز آوری شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نقش حمایت  از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای کارآفرین را در توسعه استان بسیار مؤثر و مهم دانست و تصریح کرد: به‌ روز رسانی سیستم‌های سخت افزاری، تجهیزات، نوآوری در تولید و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان با توجه به شعار سال‌جاری، بسیار می‌تواند به ایجاد اشتغال در این استان کمک شایانی کند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا