آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

اوکراین می‌گوید روس‌ها را در منطقه خارکیف تا مرز عقب رانده است

خارکیفاوکراین می‌گوید نیرو‌های روسی را در منطقه خارکیف تا مرز عقب رانده و این نشانه موفقیت فزاینده نیرو‌های اوکراینی در شمال شرق کشور است. خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین است. این خبر چهار روز پس از آن اعلام می‌شود که سازمان اطلاعات بریتانیا اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی ضد حمله‌ای را علیه نیرو‌های «آسیب‌پذیر» روسیه در تلاش برای عقب راندن آن‌ها تا مرز آغاز کرده‌اند.

اوکراین می‌گوید نیروهای روسی را در منطقه خارکیف تا مرز عقب رانده و این نشانه موفقیت فزاینده نیروهای اوکراینی در شمال شرق کشور است. خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین است.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت منتشر کرده، آورده است: «گردان ۲۲۷ از تیپ ۱۲۷ نیروهای دفاع سرزمینی نیروهای مسلح خارکیف، روس‌ها را بیرون راند و به مرزهای کشوری رسید.»

خبرگزاری‌ها خاطرنشان می‌کنند که این گفته مقام‌های اوکراینی را نمی‌توان فوراً تأیید کرد.

این خبر اما چهار روز پس از آن اعلام می‌شود که سازمان اطلاعات بریتانیا اعلام کرد که نیروهای اوکراینی ضد حمله‌ای را علیه نیروهای «آسیب‌پذیر» روسیه در تلاش برای عقب راندن آنها تا مرز آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا چهار روز پیش در نشست روزانه خود گفت که «خروج نیروهای روسی از منطقه خارکیف، به رسمیت شناختن ضمنی ناتوانی روسیه در تصرف شهرهای کلیدی اوکراین است؛ شهرهایی که روس‌ها در آنها انتظار مقاومت کمی از سوی اهالی داشتند».

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا