آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

احمد خاتمی: گرانی‌ها “افسارگسیخته و رنج‌آور” شده‌اند/ از دولت انتظار تدابیر موثرتری داریم

گرانیاحمد خاتمی گفت: گرانی افسارگسیخته و رنج‌آور داشتیم و داریم، می‌دانیم رئیس جمهور با تمام تلاش برای کنترل این وضع تلاش می‌کنند ولی انتظار تدابیر موثرتری داریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: گرانی افسارگسیخته و رنج‌آور داشتیم و داریم، می‌دانیم رئیس جمهور با تمام تلاش برای کنترل این وضع تلاش می‌کنند ولی انتظار تدابیر موثرتری داریم.

سید احمد خاتمی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در جمع هزاران نفر از عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خوش‌ترین خبری که امروز به ما می‌دهند این است که روزه، قرائت قرآن و نمازهای شب خواندن‌های یک ماهه، نمره آورده و در امتحان الهی قبول شدیم، اظهار کرد: باید ببینیم اثری که از روزه باید در ما ایجاد می‌شده را توانستیم در یک ماه رمضان کسب کنیم یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه در روایات سه اثر برای روزه بیان شده، ابراز کرد: یک اثر روزه اخلاص است؛ حضرت زهرا(س) فرمودند خدا روزه را واجب کرد تا اخلاص در وجود انسان تثبیت شود. باید ببینیم بعد از یک ماه روزه گرفتن کارهایمان چه قدر خدایی شده و چه قدر ملاک اعمال و گفتارمان رضایت الهی است.

عضو خبرگان رهبری دومین اثر برای روزه را از کلام امام حسن عسکری(ع) رسیدگی به فقرا و محرومین عنوان کرد و گفت: اگر در خدماتی مانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی شرکت و یا دیگر نیازهای نیازمندان را رفع کردید بدانید برکات روزه نصیبتان شده است

خاتمی افزود: سومین اثر روزه این است که سپر آتش است، باید بررسی کنیم اعضا و جوارحمان خدایی شده یا نه، اگر از گناه پرهیز کنید روزه‌ای که گرفتید قبول بوده، روزه سپر آتش است و فقط گناه و معصیت می‌تواند در آن شکاف ایجاد کند.

وی در خطبه دوم نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام از کارگر تجلیل نکرده است، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) دست کارگر را می‌بوسید؛ ان شاءالله مسئولین قم وظیفه خود را در قبال این قشر تاثیرگذار انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مناسبت دیگری که پشت سرگذاشتیم سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم بود و از زیباترین جملات مقام معظم رهبری درباره این قشر تلاشگر این است که معلمان افسران پیشرفت کشور هستند.

خاتمی ضمن تقدیر از مردم انقلابی کشور به ویژه مردم قم برای شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس، گفت: این راهپیمایی بعد از دوسال محدودیت‌های کرونایی، بسیار باشکوه برگزار شد و خانواده‌های زیادی با فرزندان خردسالشان در راهپیمایی شرکت و بار دیگر اعلام کردند پای آرمان‌های نظام ایستادند و نظام و امامشان را دوست دارند.

وی با تاکید بر اینکه بر خلاف گفته‌های دشمنان این نظام به بن بست نرسیده و نخواهد رسید، تصریح کرد: گرانی افسارگسیخته و رنج‌آور داشتیم و داریم، می‌دانیم رئیس جمهور با تمام تلاش برای کنترل این وضع تلاش می‌کنند ولی انتظار تدابیر موثرتری داریم. قول می‌دهم گرانی‌ها این گونه نخواهد ماند و با تدابیر مسئولان گرانی‌ها کنترل خواهد شد و این حق مردمی است که پای انقلاب ایستادند و خواهند ایستاد.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه غصه افغانستان برای ما بسیار دردآور است، خاطرنشان کرد: مدام انفجار و آدم کشی در این کشور رخ می‌دهد و این در جایی است که اولین وظیفه یک حکومت تامین امنیت شهروندان است و عجیب است این ناامنی‌ها به جان نمازگزاران و مساجد افتاده است. حاکمان افغانستان باید به وظیفه خود عمل کنند چرا که وضعیت امروز به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا