آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

بازگشت به تنظیمات لیگ برتر پس از ۲۷ روز؛ جنگ هفت تیم برای قهرمانی و بقا

لیگ برترمسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پس از ۲۷ روز دوباره از سه‌شنبه پیگیری می‌شود و هفت تیم باید برای کسب عنوان قهرمانی و یا بقا به رقابت بپردازند.

به گزارش تدبیرشرق، پس از گذشت ۲۷ روز دوباره از روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت شاهد شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران خواهیم بود. ۲۶ روز پر از هیجان که قرار است در آن ۴۸ بازی به انجام برسد. سرانجام در تاریخ هشتم خردادماه، جدول لیگ بیست و یکم تکمیل و مشخص خواهد شد و علامت‌های سوال در آن روز از بین می‌رود.

قهرمانی: استقلال، پرسپولیس و سپاهان

سرخآبی‌های پایتخت در این ۶ هفته جذاب‌ترین رقابت را برای قهرمانی دارند. با این وجود روی کاغذ ممکن است سپاهان هم بتواند کار عجیبی را انجام دهد. شاگردان محرم نویدکیا در چند هفته‌ی پایانی می‌بایست با هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس جدال داشته باشند و طبیعتا پیروزی در این ۲ مسابقه آنها را به صدر جدول نزدیک می‌کند.

اما به هر طریق، جنگ اصلی بین شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی است. استقلال با ۵۶ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با ۵۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد. سپاهان هم با ۴۵ امتیاز تیم سوم جدول به حساب می‌آید.

بازی‌های پیش روی استقلال بدین ترتیب است: سپاهان (میهمان)، شهرخودرو (میزبان)، فولاد (میهمان)، آلومینیوم (میزبان)، مس (میهمان) و نفت مسجدسلیمان (میزبان)

بازی‌های پیش روی پرسپولیس بدین ترتیب است: پیکان (میزبان)، ذوب‌آهن (میهمان)، سپاهان (بی‌طرف)، تراکتور (میهمان)، شهرخودرو (میزبان) و فجرسپاسی (میهمان)

در صورت تساوی امتیازات و با توجه به تساوی در ۲ بازی رو در رو، تفاضل گل حکم به قهرمانی خواهد داد.

سقوط: تراکتور، نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی، شهرخودرو

همان‌قدر که جنگ استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی زیبا و دیدنی است؛ در پایین جدول هم جدال چهار تیم برای نیفتادن می‌تواند پر از حساسیت باشد. در حال حاضر شهرخودرو مشهد با ۱۴ امتیاز قعرنشین است و فجرسپاسی شیراز با ۱۶ امتیاز تیم پانزدهم جدول به حساب می‌آید. تا این لحظه این ۲ تیم به لیگ یک سقوط می‌کنند اما نفت مسجدسلیمانِ ۱۷ امتیازی و تراکتورِ ۲۰ امتیازی نیز که رتبه‌های چهاردهم و سیزدهم را برای خود دارند همچنان با خطر سقوط دست و پنجه نرم می‌کنند.

بازی‌های پیش روی این چهار تیم را نگاه می‌کنیم:

شهرخودروصنعت نفت (میزبان)، استقلال (میهمان)، پیکان (میزبان)، سپاهان (میهمان)، پرسپولیس (میهمان) و فولاد (میزبان)

فجرسپاسی: مس رفسنجان (میهمان)، نفت مسجدسلیمان (میزبان)، هوادار (میهمان)، ذوب‌آهن (میزبان)، تراکتور (میهمان) و پرسپولیس (میزبان)

نفت: تراکتور (میزبان)، فجرسپاسی (میهمان)، نساجی (میزبان)، گل‌گهر سیرجان (میزبان)، صنعت نفت (میزبان) و استقلال (میهمان)

تراکتور: نفت مسجدسلیمان (میهمان)، هوادار (میزبان)، ذوب‌آهن (میهمان)، پرسپولیس (میزبان)، فجرسپاسی (میزبان) و نساجی (میهمان)

بازگشت به تنظیمات لیگ برتر پس از ۲۷ روز؛ جنگ هفت تیم برای قهرمانی و بقا

هر چهار تیم برنامه دشواری پیش روی خود دارند. شهرخودرو باید با چهار تیم نخست پیکار داشته باشد و از این حیث سخت‌ترین ماموریت پیش روی آنهاست.

فجرسپاسی باید با نفت و تراکتور بازی‌های ۶ امتیازی برگزار کند. نفت نیز می‌بایست با تراکتور و فجر رویارویی داشته باشد. قاعدتا تراکتور نیز ۲ بازی ۶ امتیازی را باید به انجام برساند. دیدارهایی که می‌تواند وضعیت بقا یا سقوط تیم‌ها را تا حد زیادی مشخص کند.

سهمیه آسیا: نداریم

فصل بعد از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شهریورماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا آن زمان لیگ‌های بیست و یکم و بیست و دوم به اتمام رسیده است. این مساله باعث می‌شود تا ماجرای کسب سهمیه آسیایی با ابهامات فراوانی مواجه شود اما به نظر می‌رسد تیمی که در این فصل یا حتی فصل بعد رتبه سوم را به دست بیاورد نتواند کسب سهمیه آسیایی کند. همین ماجرا انگیزه خیلی از تیم‌ها برای ادامه فصل و کسب رتبه سوم را از بین برده و کمرنگ کرده است.

به همین خاطر به جز سه تیم نخست که شانس قهرمانی دارند و چهار تیم پایین جدول که باید برای بقا بجنگند؛ ۹ تیم دیگر تنها صرفا برای کسب بهترین رتبه تلاش خواهند کرد. اگر تیم سوم می‌توانست شانسی برای سهمیه داشته باشد حالا فولاد، مس و گل‌گهر هم بارقه‌های امیدی برای رقابت داشتند.

با این وجود دوباره تنور لیگ برتر روشن شده و همه چشم‌انتظار جدال‌های جذابی تا پایان فصل هستیم.

بازگشت به تنظیمات لیگ برتر پس از ۲۷ روز؛ جنگ هفت تیم برای قهرمانی و بقا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا