آخرین خبرهااقتصادیخبر داغ

هکرها چگونه با پیامک حسابتان را خالی می کنند؟/ یک راه سریع برای جلوگیری از سرقت پیامکی

هکرمعاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا درباره چگونگی هک شدن حساب بانکی افراد از طریق پیامک و راه‌حل جلوگیری از آن توضیح داد.

به گزارش تدبیرشرق، سرهنگ رامین پاشایی گفت: اگر فرد قربانی وارد لینک جعلی بانکی شود و تراکنش بانکی داشته باشد، اطلاعات کارت بانکی وی نیز به سرقت رفته و هکر با داشتن اطلاعات بانکی آن شخص، اقدام به تراکنش‌های بانکی خواهد رفت و به این ترتیب موجودی کارت بانکی مالباخته نیز خالی خواهد شد تنها و مطمئن‌ترین راه پس از نصب این بدافزارها این است که در آن لحظه دسترسی هکر قطع شود به این نحو است که حتماً گوشی باید ریست فکتوری یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه شود و فرد پس از پشتیبان‌گیری و ذخیره اطلاعات خود باید اقدام به ریست فکتوری کند.

وی گفت: برخی از هموطنان می‌گویند تنها نرم‌افزار را باز کرده و اقدام به نصب نکرده‌اند و باید بگویم تا مادامی که لینک مذکور روی گوشی نصب نشود، اتفاقی نخواهد افتاد. اما اگر بدون اختیار فرد در صندوق پیامک گوشی وی پیامک ارسال شود، باید اطمینان پیدا کند که گوشی وی هک شده است.

به گفته پاشایی، پلیس فتا در ۶ ماه بالغ بر ۵۰۰ اطلاعیه آموزشی از راه‌های مختلف همچون اطلاع‌رسانی توسط رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، نماهنگ و… در این رابطه داشته، اما واقعاً جای تعجب دارد که چرا برخی از هموطنان مجدداً به این هشدارها توجهی نکرده، این قدر راحت در دام کلاهبرداران قرار می‌گیرند و پرونده‌ها تحمیل پلیس و دستگاه قضائی می‌شود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا