آخرین خبرهااستان هااسلایدرتیتر اول

لنگرود از آن قرن تا این قرن شهر بدون شهردار!!!

لزوم اقدام فوری فرماندار و نهادهای حاکمیتی در تعیین تکلیف وضعیت شهرداری لنگرود

به گزارش اختصاصی تدبیرشرق، با گذشت قریب به ۹ ماه از استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره ششم ٫ شهر لنگرود هنوز شهردار ندارد و لابی های پشت پرده اجازه نمی دهد این شهر کلیددار خود را بشناسد و تقریبا با احتساب سرپرستی شفیعی از دوره قبل حدود یکسال اندی است که شهر لنگرود با سرپرست اداره می شود. شاید دوستان شورای شهر دنبال رکورد شکنی باشند که نامشان را در کتاب گینس ثبت کنند.

که اگر چنین چیزی هم مد نظر باشد به عزیزان این مژده را می دهیم که موفق شدید این مهم را به ثبت برسانید ٫ لنگرود شهری که از آن قرن تا این قرن شهر بدون شهردار است.
از بدو تشکیل شورای ششم داستان یارکشی سه به چهار این شورای هفت نفره مشخص بود که این چهار سال لنگرود روزهای سختی را خواهد داشت. پس از تعیین هیات رئیسه این عدد سه به چهار شکننده در بسیاری از مواقع چهار به سه(غش یک نفر به گروه اقلیت) را تجربه کرده است و بسیاری از تصمیمات شهر نیز متاثر از این داستان بود٫ بنابر این نتیجه می گیریم برای چنین شورای دو شقه یی ٫ وجود یک سرپرست که ثبات جایگاهی برای تصمیات مهم شهر ندارد ٫بهتر از یک شهردار است چون برای برکنار کردن شهردار قوی و توانمند و مستقل حتما یک اجماع ۵ نفره لازم است که در شورای شهر لنگرود متصور نخواهد بود.
بنابراین ۴ نفری که تا امروز دو گزینه برای شهرداری معرفی کرده اند علیرغم رد قانونی مصوب شان توسط استانداری به دلیل عدم احراز شرایط ٫ به هر روشی شده به دنبال به کرسی نشاندن حرف خود هستند ٫ احتمالا آن دو‌نفر منتخب قبلی که یکی شان به قید قرعه انتخاب شده بود ، تعهدات لازم را به این چهار نفر داده بودند.
اینجاست که فرماندار شهرستان به عنوان نماینده حاکمیت و رئیس شورای تامین شهرستان و رئیس کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر میبایست قاطعانه ورود کرده و بخاطر منافع کل شهر و مردم جلوی این رابطه بازی و منافع طلبی عده ای از اعضای شورای شهر را بگیرد. چون دوره سرپرستی شهرداری در دو دوره ۳ ماهه تعریف شده است و هرگونه دستور و اقدام و پرداخت و …. در خارج از زمان قانونی، خلاف بوده و دستگاه های نظارتی همچون قوه قضاییه٫ بازرسی و دیوان محاسبات می توانند در این زمینه نیز ورود نمایند.
امید است نماینده فعلی شهرستان در مجلس ورای اسلامی که وظیفه نظارتی مجلس بر شوراهای شهر روستا در حوزه انتخاباتی خود را به عهده دارد و همچنین بزرگان شهر و همه شهروندان که موکلین این وکلای پارلمان شهری هستند هر یک به سهم خود با نصیحت این بزرگواران ٫ سعی کنند برای این عزیزان تبیین کنند که امورات شهر را بر اساس منافع عموم در اولویت خود قرار دهند.

نویسنده: علی بزرگ بشر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا