آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

تعرفه‌های جدید آب ابلاغ شد؛ با رعایت الگوی مصرف آب، مشترکین مشمول افزایش تعرفه نخواهند شد

مصرف آبمازیار علی‌پور با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های جدید آب، اظهار داشت: تعرفه‌های جدید آب با هدف مدیریت مصرف بهینه ابلاغ شد و مشترکین با رعایت الگوی مصرف آب، مشمول افزایش تعرفه در قبوض آب بهاء نخواهند شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اعلام این خبر افزود: قیمت آب برای مشترکین پرمصرف از اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت که بر اساس آن الگوی مصرف مشترکین خانگی ماهانه ۱۳ مترمکعب تعیین شده و تعرفه آب بها برای بیش از الگوی مصرف، به صورت پلکانی و براساس ضرایب قانونی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تصریح کرد: در صورت رعایت الگوی مصرف آب به میزان ماهیانه ۱۳ متر مکعب، مشترکین مشمول هیچ گونه افزایش نرخ آب مصرفی بر روی قبوض خود نخواهند بود.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده تولید آب، بر صرفه جویی در مصرف آن تأکید کرد و گفت: با رعایت الگوی مصرف آب، از پرداخت هزینه مازاد می‌توان جلوگیری نمود که در سال گذشته ۵۱ درصد مشترکین، الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: تعداد مشترکین آب استان ۸۵۲ هزار و ۶۷۴ مشترک است که از این تعداد ۶۷۵ هزار و ۷۶ مشترک خانگی و مابقی صنعتی، تجاری است و حدود ۱۸ درصد مشترکین آب استان، کم مصرف و ۳۳ درصد با الگوی تعیین شده و ۴۹ درصد بالاتر از الگوی مصرف هستند که در طبقه مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا