آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

اوکراین: مدل تحریم‌های ایران را علیه روسیه اعمال کنید

تحریم‌های ایراندولت اوکراین پیشنهاد داده مدل تحریم‌های ایران را علیه شرکت گازپروم روسیه که بازوی صادرات گاز این کشور به شمار می‌رود را اعمال کنند.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از اوکرینفرم، دولت اوکراین به شرکای بین‌المللی خود پیشنهاد کرده تا مدل تحریم‌های ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه شرکت گازپروم که بازوی صادرات گاز روسیه به شمار می‌رود را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعمال کنند به گونه‌ای که جریان گاز روسیه به اتحادیه اروپا ادامه یابد اما پول آن به یک حساب مخصوص خارج از دسترس روسیه واریز شود.

یاروسلاف دمچنکوف، معاون وزیر انرژی اوکراین، در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیت و پایداری صنعت انرژی اوکراین که از سوی موسسه انرژی کامینیوتی در وین برگزار شده بود، گفت: در موضوع صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خط لوله جایگزینی آن بسیار سخت خواهد بود؛ چراکه شامل 40 درصد کل واردات گاز اتحادیه اروپا می‌شود. ما پیشنهاد مدل تحریم‌های ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه داریم: صادرات گاز از سوی گازپروم ادامه می‌یابد اما پول آن در یک حساب مخصوص در یک بانک اروپایی تا زمانی که روسیه به برخی شرایط عمل کند نگهداری شود.

به گفته وی؛ از این طریق پول به صورت مستقیم به روسیه نمی‌رسد و از آن برای تامین مخارج درگیری نظامی با اوکراین استفاده نخواهد شد.

وی مدعی شد برعکس این تفکر اروپا بدون منابع انرژی روسیه می‌میرد، صنعت انرژی روسیه بدون اروپا خواهد مرد.

این مقام اوکراینی گفت: بدون بازار گاز اروپا، روس‌ها مجبور می‌شوند تا میادین گازی خود را تعطیل کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا