آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

عضو شورای شهر تهران: زنانه و مردانه کردن پارک‌ها صحت ندارد ش

فقط قرار است در گوشه‌ای از ۳۵۲ پارک، حصارکشی شود / این پارک‌ها در تمام کشور‌های پیشرفته دنیا موجود است / اصلاح طلب‌ها خجالت نمی‌کشند که با صحبت از دیوار کشی، برای شبکه‌های خارجی خوراک درست می‌کنند؟ / زشت است که صدا و سیما منبع خبرش خبرگزاری‌های فیک و جعلی باشد

پارک‌هاسید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به مصاحبه اخیرش درخصوص اختصاص فضایی از پارک ها برای مادران و کودکان گفت: تذکر بنده درباره مصاحبه ای است که در حد سه چهار دقیقه و به صورت تلفنی و در رابطه با رد یک شایعه انجام دادم و به نوعی آن را به بوستان مادر و کودک تسری دادم.

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره اختصاص بخش هایی از پارک‌ها به مادران و کودکان ارایه کرد.

به گزارش تدبیرشرق، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به مصاحبه اخیرش درخصوص اختصاص فضایی از پارک ها برای مادران و کودکان گفت: تذکر بنده درباره مصاحبه ای است که در حد سه چهار دقیقه و به صورت تلفنی و در رابطه با رد یک شایعه انجام دادم و به نوعی آن را به بوستان مادر و کودک تسری دادم.

به نوشته ایلنا، او ادامه داد: شایعه ای در رابطه با زنانه و مردانه کردن پارک ها مطرح شد که بنده آن را به شدت رد کردم و گفتم این مورد فقط به صورت بوستان مادر و کودک است. بوستان مادر و کودک یک طرح بسیار جذابی است که در همین مدت کوتاه مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته و قرار شد در طول امسال ۳۵۲ بوستان به نام بوستان مادر و کودک در قسمتی از پارک های شهر تهران مجهز شود و برای آنها قابل استفاده شود.

آقامیری گفت: فضای مناسبی که مادرها با حجاب راحت تری بتوانند با کودکان خود بازی کنند و این یک طرح بسیار جالبی است که شهرداری تهران برنامه ریزی و اجرا می کند و در جاهای مختلفی تبلیغ کردیم که مورد استقبال هم قرار گرفت.

عضو شورای شهر تهران توضیح داد: من آن شایعه را رد کرد و گفتم این طرح برای بوستان مادر و کودک در ۳۵۲ پارک است که قسمتی از پارک را حصارکشی می کنند و لوازم مناسب بازی بچه ها را در آن قسمت قرار می دهند، سرویس بهداشتی اختصاصی و نگهبان دارد و اجازه نمی دهد جز مادر و کودک کسی وارد این فضا شود. اتاق مخصوص تعویض لباس کودک دارد و فضایی با آرامش کامل فراهم است.

آقامیری گفت: بعضاً سوال شده که پدر و مادر با هم می خواهد با بچه ها بازی کنند و گفتم که تعداد این بوستان ها ۳۵۲ عدد است در حالی که تهران بیش از دو هزار و ۲۰۰ پارک دارد و قرار است در گوشه ای از ۳۵۲ پارک حصارکشی شود و مختص بوستان مادر و کودک باشد.

او با بیان اینکه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا پارک های مخصوص کودکان موجود است اضافه کرد: چنین طرح جذابی هم در تهران پیاده می شود و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته و حالا عده ای با غرض ورزی های خاص خود نمی توانند این را ببینند و با ذهنیت منفی خود سیاه نمایی می کنند و می گویند می خواهند پارک ها را زنانه و مردانه کنند.

آقامیری تاکید کرد: اصلا در تهران پارک مردانه نداریم که بگویند اینجا پارک مردانه است و بعد بگویند می خواهند اینجا را دیوار کشی کنند. سابقه دیوارکشی چقدر باید تکرار شود؟ اصلاح طلب ها چقدر باید این تفکر را داشته باشند؟ زمانی می گفتند انقلابی ها می خواهند پیاده رو ها را دیوارکشی کنند، آیا دیوار کشی شد؟ خجالت نمی کشند که حالا هم می گویند می خواهند پارک ها را دیوار کشی کنند و برای شبکه های خارجی خوراک درست می کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: ما برای ارج نهادن به خانواده ها، به مادران و خواهران خود که در فضای مناسب بتوانند ورزش کنند، ۹ پارک ویژه خواهران داریم و قرار است ۵ پارک دیگر اضافه شود و به ۱۴ مورد برسد. ما می‌خواهیم در این دوره مدیریت شهری به ۴۰ مورد برسد.

او ادامه داد: ما بیش از دو هزار و ۲۰۰ پارک داریم که اگر ۴۰ مورد آن برای ورزش بانوان اختصاص پیدا کند راه دوری نمی رود. آقایان ما در همه دو هزار و ۲۰۰ پارک می توانند ورزش کنند و مشکلی ندارند. این تفکیک جنسیتی و داستان ها فقط برای ضربه زدن و سیاه نمایی است. متاسفانه یک سایت داخلی که بعضاً عوامل آن در صحن شورا هستند نیز اقدام به این کار کردند و خواهش می کنم روابط عمومی شورا بررسی کند و اگر کسانی که در صحن شورا بودند در جعل این خبر دخیل بودند حتما از صحن شورا اخراج کنند.هیچ ضرورتی ندارد کسانی که سیاه نمایی می کنند را در صحن شورا داشته باشیم.

آقامیری افزود: کار زشتی است که عده ای خبرنگار با خبرهای جعلی و دروغ امرار معاش کنند. بدتر از همه اینکه پیک بامدادی شب گذشته تماس گرفت و توضیح دادم این موضوع را اما متاسفانه امروز صبح خبر جعلی را از رسانه های خارجی تکرار می کند. این زشت است که صدا و سیما منبع خبرش خبرگزاری های فیک و جعلی باشد و ضروری است که شورا تذکر دهد چرا که بار دوم است که این سایت خبر بنده را جعل می کند.

او تاکید کرد تمام تلاش ما این است که فضایی با آرامش برای شهروندان ایجاد کنیم رسانه ها باید خبرهای امیدوارکننده را در جامعه انتشار دهند و نباید خبر به این خوبی را با یک عنوان جعلی و به عنوان نقطه ضعف نظام منتشر کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا