آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای رفع مشکلات پسماند لاهیجان

پسماند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به مشکلات پسماند لاهیجان گفت: یکی از مشکلات ما پسماند است که قبل از ورود به کمیسیون شوراهای مجلس، ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای این کار گرفتیم که وقفه‌ای ایجاد شد و با پیگیری‌هایی که کردم این مشکل به زودی حل خواهد شد.

به گزارش تدبیرشرق، رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی امروز در سالن جلسات شهرداری میهمان مسئولین شورای شهر و شهرداری لاهیجان بود و پای مشکلات و مطالبات آن‌ها نشست.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه لاهیجان اظهار کرد: پیشرفت و توسعه لاهیجان باید خلاقانه باشد و اگر این اتفاق نیافتند روندی که پیش برود شهروندان دچار مشکل خواهند شد.

رسول فرخی با اشاره به پیگیری مشکلات این شهرستان افزود: نیاز است که شهردای و شورای شهر هم پیگر مسائل باشند، علاقمند به جلساتی بدون خروجی نیستم، ما می‌توانیم از طریق تامین سرمایه عمومی اتفاقات خوبی را برای لاهیجان رقم بزنیم و یکی از راه‌های که می‌شود که به شهرداری‌ها کمک کرد تامین سرمایه عمومی است که ما با ارتباطاتی که داریم می‌توانیم کمک کنیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها در سطح کشور گفت: شهردای‌ها امروزه در سطح کشور گرفتار روزمرگی‌ها هستند و شاید خیلی کم به مسائل عمرانی توجه شود و نیاز است که دانشگاه را دعوت کنند و راهکار‌هایی که می‌شود مشکلات شهر حل شود را از آن‌ها بخواهیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به مشکلات پسماند لاهیجان بیان کرد: یکی از مشکلات ما پسماند است که قبل از ورود به کمیسیون شوراهای مجلس، ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای این کار گرفتیم که وقفه‌ای ایجاد شد و با پیگیری‌هایی که کردم این مشکل به زودی حل خواهد شد.

فرخی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد مشکلات شهرداری لاهیجان افزود: سه شنبه این هفته در مجلس وحیدی وزیر کشور را در مجلس دعوت کردیم و بخش عمده مشکلات شهرهای مختلف کشور مربوط به تجهیزات و ماشین آلات است که قول دادند به شهرداری‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به مشکل نردبان آتش نشانی شهرداری لاهیجان تصریح کرد: نردبان آتش نشانی شهرداری لاهیجان در حال پیگیری است و مثل گذشته نیست که یک درخواستی داده شود و منتظر باشیم انجام شود و هرجایی موضوعات بیشتر پیگیری شود سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با ارزیابی مشکلات برق لاهیجان افزود: من اعتقاد دارم برای برق شهرستان لاهیجان اگر فکری نشود لاهیجان با بحران روبرو خواهد شد و نیازمند این است که همه مسؤولین یک فکر اساسی بکنند، تعدادی از روستاهای ما برق‌شان از استاندارد خیلی پایین‌تر است که متاسفانه مردم بسیار متضرر می‌شود.

فرخی میکال با اشاره به مشکلات ارتباطی لاهیجان گفت: شهرداری باید با همراهی و هماهنگی جهت احداث دکل‌های مخابراتی کمک کند که در زمان‌های شلوغی و تعطیلات ارتباطات شهر به مشکل نخورد و بنده اعتقاد دارم که فقط موضوعاتی را می‌توانیم انجام بدهیم به مردم قول بدهیم و بنده آمادگی این را دارم موضوعات در سطح کشور با مسؤولین شهر همراهی کنم که بتوانم به شهر کمک کنیم.

همه ماشین آلات شهرداری لاهیجان فرسوده است

رئیس شورای شهر لاهیجان در این دیدار با اشاره به مخارج شهرداری لاهیجان اظهار کرد: هر ماه شهرداری لاهیجان حقوق بیش از ۵۰۰ نفر را تامین می‌کند که بتواند کارهای جاری شهر را انجام دهد.

بهمن کنعانی با اشاره به آغاز شروع کار شهردار لاهیجان گفت: از زنده دل پرسیدیم که چقدر هزینه برای هزینه‌های جاری شهرداری نیاز دارد که گفتند که حداقل ۱۰۶ میلیارد تومان بودجه نیاز است که بتواند فقط کارهای جاری و معمول شهر را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه در جلسه قبلی با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یک سری مطالبات داشتیم که یکی از آنها نداشتن نردبان  آتش نشانی بوده که تبدیل به یکی از معظلات شرق گیلان شده، افزود: با توجه به زمین‌های محدودی که در شهر داریم همه شهرها در حال بلند مرتبه‌سازی هستند و نبود نردبان آتشنشانی برای ساختمان‌های بلند مرتبه، تبدیل به یک معظل اساسی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به وقع حوادث مختلف و ناگهانی بیان کرد: اگر خدای نکرده اتفاقی در شرق گیلان به وجود بیاید فقط یک نردبان در شهرداری رشت وجود دارد که امکان خدمات‌رسانی به شرق گیلان را ندارد و انتظار ما از نمایندگان مجلس است که یک نردبان برای شرق گیلان تهیه شود که در مواقع ضروری بسیار حیاتی خواهد بود.

کنعانی با انتقاد از اینکه سازمان شهرداری‌ها که بیش از ۱۰ سال است که به شهرداری لاهیجان هیچ وسیله نقلیه‌ای تخصیص نداده است، تصریح کرد: متاسفانه همه ماشین آلات شهرداری لاهیجان فرسوده است و جوابگوی کارهای شهرداری نیست و هزینه نگهداری آن‌ها بیشتر از هزینه خرید آن برای شهرداری تمام خواهد شد.

وی با اشاره به بحث پسماند و اهمیت این موضوع گفت: همه شهرهای شمالی کشور درگیر مشکلات پسماند هستند و با توجه به محل دپو پسماند در لاهیجان، سیاهکل، رودبنه، آستانه و اطراف که به لاهیجان آورده می‌شود و حداکثر زمانی که بتواند تحمل انباشت زباله را داشته باشد سه سال است و اگر نتوانیم کاری انجام بدهیم تبدیل به یک معظل اساسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان گیلان افزود: خیلی خوشحال شدم که رئیس جمهوری جهادی و میدانی و دلسوز کشور که پس از سفری که به گیلان داشتند صحبتی از ایشان شنیدم که خیلی خوشحال شدم که فرمودند سازمان و نهادی را برای پسماند اختصاص دهیم که صحبت بسیار به جایی بود ولی نگران هستیم که این نهاد فقط در حد نظارت باشد و اگر واقعا صفر تا صد این کار را پیگیر باشد خواهد توانست معظل پسماند را مدیریت کند.

کنعانی با اشاره به مبحث بدهکاری‌های لاهیجان بیان کرد: ما پس از تحویل گرفتن شهرداری و شورا، در همان ابتدا منفی ۱۲۵ میلیارد تومان بدهی انباشته داشتیم که جدای محکومیت‌هایش بوده که هرساله مشمول جریمه می‌شود و انتظار داریم توافقاتی انجام شود که سازمان‌هایی مثل دارایی، تامین اجتماعی و سایر ارگان‌ها با تخفیفاتی این هزینه سنگین را کاهش دهند.

وی با اشاره به مبحث آسفالت و طرح تفصیلی شهر لاهیجان افزود: این موضوع نیازمند یک فکر اساسی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بحث آسفالت‌ها را جمع کنیم تا شرمنده شهروندان فهیم لاهیجان نباشیم و علاوه بر آن تقریبا در مراحل پایانی طرح تفصیلی شهر لاهیجان هستیم که همه تلاشمان بوده که نقایص و ضعف‌ها دیده شود و فقط یک جلسه باقی مانده که طرح تفصیلی در استان و کشور تصویب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به جنوب شهر لاهیجان در ایام تعطیل تصریح کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات شهر قفل می‌شود و گاهی مسیر کوتاهی ساعت‌ها زمان برای پیمودن نیاز دارد و یکی از پروژه‌های اساسی، ادامه بلوار حکیم زاده به سمت دیلمان است که می‌تواند ۸۰ درصد از ترافیک را برای شهروندان لاهیجان کاهش دهد که نیازمند دو پل بزرگ و اساسی است که نیازمند کمک نماینده مجلس و تخصیص بودجه‌های ملی برای انجام آن هستیم.

لاهیجان به ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت نیاز دارد

شهردار لاهیجان نیز با اشاره به جلسه گذشته‌ای که با نماینده مجلس داشتند، اظهار کرد: در مورد قیر مورد نیاز آسفالت در این شهر، ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت نیاز است که تا کنون هیچ سهیمه‌ای به لاهیجان تخصیص نیافته است.

رضا زنده دل با اشاره به ایستگاه آتش نشانی لاهیجان گفت: باتوجه به اینکه ایستگاه شماره دو آتش نشانی لاهیجان راه اندازی شده نیازمند ماشین آلات است که از تهران نردبانی به ما تعلق نگرفته و امیدواریم نماینده مردم در مجلس بتوانند با رایزنی‌هایی از منطقه آزاد این مشکل را حل کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آسفالت و جمع آوری آب‌های سطحی افزود: ما به مردم قول داده‌ایم که بحث آسفالت و جمع آوری آب‌های سطحی را حل و مشکلات پیرامون را حل و فصل کنیم و در این راه نیازمند یاری نماینده مردم در مجلس هستیم که در این مسیر یاری‌گری ما باشند.

فکری به حال رودخانه‌های لاهیجان شود

سخنگوی شورای شهر لاهیجان نیز با انتقاد از عملکرد شورا و شهرداری لاهیجان اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های رئیس شورا و شهردار، ما بایستی بیشتر خودمان را نقد کنیم و باید در ماه حداقل دو سه بار به تهران برویم و در مجلس شورای اسلامی بست بنشینیم تا بتوانیم پیگیر مستقیم مشکلات باشیم و نباید انتظار پیگیری و حل همه مشکلات را از نماینده مجلس داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب و رودخانه‌های لاهیجان گفت: خواهشمندیم که فکری به حال رودخانه‌های لاهیجان شود که در قدیم برای آب آشامیدنی و مصارف روزانه و استحمام از آن استفاده می‌شده امروزه امکان نشستن در کنار آن نیست.

فلاح مجد با بیان اینکه پالایشگاهی برای فاضلاب در منطقه حاج سلیم محله لاهیجان افتتاح شده، افزود: شنیده شده این پالایشگاه با توان کامل در حال کار نیست و با توجه به اینکه رینگ شهری لاهیجان تکمیل نشده و سی درصد از این رینگ مانده تا کامل شود با معظل روبرو هستیم.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان با اشاره به باز پس‌گیری کامل جزیره لاهیجان بیان کرد: خیلی‌ها دوست دارند جزیره لاهیجان به مردم لاهیجان بازگردد و از بدو تشکیل شورا پرونده جزیره به قوه قضائیه ارسال شده و تا امروز هم موفق شدند پنج دانگ از سرقفلی را بگیرند چون مالکیت هیچ وقت واگذار نشده و یک دانگ باقی مانده که از نماینده مردم لاهیجان در مجلس انتظار داریم که به ما کمک کنید تا جزیره را به صورت کامل پس بگیریم.

وی با اشاره به فصل گرما که پیش رو است، گفت: مبحث برق لاهیجان را در فصل گرما را داریم که از لحاظ کابل کشی و تقویت در حال پیشرفت بوده و طبق آماری که ریاست اداره برق به ما ارائه کردند ابراز رضایت داشتند ولی در حال حاضر احساس می‌کنیم که تداوم ندارد و نیازمند بودجه ملی هست که سیستم برق‌کشی فرسوده لاهیجان ترمیم شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا