آخرین خبرهااستان هااسلایدرتیتر اول

در جلسه شورای شهر آستانه اشرفیه عنوان شد: قطع برق به دلیل بدهی شهرداری آستانه اشرفیه

مقصودی درخصوص مطالبه پل بهمنیار از سوی شهروندان هزینه بالای آن را دلیل عدم پیگیری عنوان کرد و گفت: با نظر مشاور برای ساخت این پل ۲۷ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

به گزارش تدبیرشرق، رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با انتقاد از عملکرد اداره برق و قطعی برق معابر گفت: اگر قرار باشد اداره برق به دلیل بدهی شهرداری، خدمات رسانی را سلب کند آن هم در دولت حاضر باید گفت: هیچ فرقی بین این دولت و دولت گذشته نیست و اتفاقات دولت گذشته به دلیل ترک فعل و عدم خدمات رسانی در حال تکرار است.

سیدعباس نورحسینی در ادامه ضمن درخواست از پیگیری جدی فرماندار و نماینده شهرستان برای این نوع ترک فعل ادارات گفت: در بررسی و تصویب تبصره ۳ آبفا نیز به دلیل عدم خدمات رسانی مطلوب اجرا نمی شود.

عباس عالم نائب رئیس شورا شهرداری را بازوان اصلی اجرایی شهرستان عنوان کرد و افزود: برخورد قهری دو دستگاه اجرایی چون اداره برق و شهرداری بدور از شان و شوکت اداری است، قطع برق ابتدایی ترین برخورد دستگاه برای دریافت بدهی است که متضرر شهروندان می باشند و اختلافات دو دستگاه می بایست با حضور نماینده عالی دولت در شهرستان حل و رفع شود.

وی با اشاره به ناهنجاری های عمرانی شهر ارائه خدمات بیشتر را خواستار شد و گفت: در نیمه دوم از عمر شورا اقدامات عمرانی چون وضعیت آسفالت شهر، وضعیت نظافت، تعویض سطل زباله ها با توجه به ورود مهمانان باید بیشتر شود.

حسن حبیبب پور؛ عضو شورا قطع برق از سوی اداره برق را بسیار ناپسند دانست و گفت: بهتر است مشکلات مطرح شود و فرماندار و نماینده شهرستان از تکرار این نوع رفتار جلوگیری کنند چرا که اقدام قهری ادارات متضرر شدن مردم را درپی دارد.

وی ضمن تشکر از شهردار و پرسنل شهرداری به منظور خدمات رسانی به شهروندان و مهمان نوروزی و فضا سازی و برنامه‌های فرهنگی درایام نوروز، ساماندهی وضعیت دستفروشان بخصوص در روز دوشنبه و پنج شنبه، ساماندهی بازار طاقی و نوسازی آن، در نظر گرفتن طرح و المانی برای ورودی شهر از طرف بندرکیاشهر را از شهردار خواستار شد.

وحید قربانی دیگر عضو شورا با بیان اینکه اختلاف دو دستگاه اجرایی نباید آسیبش به مردم برسد درخواست رفع مشکل از سوی نماینده عالی دولت بمنظور عدم چنین رفتاری از سوی ادارات را داشت.

وی با اظهار به اینکه شهرستان نیاز شدید به زیبا سازی در سطح شهر دارد، تصریح کرد: باتوجه به حضور مهمانان، لازم است زیباسازی و فضاسازی در سطح شهر من جمله ورودی های و میادین شهرستان چون روشنایی از میدان امام حسین تا ورودی تازه آباد و زیباسازی را در اولویت امور قرار دهیم.

قربانی پاسخگویی به حداقل ترین مطالبات مردم را تاکید داشت گفت: لکه گیری آسفالت های کوچه و خیابان ها و رفع مشکل آبگرفتگی حداقل ترین خدمت به مردم است که بهتر است با استفاده از پیمانکاران بومی انجام و رفع شود.

علی مقصودی، شهردار آستانه اشرفیه تعامل شهرداری با ادارات را برای خدمات بیشتر به مردم ضروری دانست و گفت: با بازدید از وضعیت آسفالت ها، وضع موجود مورد انتقاد مدیریت شهری می باشد که در تلاش برای رفع این امر هستیم و در این راستا از ابتدای هفته بعد دو پیمانکار آسفالت با ارزش مبلغ ۳میلیارد تومان و همچنین پیمانکار لوله گذاری شروع به کار خواهد کرد.

مقصودی درخصوص مشاور ترافیکی گفت: با سه گروه مشاور صحبت شده که یک مشاور پیشنهاد قیمت داده است که بعد از نظر شورا مشاور منتخب شده تا طرح حاضر اجرا شود.

وی با بیان اینکه در گذشته پل ارتباطی مشخصی با مردم وجود نداشته از راه اندازی و بهره برداری سامانه ۱۳۷ شهرداری خبرداد و گفت: در حال حاضر سامانه ۱۳۷ شروع به کار کرده است تا شهروندان هر موضوعی که درسطح شهر با آن مواجه هستند با این سامانه در میان گذاشته و درصورت مرتبط بودن رفع و غیر مرتبط را نیز انتقال داده به دستگاه ذی ربط نماید.

شهردار آستانه اشرفیه در خصوص رفع معضل سگ های ولگرد همت جمعی از دستگاه ها را خواستار شد و گفت: برای رفع معضل سگ های ولگرد طی نشست با سمن فعال شهرستان متأسفانه به دلیل عدم داشتن طرح و … پاسخگو رفع این معضل نبوده است و در تلاش برای طرح مناسب رفع این معضل می باشیم.

وی همچنین درخصوص ساماندهی دستفروشان و زیباسازی شهر گفت: از هفته بعد همکاران سد معبر ماموریت های خود را خواهند داشت تا ساماندهی دست فروشان را داشته باشیم همچنین طرح و المانی را در نظر خواهیم داشت.

مقصودی درخصوص مطالبه پل بهمنیار از سوی شهروندان هزینه بالای آن را دلیل عدم پیگیری عنوان کرد و گفت: با نظر مشاور برای ساخت این پل ۲۷ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است که این مقدار برای شهرداری سنگین است و در تلاش هستیم با شرکتی در اراک رایزنی کنیم که پل پیش ساخته با هزینه کمتر برای این امر داشته باشیم.

‍ از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورا رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان و شهرداری آستانه‌اشرفیه؛ رفع خاموشی معابر اصلی و فرعی، بلوارها، خیابان‌ها و کوچه‌ها توسط اداره توزیع برق شهرستان؛ رفع ایراد صورتجلسه قبلی شورا؛ اصلاح لچکی جداول در سه نقطه ورودی شهر آستانه‌اشرفیه به طول تقریبی ۴۹۰ متر طول، شامل تخریب ترمیم و جدول‌گذاری در حد معاملات متوسط شهرداری؛ اجاره ماشین‌آلات عمرانی از قبیل کمپرسی ده‌تن، غلطک، بیل چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی، جهت انجام امور عمرانی در بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی، بلوار عدالت و خیابان بعثت؛ ارائه گزارش عملکرد سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰؛ تغییر مکان سینمای ۶ بعدی به جهت حفظ سیما و منظر رودخانه سفیدرود؛ رفع سدمعبر و آزادسازی پیاده‌رو بلوار شهید مطهری؛ نصب تابلوهای هدایت مسیر در راستای معرفی آستان مقدس حضرت سلطان سیدجلال الدین اشرف علیه‌السلام؛ تعیین کرایه خدمات تاکسی‌های دورن شهری در سال ۱۴۰۱؛ ساماندهی دکه‌های سطح‌شهر؛ ارائه طرح تفصیلی برای پارک‌های سطح شهر، ساماندهی و نظارت بر بازارجلالیه شماره۲؛ رفع معضلات آبگرفتگی، جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی، لوله‌گذاری و توسعه شبکه فاضلاب شهری و… از مهمترین مصوبات و موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

//دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا