آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

ناجیان غریق گیلان در انتظار دریافت دستمزد تابستان/درخواست جلسه ناجیان از استاندار

ناجیان غریقرییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان تنها منبع درآمدناجیان غریق را فقط سه ماه از سال دانست و گفت: علیرغم پیگیری‌های مکرر در استانداری، به نظر، عزمی برای پرداخت حقوق قشر زحمتکش منجیان غریق که در گرمای تابستان در نوار ساحلی حضور داشته و تنها منبع درآمد آن‌ها در این مدت سه ماهه تابستان می‌باشد، وجود ندارد.

به گزارش تدبیرشرق، حسین میرزایی با اشاره به افزایش مناطق خطر آفرین از ۲۸۴ به حدود ۵۰۰ منطقه در استان اظهار کرد: با توجه به آزادسازی حریم ۶۰ متری و تخریب طرح‌ها در نوار ساحلی استان گیلان و نظر به ورود مسافران و گردشگران در طول ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی و افزایش مناطق خطر آفرین، احتمال افزایش غریق در نوارساحلی وجود دارد.

وی تنها منبع درآمد متجیان غریق را فقط سه ماه از سال دانست و گفت: علیرغم پیگیری‌های مکرر در استانداری، به نظر، عزمی برای پرداخت حقوق قشر زحمتکش منجیان غریق که در گرمای تابستان در نوار ساحلی حضور داشته و تنها منبع درآمد آن‌ها در این مدت سه ماهه تابستان می‌باشد، وجود ندارد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان با اشاره به درک نشدن فعالان این رشته توسط مسؤولان افزود: آن زمان که مسؤولین زیر باد کولر بودند، منجیان غریق برای نجات جان یک هموطن از جان گذشتگی می‌کردند و حالا همان مدیران مرتبط در ایام نوروز با دریافت حقوق و مزایای خود در تعطیلات نوروز به سر می‌برند!

میرزایی با بیان اینکه چگونه می‌توانیم نسبت به‌عدم پرداخت حقوق منجیان غریق بعد از گذشت ۹ ماه بی‌تفارت باشیم، تصریح کرد: به راستی این قشر زحمتکش و شریف چگونه جلوی فرزند و همسر خود سربلند کنند؟ این قشر زحمتکش نه بیمه هستند و نه حقوقی ثابت دارند و فقط در ایام تابستان اعلام می‌شود که منجیان غریق در نوار ساحلی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا بیان کرد: در استان گیلان ۶۸ طرح سالمسازی آقایان و بانوان وجود داشت و اغلب آن طرح‌ها تخریب شده و همچنین با توجه به بازدیدهای میدانی و کارشناسی توسط روسای هیات‌ها در شهرستان‌ها، تعداد مناطق خطر آفرین از ۲۸۴ نقطه به حدود ۵۰۰ منطقه می‌رسد و هنوز اقدامی در خصوص ایجاد طرح‌ها و برنامه ریزی در مورد آن صورت نگرفته که این باعث افزایش غریق در استان خواهد شد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه نظر کارشناسان فنی نجات غریق درباره مناطق خطرآفرین به دستگاه‌های نظارتی هم اعلام شد، گفت: از استاندار گیلان درخواست داریم جلسه‌ای را مختص به وضعیت و مشکلات منجیان غریق در نوار ساحلی اختصاص داده و امکانات و تجهیزاتی اعم از جت اسکی، قایق و غیره که برای نجات یک هموطن مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ناجیان غریق اختصاص دهند.

میرزایی با بیان اینکه متاسفانه تجهیزات خریداری شده توسط استانداری در اختیار بخش خصوصی و یا در اختیار برخی از شهرداری‌ها می‌باشد، افزود: این هیات آمادگی دارد همانند سال‌های گذشته با هماهنگی معاونت تربیت بدنی سپاه قدس گیلان و در اختیار گذاشتن استخر، دوره‌های آموزشی و آمادگی را برای ناجیان غریق برگزار کند.
به گفته وی، همچنین این هیات آمادگی خود را برای اعزام ناجیان غریق در نوار ساحلی در صورت لزوم و اعلام از سوی استانداری وانعقاد قرارداد اعلام می‌کند تا شاهد هیچ غریقی در ایام نوروز در استان نباشیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا