آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان: نگاه دولت در گیلان تغییر نسل مدیریتی است

نسل مدیریتیاستاندار گیلان نگاه دولت را تغییر نسل جدید مدیریتی در کشور و استان‌ها دانست و گفت: هدف دولت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف است ولی حتما نباید از جوانان زیر ۳۰ سال در پست فرمانداری استفاده شود.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی در جلسه مطالبه‌گری و اولویت‌های استان در سالن الغدیر استانداری با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در جمع جوانان فرهیخته گیلان هستم و حضور شما رو برای خود افتخار میدانم زیرا شما جوانان آیندگان این نظام مقدس هستید.

وی با بیان اینکه آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار روشن است، گفت: آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی و گیلان بسیار خوب بوده و به حل مشکلات و رفع دغدغه شما جوانان امیدوارم هستم.

نماینده عالی دولت در گیلان دغدغه جوانان مطالبه‌گر و انقلابی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: دغدغه جوانان و مطالب مطرح شده در این جلسه منفعت طلبانه نبوده و این امر نشان دهنده انقلابی و مومن بودن شما جوانان گیلانی است.

عباسی، با گله‌مندی از مشکلات عدیده گیلان در عرصه کشاورزی، صنعت و گردشگری تصریح کرد: مشکلات عمده گیلان در سر سبزی بی نظیر آن پنهان شده است لذا برای حل تمامی این مشکلات باید راه را برای جوانان باز کرد زیرا جوانان دارای ظرفیت خوب در عرصه‌های مختلف علمی هستند و هدف بنده در گیلان استفاده حداکثری از جوانان پژوهشگر و نخبه است.

وی با تأکید بر لزوم توجه دغدغه جوانان مطالبه‌گر و انقلابی در گیلان و پیگیری تمامی این دغدغه‌ها، بیان کرد: بدون همفکری و همدلی هیج مشکلی در کشور برطرف نمی‌شود به این منظور تمامی نکات مطرح شده توسط شما جوانان در این جلسه که نشان دهنده غیرت گیلانی شماها می‌باشد را پیگیری می‌کنم.

استاندار گیلان نگاه دولت را تغییر نسل جدید مدیریتی در کشور و استان‌ها دانست و گفت: هدف دولت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف است ولی حتما نباید از جوانان زیر ۳۰ سال در پست فرماندار استفاده شود، لذا جوان باید مراحل را طی و سپس آنان ‌ را به سمت فرمانداری سوق دهیم.

عباسی با تأکید بر لزوم احیا کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل گیلان افزود: در گیلان  ۶۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد و در همین خصوص به مدیر‌کل شهرک‌های صنعتی دستور می‌دهم در سال آینده باید حداقل ۲۰۰ کارخانه از حالت نیمه فعال خارج و فعال شوند.

وی با انتقاد از خام فروشی محصولات کشاورزی در گیلان بیان کرد: محصولات کشاورزی در گیلان در حال خام فروشی بوده و همین امر سبب می‌شود اراضی کشاورزی به ویلا و پاره‌های سنگ تبدیل شود که جای بسیار تاسف دارد.

استاندار گیلان از صدور ۷۰ مجوز بی‌نام در این استان خبر داد و افزود: در اولین روز کاری به عنوان استاندار سامانه تسهیل رفع موانع تولید در گیلان راه‌اندازی و تاکنون ۷۰مجوز در این سامانه مجوز دریافت کردند.

عباسی، با بیان اینکه ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید منجر به رشد صنعت در گیلان شود، بیان کرد: در برنامه ۶ توسعه تأکید ویژه‌ای به استفاده از بخش پژوهش و ارتباط مستمر میان صنعت و دانشگاه شده و در همین راستا باید دانشگاه گیلان از ظرفیت دانشجویان نخبه خود برای حضور در صنعت و دیگر بخش‌های گیلان استفاده کرده و آنان‌ را به مدیران معرفی‌کند.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بر ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت گیلان گفت: برخی از مدیران واحدهای تولیدی دلیل عدم جذب نیرو را کمبود تسهیلات می‌دانند، به این دلیل باید نظارت بر واحدهای تولیدی بعد از دریافت تسهیلات بیشتر شود.

راه‌اندازی ستاد ساماندهی جوانان در گیلان

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه جوانان آیندگان اداره کشور در عرصه‌های مختلف هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات و بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه‌ای به استفاده جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی دارند که این امر نشان دهنده نقش و اهمیت جوانان در اداره کشور است.

جهانبخش آرمان با تاکید بر لزوم توجه به برگزاری ستاد ساماندهی جوانان در گیلان گفت: برگزاری و راه‌اندازی این ستاد یکی از اولویت‌های مسوولان در گیلان بوده و همین امر در حال انجام و در همین راستا مراسم تجلیل از جوانان نخبه در عرصه علمی، ورزشی، قرآنی و فرهنگی به زودی در این استان برگزار می‌شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا