آخرین خبرهااسلایدرتیتر اولخبر داغسیاسی

آیت الله جنتی در اجلاس خبرگان رهبری: لزوم رسیدگی به وضعیت محرومان/دولتی‌ها درمسیر رئیس‌جمهور حرکت کنند

محرومان

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید برای مسائل به صورت زمانی فکری کنیم تا بتوان برای افرادی که با مسائل مختلف درگیر هستند و وضع مالی خوبی ندارند کاری کرد.

به گزارش تدبیرشرق، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) در نهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» که در محل ساختمان سابق مجلس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز و با آرزوی موفقیت برای اعضای خبرگان رهبری، گفت: ان شاءالله این اجلاس نتایج بسیار خوبی داشته باشد؛ باید تا جایی که می توانیم درباره افراد فقیر که وضع خوبی ندارند فکر کنیم. من همیشه به این فکر می‌کنم که حرف‌های ما باید نتایج عملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید به قشر محروم جامعه عنایت ویژه‌ای داشته باشیم،افزود: این قشر زندگی را به سختی می گذرانند. امام علی(ع) طاقت دیدن فقیر و گرسنه ای را نداشت. توانایی ما بسیار محدود است، اما تا جایی که می توانیم کمک کنیم تا کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند. حکومت علوی که در انتظار آن بودیم باید آثاری داشته باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  آنچه خیلی مدنظر من است، عنایت به قشر محروم جامعه است؛ قشر محروم و عائله‌مندان به سختی روزگار می‌گذارند و تصور آن سخت است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه امام علی(ع) طاقت نداشت فقیر و گرسنه‌ای ببیند ‌و واقعاً برایشان سخت بود،اظهار داشت: ما تا آنجایی که می‌توانیم باید به طور مستقیم و غیر مستقیم، کمک کنیم تا در پایان سال کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند. البته کمیته امداد کمک می‌کند و خداوند به آنها اجر دهد، اما این کمک‌ها خیلی کم است.

وی اضافه کرد: حکومت علوی که در انتظار آن بودیم باید آثاری داشته باشد؛ امام علی(ع) نمی‌توانست فردی را ببیند که گرسنه است یا آب یا خانه ندارد. خود ایشان می‌فرمایند که «در حوزه حکومتی من (شهر کوفه) کسی پیدا نمی‌شود که گرسنه باشد، آب نداشته باشد و خانه نداشته باشد.»؛ اینها سه نیاز مهم جامعه است و در حکومت علی(ع) تأمین بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم راه امام علی(ع) را طی کنیم هر چند بسیار مشکل است و ریاضت می‌خواهد، اما این آرزوی ماست و باید در حد توان به اقشار محروم برسیم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه رئیس‌جمهور خودشان در این زمینه مقید هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند،تاکید کرد: کارکنان و دیگر اعضای دولت نیز در مسیر رئیس جمهور حرکت کنند.

وی اظهار داشت: امیدواریم که هر چه می‌توانیم در پایان سال به قشر محروم کنیم و اولویت هم با ایتام، سادات و خانواده هایی عائله مند است، خودمان کمک کنیم و دیگران را به این کار تشویق کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تاکید به رسیدگی به محرومان ، در گذشت آیت الله مجتهد شبستری و تذکر را تسلیت گفت و برای آنها رحمت و مغفرت الهی را از خداوند مسئلت کرد.

/مهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا