آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

پیشگامان عرصه بهداشت گیلان تجلیل شدند

عرصه بهداشتطی مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهورزان، مربیان مراکز آموزشی بهورزی و مراقبین سلامت استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش تدبیرشرق، در جریان تجلیل و تقدیر وبیناری از بهورزان و مربیان بهورزی و مراقبین سلامت سرتاسر کشور  با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی- مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز طی مراسمی از 11 بهورز، سه مراقب سلامت و چهار مربی مرکز آموزشی استان از سوی دکتر ارسلان سالار – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

بهورزان و مراقبین سلامت امین مردم هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این مراسم با اشاره به نقش مهم و اثربخش بهورزان و مراقبین سلامت در شهرها، اظهار کرد: بهورزان و مراقبین سلامت امین مردم در شهر و روستا هستند.

بهورزان بسیجیان پای‌کار و از مقربان الهی‌اند

ارسلان سالاری با اشاره به نقش بهورزان و مراقبین سلامت در حفظ و ارتقای سلامت، افزود: بهورزان انسان‌های فداکار و از بسیجیان پای‌کار در نظام سلامت و از مقربین درگاه الهی هستند.

نظام سلامت به وجود بهورزان و مراقبین سلامت می‌بالد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهورزان و مراقبین سلامت همیشه به‌ویژه در دوران کرونا بسیار کمک‌کننده بودند و هستند، افزود: نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وجود بهورزان و مراقبین سلامت می‌بالد.

وی با بیان اینکه بهورزان و مراقبین سلامت، ایثارگران و پیشگامان عرصه بهداشت هستند، گفت: این گروه از نظام سلامت هستند که  از آن‌ها به‌عنوان بنیادی‌ترین رکن نظام سلامت نام برده می‌شود.

سالاری با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت و نقش بی‌بدیل بهورزان و مراقبین سلامت در افزایش نرخ باروری، گفت: استان گیلان علاوه در کاهش نرخ باروری، استان سالمندی است و شمار بیماران نیز در آن بسیار زیاد است ازاین‌رو نقش و اهمیت بهورزان در افزایش نرخ باروری، افزایش جمعیت و بهداشت دهان و دندان می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به تلاش‌ها در جهت توسعه خدمات سلامت به‌ویژه در بخش بهداشت مناطق محروم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون هر چه در توان داشته در توسعه خدمات بهداشت به‌ویژه در مناطق محروم به کار گرفته و همچنان نیز در حال تلاش برای توسعه خدمات حوزه بهداشت است.

بهره‌برداری از ۱۰۴ طرح بهداشتی در گیلان طی دو سال اخیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر ۱۰۴ طرح بهداشتی در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت انجام‌شده است و همچنان پیگیر تکمیل ۳۰ واحد طرح بهداشتی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان هستیم.

حفظ و ارتقای سلامت جامعه ازجمله وظایف بهورزان و مراقبین سلامت است و در دوران بحران و همه‌گیری ویروس کرونا، نقش این گروه از عرصه بهداشت بسیار حائز اهمیت بود.

ارتقای سلامت جمعیت شهر و روستا، واکسیناسیون، مراقبت از زنان باردار، کودکان و سالمندان و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر ازجمله مهم‌ترین وظایف بهورزان است.

گیلان یک هزار و ۴۹۵ بهورز دارد که ۴۵ تن از آن‌ها بهورز نمونه استانی و ۱۱ تن از آن‌ها در سال جاری به‌عنوان بهورز نمونه کشوری انتخاب شدند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا