آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان: دو طرف جاده پل کابلی آستانه اشرفیه آزادسازی شود

پل کابلینماینده عالی دولت در گیلان یکی از مشکلات موجود بر سر راه احداث پل کابلی آستانه اشرفیه را عدم آزادسازی دو طرف پل دانست و گفت: باید فرمانداری در روز شنبه جلسه‌ای را با شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه برگزار و تمامی ظرفیت و راهکار به منظور آزادسازی دو طرف پل اتخاذ شود.

به گزارش تدبیرشرق، پل ورودی آستانه‌اشرفیه در سال ۱۳۴۷ توسط یک شرکت آلمانی ساخته و به دلیل سازه بتنی و فلزی دارای استحکام بسیار زیاد بوده به حدی که می‌تواند باری در حدود ۱۰ تن را بر روی سازه خود تحمل کند.

پس از گذشت بیش از نیم‌قرن از زمان احداث، پایه‌های این پل دچار پوسیدگی و فرسودگی شده که با توجه به تردد مسافران و گردشگران بسیار و رشد روزافزون جمعیت دیگر جوابگو حجم سنگین ترافیک نیست.

یکی از مشکلاتی که مسؤولین وزارت راه و شهرسازی چه در دولت‌های قبلی و چه در این دولت با آن درگیر بوده‌اند هزینه نگهداری و تعمیر سازه و پایه‌های این پل به دلیل عمر طولانی آن است به همین منظور مسؤولین وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۸۰ برای رهایی از پرداخت این هزینه، به فکر طراحی و احداث سازه و پل جدید در کنار این پل افتادند.

سازه اصلی این پل به‌صورت کابلی و به شکل یک کشتی با یک دهنه ۱۵۹ متری است که نخستین کار عملیاتی برای ساخت این پل در سال ۱۳۸۰ و با برآورد مالی در حدود ۶ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز به فعالیت کرد.

به گفته مدیر وقت ساخت و توسعه راه‌های گیلان این پروژه که مقررشده بود در مدت سه سال به مرحله بهره‌برداری برسد به دلیل تخصیص کم اعتبارات، ساخت آن علیرغم خرید ۹۰ درصدی سازه، کابل و عرشه و تلاش برای ساخت گیره نگه‌دارنده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان این پل پس از گذشت ۱۸ سال هنوز به اتمام نرسیده است.

به همین منظور استاندار گیلان عصر امروز با حضور در شهرستان آستانه‌اشرفیه از آخرین روند احداث پل کابلی این شهرستان بازدید به عمل آورد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه به یک‌ آرزو برای مردم این شهرستان مبدل شده است، اظهار کرد: ۱۸ سال از آغاز عملیات ساخت پل کابلی آستانه اشرفیه گذشته ولی هنوز علیرغم قول‌های داده شده این پل به بهانه‌های مختلف تکمیل نشده است که جای بسیار تاسف دارد.

اسدالله عباسی با گله‌مندی از عدم پیگیری مسوولان در روند احداث پل کابلی آستانه اشرفیه گفت: قبل از  سفر رئیس جمهور به گیلان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه به‌ صورت نقد مشخص شد زیرا در گذشته اعتبارات به شکل اسناد خزانه بوده و این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به قول پیمانکار در خصوص بهره برداری از پل کابلی آستانه اشرفیه در اواخر اردیبهشت ماه بیان کرد: پیمانکار باید شرایط را برای کار دو الی سه شیفته به منظور تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه فراهم کرده و به قول خود در خصوص تکمیل این پل تا اواخر اردیبهشت ماه عمل کند.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از مشکلات موجود بر سر راه احداث پل کابلی آستانه اشرفیه را عدم آزادسازی دو طرف پل دانست و تصریح کرد: باید فرمانداری در روز شنبه جلسه‌ای را با شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه برگزار و تمامی ظرفیت و راهکار به منظور آزادسازی دو طرف پل اتخاذ شود زیرا در غیر این صورت بهره‌برداری از پل کابلی غیر ممکن است.

به گفته عباسی هیچ‌ مشکل اعتباری در خصوص تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه وجود نداشته و همه دستگاه‌های اجرایی آماده کمک به تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آستانه اشرفیه هستند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا