آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

جنگ استقلال و پرسپوليس به برترین‌ها کشیده شد

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

تیم منتخبتداوم صدرنشینی استقلال و ادامه کورس پرسپوليس برای قهرمانی و البته اولین برد پدیده مشهد از اتفاقات این هفته لیگ بود که با انتخاب نفرات برتر آن از سوی تحریریه همراه شد.

به گزارش تدبیرشرق، فرهاد مجیدی بار دیگر به پیروزی دست یافت و یحیی عم شانه به شانه آبی‌ها پیش می‌رود و شکست دور رفت برابر شاگردان رسول خطیبی را در آزادی جبران کرد. اما شاید اتفاق ویژه این هفته را بتوان برد پدیده مشهد عنوان کرد که در هجدهمین هفته به اولین برد خود دست یافت.

در پایان این هفته یازده بازیکن منتخب از سوی تحریریه ورزش سه انتخاب شدند. نفراتی که هر کدام به نحوی روی عملکرد فنی و نتیجه تیم خود تاثیرگذار ظاهر شدند.

دروازه بان

داوود نوشی‌صوفیانی (گلر- مس رفسنجان)

توپ گیری فوق العاده از لوسیانو پریرا در میانه میدان و عبور از میان مدافعین مس، باعث سرنگونی او درون محوطه شد و داور یک خطای پنالتی را به سود مس اعلام کرد. لوسیانو پریرا پشت این ضربه ایستاد و توپش را به گوشه دروازه فرستاد که با پرش دیدنی داوود نوشی صوفیانی این ضربه مهار شد. نوشی صوفیانی که پیش از دیدار برابر فولاد و در 9 مسابقه موفق به ثبت 4 کلین شیت شده بود، با یک واکنش دیدنی مانع از شکست مس در سرچشمه شد و یک امتیاز را برای تیمش حفظ کرد. واکنش فوق العاده و مهار پنالتی که در دقیقه 96 بسیار سخت و دشوار بود اما گلر مسی ها از پس آن برآمد.

مدافعان

وحدت حنانوف (مدافع میانی- پرسپوليس)
مدافع ۲۰ ساله تیم پرسپولیس در دومین بازی متوالی که فیکس بود، نمایش خوبی را از خود نشان داد و در کنار فرشاد فرجی موفق به اثرگذاری در کلین شیت تیم پرسپولیس شد. حنانوف در این بازی ۸ کنش دفاعی داشت و به خصوص در دوئل‌های هوایی موفق عمل کرد و در ارسال پاس هم عملکرد خوبی داشت تا برای اولین بار به تیم هفته راه پیدا کند. او که اینبار رامین رضاییان را در کنار خود می‌دید، با توجه به تمایل تهاجمی این مدافع تازه وارد، تلاش زیادی هم بابت ممانعت از ایجاد خلا دفاعی داشت که از پس این مهم نیز در بیشتر مقاطع بازی برآمد.

سیاوش یزدانی (مدافع میانی- استقلال)
مدافع باتجربه آبی ها، یک روز خوب دیگر را پشت سر گذاشت. این بازیکن در کنار حسین مرادمند زوج خط دفاعی قدرتمندی را تشکیل داده بودند و در برابر حملات مهاجمین تراکتور عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و اجازه خلق موقعیت را به حریف نداد. طبق گواه آمارهای این بازی، تراکتور موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد نکرد که علت آن، عملکرد بسیار خوب مدافعین استقلال از جمله یزدانی بود. بازیکنی که دقایقی پس از گل حسین زاده، با یک قطع توپ دیدنی مانع از گلزنی تراکتور شد و با 91 درصد دقت پاس و 4 عملکرد دفاعی موفق، از خوب های استقلال بود.

شایان مصلح (مدافع چپ – گل‌گهر سیرجان)
مدافع چپ پای گل‌گهر سیرجان با گل فوق‌العاده خود مسیر پیروزی را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی هموار کرد. گلی که به نحوه به ثمر رسیدن آن را نقطه کرنر تا حد زیادی نیز از نظر بار روانی، روحیه بازیکنان حریف را هم کاهش داد. شایان مصلح در تیم تحت هدایت قلعه‌نویی با توجه به شناختی که طی دو دوره همکارش‌اش در سپاهان و اکنون گل‌گهر به دست آورده، به خوبی توانسته در جهت خواسته‌های تاکتیکی کادرفنی کار را دنبال کند. او برابر نساجی نیز چه در دفاع و چه حمله یک روز کاملا بی اشتباه را پشت سر گذاشت تا در نهایت جشن پیروزی را در مشهد با هم‌تیمی‌های خود برپا کند.

دانیال جهانبخش(مدافع راست – پیکان)
دفاع راست پیکان مقابل ذوب آهن برای سومین بار در ترکیب تیمش به میدان رفت. بعد از مصدومیت امیرحسین جدی در بازی حذفی مقابل استقلال مجتبی حسینی سرمربی پیکان یک بازیکن جوان دیگر را رو کرد؛ دانیال جهانبخش. این بازیکن جوان مقابل ذوب آهن در امور دفاعی عملکرد بسیار خوبی داشت. او تقریبا از جناح چپ که نقطه قوت ذوبی ها در بازی های قبلی بود، به آنها اجازه نفوذ نداد و توپ های زیادی را دفع کرد. جهانبخش در نفوذهایش نیز بدون ریسک بود و هردوگلی که خودروسازان به ثمر رساندند از جناح راست و به نوعی شروع کننده حرکتش جهانبخش بود. این بازیکن جوان حالا یک پدیده جدید در ترکیب پیکان است که قطعا در آینده از او بیشتر هم خواهیم شنید.

هافبک ها

مجتبی حقدوست(هافبک – پیکان تهران)
هافبک باتجربه پیکانی ها مقابل ذوب‌آهن نه تنها نقش بازیسازی را به خوبی انجام داد که با گل زیبایش گره بازی را نیز باز کرد. مجتبی حقدوست که در این فصل نقش زیادی در نتایج خوب پیکان داشته، در فولادشهر با حفظ توپ های دیدنی و تکنیک نابی که به نمایش گذاشت بارها بازیکنان حریف را فریب داد. او با دوندگی بالا در بازیسازی نقش ویژه ای داشت و چندین بار تیمش را در موقعیت گل قرار داد. در نهایت وقتی تقریبا بازی گره خورده بود، حقدوست حرکتی که خودش شروع کرده بود را به گل تبدیل کرد.

او طی یک و دو به محوطه جریمه ذوب آهن رسید، در شرایطی که همگان انتظار داشتند حقدوست پاس به بیرون بدهد اما از زاویه ای تقریبا بسته با یک ضربه فنی توپ را به طاق دروازه ذوب آهن کوبید تا یک گل زیبا بزند و زمینه ساز برد ارزشمند تیمش در اصفهان شود.

امیرحسین حسین‌زاده (هافبک – استقلال)
وینگر جوان آبی ها، چهارمین گل فصلش را باز هم در یک بازی خارج از خانه به ثمر رساند. اصرار فرهاد مجیدی در استفاده از این بازیکن و حضور ثابت او در ترکیب استقلال، باعث شده است تا امیرحسین حسین‌زاده بتواند توانایی هایش را بیش از پیش به نمایش بگذارد. بازیکنی که تابستان امسال به عنوان نخستین خرید فرهاد مجیدی به استقلال پیوست و از ابتدای فصل توانسته است در تفکرات سرمربی و کادرفنی آبی ها جای خودش را محکم کند. این بازیکن در دقایقی که حملات آبی ها برابر تراکتور به نتیجه نمی رسید، با استفاده از پاس دیدنی ارسلان مطهری در مصافی تک به تک دروازه اخباری را باز کرد و گل سه امتیازی و حساسی را برای تیمش به ثمر رساند. او همچنین با چند پاس کلیدی به هم تیمی هایش، زمینه گلزنی استقلالی ها را فراهم کرد. حسین زاده در تبریز عملکرد بسیار خوبی را ارائه کرد تا تیم مجیدی صدرنشینی را در اختیار داشته باشد.

محمدرضا فلاحیان (هافبک- شهرخودرو خراسان)

بعد از درخشش مقابل آلومینیوم در اراک که باعث تساوی ارزشمند شاگردان سیدعباسی شد، محمدرضا فلاحیان هافبک 26 ساله عنابی‌پوشان مشهدی، در این هفته یک نمایش تاثیرگذار دیگر را در میانه میدان برای شهر خودرو را به اجرا گذاشت و ضمن رهبری میانه زمین برتری در دوئل‌های انفرادی با بازیکنان باتجربه‌ای همچون میثم نقی‌زاده، به خوبی فلاحیان توانست خط آتش شهر خودرو را هم با پاس‌های در عمق خود تغذیه کند و در حملات نیز به کمک مهاجمان این تیم می‌رفت. بعد از گل دقایق پایانی دوئل با ایرالکو، این‌بار فلاحیان گلی به ارزش 3 امتیاز را در لحظات پایانی مسابقه با یک فرار عالی توانست به سود شهر خودرو رقم بزند تا اولین پیروزی فصل مشهدی‌ها در لیگ بیست و یکم به نام این ستاره کاشانی و بلندقامت شهر خودرو گره بخورد و او نیز با عملکردی درخشان یکی از بازیکنان شاخص و برتر هفته قلمداد شود.

سعید صادقی (هافبک – گل‌گهر)
ستاره گل گهر در نبرد با نساجی کسی نبود جز سعید صادقی. او همچون دیدار هفته گذشته برای تیمش گلسازی کرد و در دیدار با نساجی روی ارسال یک ضربه کرنر توانست زمینه ساز گل شایان مصلح شود. درخشش صادقی در این بازی به اینجا ختم نشد و او توانست روی یک ضربه پنالتی گل دوم تیمش را به ثمر برساند و اختلاف را به عدد ۲ رساند. صادقی در این بازی ۴ پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد و در پیروزی تیمش نقش اساسی داشت. این بازیکن در این فصل با ۴ گل و ۵ پاس گل، یکی از موثرترین بازیکنان لیگ بوده است تا نشان دهد که چرا دیگر تیم‌های لیگ برتری و خصوصا سرخابی‌ها به دنبال جذب وی هستند و مهره موردعلاقه امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود.

مهاجمان

حامد پاکدل (مهاجم – پرسپوليس)
پاکدل دومین بازیکن تعویضی تیم منتخب این هفته است. او تنها ۲۱ دقیقه در زمین حضور داشت و موفق شد روی پاس گل مهدی عبدی گل اول تیمش و سومین گل فصل خودش را بزند. نکته جالب اینکه پاکدل در این بازی تنها سه پاس داد و یک شوت و از همین چهار لمس توپ یک گل ساخت. این دومین گل متوالی حامد پاکدل است که ممکن است جایگاه او در ترکیب را بهتر کند. مهاجمی که اکنون با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت و تداوم گلزنی‌اش به دنبال دستیابی به فرصت بیشتر و پاسخ دادن به اعتماد کادرفنی است. او نمی‌خواهد با حضور مهاجم خارجی، همین اندک دقایق و فرصت‌هایی که به دست می‌آورد را هم از دست رفته ببیند.

محمدرضا خلعتبری (مهاجم – فولاد)

در روزی که لوسیانو پرایر نتوانست امتیاز کامل را با از دست دادن پنالتی‌اش به اردوگاه فولاد ببرد، خرید نیم فصل جواد نکونام آنها را از حداقل امتیاز محروم نکرد. محمدرضا خلعتبری که به عنوان یار تعویضی فرصت حضور در ترکیب را به دست آورده بود، تنها چهار دقیقه برای گلزنی زمان نیاز داشت تا نکونام حداقل از شکست تیمش را دور کند. خلعتبری که در این سن و سال هم همچنان باانگیزه، تکنیکی و پرسرعت نشان می‌دهد، با هوش بالای خود فولاد را به گل رساند تا آنها برابر مس دست خالی زمین را ترک نکنند و نشان داد که چرا نکونام برای خریدش در نیم فصل مشتاق بوده است. مهره‌ای که قطعا در آسیا نیز قادر خواهد بود با سود بردن از تجربه‌اش کمک حال فولاد لقب گیرد.

استقلال، پرسپولیس، پیکان و گل‌گهر با دو نماینده و مس رفسنجان، پدیده مشهد و فولاد با یک بازیکن، هفت تیمی بودند که بازیکنان تیم منتخب این هفته را تشکیل دادند.

با این حال بازیکنان دیگری نیز همانند محمد میری از هوادار، مهدی شریفی از پدیده مشهد، یامگا از استقلال و احسان پهلوان از پرسپوليس و همچنین شهاب گردان (فولاد) ، منصور باقری (پیکان) و محسن آذرباد (مس رفسنجان) می‌توانستند در این لیست قرار گیرند.

مخاطبان ورزش سه نیز می‌توانند نظرات خود را در خصوص نفرات برتر این هفته از لیگ برتر را در بخش نظرات اعلام کرده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا