آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت

بودجه ۱۴۰۱کلیات بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت به مبلغ دو هزار و بیست میلیارد تومان در صحن شورای رشت به تصویب رسید.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در بیست و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک میلاد امام علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر و روز مرد اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر تمام درختان قلم شوند، تمام دریاها مرکب و تمام انس و جن کاتب، باز هم نمی‌توانند ذره‌ای از فضایل علی (ع) را بنویسند.

محمد حسین واثق کارگرنیا به نامگذاری سالروز میلاد امام علی (ع) به نام روز پدر و مرد افزود: نامگذاری این روز به نام پدر و مرد نشانه جایگاه والای آنان است و یاد و خاطره تمامی مردان ایران اسلامی که با نثار جان خود از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند را گرامی می‌داریم و به روح پاک تمامی پدران خفته در خاک درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه ۲۸ بهمن مصادف با سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علی‌ها است، گفت: حضرت زینب (س) پیام‌آور کربلا بودند که اجازه ندادند واقعه تلخ کربلا و ظلم و فساد یزید و یزیدیان در کربلا باقی بماند.

کارگرنیا با اشاره به بغض و کینه آل امیه از اهل بیت (ع) و حضرت زینب (س) تصریح کرد: داعش که برگرفته از همان افکار پلید است قصد داشت نسبت به تخریب بارگاه حضرت زینب (س) اقدام کند که با ورود دلیر مردان ایران اسلامی، داعشیان این آرزو را با خود به گور بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دوم اسفند مصادف با سالروز زبان مادری اشاره کرد و گفت: زبان مادری نشانه هویت و فرهنگ هر قومی است و متاسفانه به واسطه بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های صورت گرفته گویش گیلکی در حال فراموشی است و باید با اهتمام ویژه نسبت به احیا و گسترش این زبان شیرین توجه بیشتری داشته باشیم.

کارگرنیا با اشاره به انتقادات جمعی از شهروندان پیرامون وضعیت نامناسب آذین‌بندی همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) بیان کرد: پیش از این نیز شاهد گلایه شهروندان پیرامون عدم آذین‌بندی مناسب در ایام الله دهه مبارک فجر بودیم و انتظار داریم شهردار رشت این موضوع را به جدیت بررسی و تذکرات لازم داده شود.

وی با تاکید به اینکه گلایه شهروندان پیرامون وضعیت نامناسب آذین‌بندی در سطح رشت در اعیاد و مناسبت‌های مختلف باید برطرف شود، افزود: از کمیسیون فرهنگی شورای رشت تقاضا داریم با بررسی دلایل و امکانات موجود، مشکلات مطرح شده در این حوزه را پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت تصریح کرد: ۴۶ درصد بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ در بخش جاری و در بخش عمرانی نیز یکهزار و ۹۲ میلیارد پانصد میلیون تومان در نظر گرفته شد که ۵۴ درصد از مجموع بودجه است و نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته‌ایم.

کارگرنیا کلیات بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت را به مراه اصلاحات انجام شده به رای گذاشت که با موافقت اعضای شورا این بودجه پیشنهادی به مبلغ دو هزار و بیست میلیارد تومان به تصویب رسید.

با پیشنهاد رئیس شورا و موافقت اعضای شورا لایحه ارسالی شهرداری رشت پیرامون کمک سی میلیون تومانی به خانه مطبوعات گیلان با هدف بررسی و حمایت بیشتر از رسانه‌ها به مدت دو هفته مسکوت باقی ماند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به صحبت‌های سید حسین رضویان یکی دیگر از اعضای شورا پیرامون‌ عدم خیانت به حقایق اظهار کرد: نمی‌توانم چشمانم را نسبت به خیانت‌های شهردار رشت ببندم و یکی از این خیانت‌ها انتخاب طیبه بینا با مدرک میکرو بیولوژی در جایگاه مدیر عامل سازمان سیما و منظر شهرداری رشت بود که در حال حاضر حتی پیرامون اقداماتی همچون آذین‌بندی سطح رشت در اعیاد مختلف شاهد اعتراضات فراوانی به واسطه کم کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها هستیم.

مهدی نوری هریس با بیان اینکه شهرداری رشت به گِل نشسته است، افزود: شهردار رشت به صحبت‌های عضو شورا توجه نمی‌کند و به نحوی با مدیران برخورد کرده است که مدیران شهرداری از ترس برکنار شدن توسط شهردار رشت به اعضای شورا نزدیک نمی‌شوند.

وی با تاکید به اینکه ثبات مدیریت شهری به قیمت نابود کردن شهر رشت قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: اجازه سو استفاده را به شهردار رشت نمی‌دهم و علوی برای کارهای دیگری آمده و اعضای شورا را به عنوان ابزار انتخاب کرده و بنده در تمام دوران فعالیتم در شهرداری رشت ندیده بودم که به واسطه لکه گیری آسفالت با دوربین و غیره فیلم و کلیپ بسازند و قهرمان آن کلیپ هم شهردار رشت بشود.

نوری هریس با اشاره به اینکه در سطح رشت سرویس بهداشتی مناسب وجود ندارد، افزود: فقدان سرویس‌های بهداشتی، نصب المان‌های نامناسب و غیره از دیگر مشکلاتی است که شهردار رشت هیچ توجهی به آن‌ها ندارد.

اپلیکیشن شهر خلاق در فضای مجازی وجود ندارد
وی با بیان اینکه از پیام جعفری نیا مدیر شهر خلاق خوراک رشت تقاضا کردیم اپلیکیشن خوراک به منظور معرفی برند رشت شهر خلاق خوراک طراحی شود، گفت: برای رونمایی از این اپلیکیشن از اعضای شورا دعوت شد اما حالا در فضای مجازی هر چه قدر جستجو می‌کنیم هیچ نشانی از اپلیکیشن شهر خلاق رشت وجود ندارد.

عضو شورای شهر رشت با انتقاد از کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت بیان کرد: شهردار رشت برای این شهر قدم برنمی دارد و از امام حسین (ع) یاد گرفته‌ام به هر قیمتی سکوت و بیعت نکنم.

وحدت شورا و شهرداری سازنده است
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر رشت نیازمند نوسازی است، اظهار کرد: نوسازی به مباحثی همچون فضای سبز و غیره نیز توجه دارد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه شهرداری رشت متولی امر ورزش نیست، افزود: در بسیاری از محلات کم برخوردار رشت حتی یک زمین ورزشی ساده وجود ندارد و این نشان دهنده آن است که مدیریت شهری در سال‌های گذشته در این حوزه به خوبی عمل نکرده است.

وی با تاکید به اینکه توزیع بودجه در محلات رشت عادلانه انجام شود، تصریح کرد: در برخی از محلات حاشیه‌نشین رشت شهروندان چنین نیازهایی را با بغض مطرح می‌کنند و باید این مشکل را برطرف کنیم.

رضویان به موضوع طرح سوال از شهردار رشت اشاره کرد و گفت: همه ما بارها اعلام کردیم که‌ عدم ثبات مدیریتی به شهر آسیب زده اما ثباتی که در تضاد و تناقض باشد نمی‌تواند مشکلی را برطرف کند.

عضو شورای شهر رشت با تاکید به اینکه وحدت شورا و شهرداری بیش از هر چیزی سازنده است، افزود: در مکتب امام حسین آموختم هر گونه که زندگی می‌کنم نباید به حقیقت خیانت کنم و تا امروز که در صحن شورا حضور دارم می‌توانم با خیال راحت بگویم که به رای مردم خیانت نکرده‌ام.

رضویان با اشاره به اینکه وحدت شورا برای یک سیاست‌گذاری مناسب به شهر کمک می‌کند، بیان کرد: امیدوارم هر آن چه که اتفاق می‌افتد اتفاقی مناسب و خوب باشد و نقش رسانه‌ها و مردم در این اتفاق بی‌بدیل است و ان شاا با وحدت بتوانیم شهری را بسازیم که دوستدار شهروند باشد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا