آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

امام‌جمعه رشت: مذاکرات باید فقط برای برداشتن تحریم‌ها باشد

مذاکراتامام‌جمعه رشت با بیان اینکه قطعاً مذاکرات فقط برای برداشتن تحریم‌ها باید باشد نه مذاکرات درباره مسائل هسته‌ای گفت: آمریکا درصدد این است تا فرصتی بیابد و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد اما جمهوری اسلامی راه خود را پیداکرده و در سایه همراهی مردم توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلای این شهر با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در روز گذشته اظهار کرد: اقدام مردمی ایرانیان با همه مشکلات و تبلیغات پرطمطراق دشمن در اجتماع ۲۲ بهمن حقا قابل‌تحسین است.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا نقدها مانع نادیده گرفتن پیشرفت‌هایی که توسط ملت ایران و نخبگانش انجام شده، نشود، گفت: به اذعان بسیاری از مقامات غربی، ایران پیشرفت‌های زیادی داشته و این پیشرفت‌ها موجب شگفتی آن‌ها شده است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه  جمهوری اسلامی با اقتدار و پیشرفت‌هایی که در سایه تلاش جوانان ایران اسلامی ایجاد شده درصدد ایجاد تمدنی است که دنیای بشر را هم مورد توجه قرار بدهد، خاطرنشان کرد: در مورد برجام باید گفت که در سال‌های ۹۴ و ۹۵، روند مذاکرات موجبات نگرانی بود چراکه نکاتی باید موردتوجه قرار می‌گرفت که در سایه بی‌دقتی تیم سابق مذاکره‌کننده نادیده گرفته شد و در پی آن بی‌دقتی مشکلاتی پیش آمد.

فلاحتی با بیان اینکه دشمن، ملت و افکار مردم را هدف قرار داده و با فشار اقتصادی و لجن پراکنی درصدد دشمنی با ملت ایران اسلامی است، گفت: اقتدار و پیشرفت‌های ایران اسلامی و ایجاد نوین اسلامی موجب نگرانی دشمن است و دشمن با لجن پراکنی مایه بی‌آبرویی خود شده است.

فلاحتی با ابراز تأسف از کسانی که در داخل می‌گویند انقلاب از مسیر خود خارج می‌شود درصورتی‌که مقتدرانه در میدان بوده و قدرت‌های دنیا را به چالش کشیده است، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی در ساحات بین‌المللی از نفوذ قابل‌توجهی برخوردار است و در سایه انقلاب و تدبیر رهبری، هوشمندانه دنیا را در مقابل ایران متواضع کرده است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رسانه و صداوسیما باید در راستای جهاد تبیین روشنگری درباره حقایق انقلاب را در پیش بگیرد، افزود: اگرچه روند مذاکرات وین بد نیست اما ما همچنان مطمئنم نیستیم، آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند و قطعاً باید راستی آزمایی صورت بگیرد، آن‌ها هم به میخ می‌زنند هم به نعل و البته صهیونیست‌ها برای ایجاد شوک و تحریف می‌آیند و مانند آب خوردن دروغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً مذاکرات فقط برای برداشتن تحریم‌ها باید باشد نه مذاکرات درباره مسائل هسته‌ای تصریح کرد: کشورهای غربی اصلاً قابل‌اعتماد نیستند و باید راستی آزمایی صورت بگیرد و من به‌ عنوان شهروند ایرانی به تیم مذاکره‌کننده پیشنهاد می‌کنم که هرگاه برای مذاکره می‌روند از رهبری مشورت بگیرند و روند را با اندیشه‌های رهبری پیش ببرند چرا که ایران در گذشته هر جا خود محورانه قدم برداشت شکست خورد.

فلاحتی با بیان اینکه آمریکا دنبال فرسایشی کردن این جلسات است و‌نم پس نمی‌دهد، گفت: آمریکا درصدد این است تا فرصتی بیابد و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد اما جمهوری اسلامی راه خود را پیداکرده و در سایه همراهی مردم توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت را بر ارزاق عمومی تشدید کرده خطاب به آن‌ها گفت: مسؤولان نظارتی، بازرسی را برای ارزاق عمومی مردم جدی بگیرند چراکه فقدان بازرسی‌ها یکی از عوامل مهم گرانی در جامعه است چراکه از آسیب فقدان نظارتی به همه مردم آسیب می‌رسد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا