آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رئیس سازمان صمت گیلان در کارگروه توسعه صادرات:فرایند انتخاب و گزینش صادرکنندگان نمونه گیلان انجام شد

انتخاب و گزینشصادرکنندگان نمونه گیلان در ۷ گروه کالایی رقابت کرده اند و پس از طی فرایند ارزیابی و ممیزی همه جانبه در ذیل کارگروه تخصصی توسعه صادرات غیر نفتی، گزینش شده اند.

به گزارش تدبیرشرق؛ فرهاد دلق پوش در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استانداری از انجام فرآیند انتخاب و ارزیابی صادرکنندگان نمونه و برتر گیلان خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی و تجاری صاحب نام و پرتلاش استان در زمینه صادرات، رقابت تنگاتنگی در ۷ گروه کالایی متنوع داشتند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کمیته ارزیابی با توجه به دستورالعمل ها و شاخص‌های اختصاصی و عمومی سازمان توسعه تجارت ایران؛ عملکرد صادراتی واحدها را بررسی می نمایند افزود: یکی از پارامترهای مهم ارزیابی؛ ایفای تعهدات ارزی منتخبین صادر کننده به میزان حداقل ۶۰ درصد از صادرات انجام شده می باشد که اسناد و مدارک آن را باید به دبیرخانه ارزیابی در سازمان صمت ارائه نمایند.
وی توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم های ظالمانه را یک رویداد تجاری ارزشمند در اقتصاد کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از 557 میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته ایم که امیدواریم با همین روند به همت تجار و تولید کنندگان پرتلاش، تا پایان سال به هدفگذاری 720 میلیون دلاری دست یابیم.
دکتر دلق پوش از صادرات محصولات گیلان به 9 کشور همسایه سخن گفت به عنوان کرد: صادرکنندگان ایرانی به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انواع محصولات و کالاها را صادر کرده‌اند.
وی به سرعت پاسخگویی 4 روزه ثبت سفارشات گمرکی در سازمان صمت اشاره نمود و عنوان کرد: میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش از لحظه درخواست تا پاسخ نهایی به مراجعین فقط 4 روز است که طی 10 ماهه امسال بیش از 5هزار 397 فقره بوده است.
رئیس سازمان صمت گیلان بر لزوم سالم سازی فضای کسب و کار تجاری تاکیدکرد و گفت: کارگروه پایش کارت بازرگانی به صورت مرتب درحال رصد فعالیتهای تجاری و شفاف سازی امور کارت بازرگانی در سازمان صمت تشکیل می شود تا از هرگونه انحرافی در حوزه صدور و تمدید فعالیت تجاری پیشگیری و جلوگیری گردد.
دبیرکارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان با بیان اینکه برنامه تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان را در دستور کار داریم تصریح کرد: اهدای تندیس و پاسداشت صادرکنندگان برتر به نمایندگی از سایر صادرکنندگان، باعث افزایش انگیزه فعالان صادراتی خواهد شد و زمینه درخشش بیشتر کالاهای ایرانی در مجامع بین المللی را فراهم می آورد.

/روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا