آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

امیکرون در برابر ابتلای مجدد به کرونا مصونیت ایجاد نمی کند

امیکرونسخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «افراد مبتلا شده به امیکرون مصونیت پیدا می کنند؟»، تصریح کرد: این تصور که بعد از ابتلا به امیکرون دیگر کرونا نمی گیریم غلط است، زیرا کرونا یک بیماری ویروسی است و مدام با تغییر سویه همراه است.

۲۸ بهمن ۱۴۰۰بستری ۲۵۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلانسخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «افراد مبتلا شده به امیکرون مصونیت پیدا می کنند؟»، تصریح کرد: این تصور که بعد از ابتلا به امیکرون دیگر کرونا نمی گیریم غلط است، زیرا کرونا یک بیماری ویروسی است و مدام با تغییر سویه همراه است.

گیلان صدر: دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷۴ بیمار بستری داریم و حال ۹۷ نفر وخیم است.

وی با اشاره به همه گیر شدن کرونا در گیلان، افزود: بیشتر افرادی که به امیکرون مبتلا شده و در مراکز درمانی بستری هستند، هر سه دز واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «افراد مبتلا شده به امیکرون مصونیت پیدا می کنند؟»، تصریح کرد: این تصور که بعد از ابتلا به امیکرون دیگر کرونا نمی گیریم غلط است، زیرا کرونا یک بیماری ویروسی است و مدام با تغییر سویه همراه است.

مهرابیان با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، همه افراد در معرض خطر ابتلا به امیکرون هستند، ادامه داد: افرادی که سه دز واکسن را زده‌اند، در صورت مواجهه با فرد ناقل امیکرون و رعایت نکردن فاصله فیزیکی و عدم استفاده از ماسک، امکان ابتلایشان وجود دارد.

وی از مردم خواست حتما دز سوم را تزریق کنند و گفت: هر چند ممکن است برخی ها حتی با تزریق دز سوم نیز به این بیماری مبتلا شوند، اما عوارض و شدت کمتری را ‌تجربه می کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان گیلان دز سوم را تزریق کردند، یادآور شد: مراکز خدمات جامع سلامت آماده واکسیناسیون کودکان پنج سال به بالا هستند

/روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا